To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - wyskoie obroty, poluzowana klema aku, brak mocy

redaxe00 - 21-02-2012, 20:57
Temat postu: wyskoie obroty, poluzowana klema aku, brak mocy
Witam
problem pojawił się nagle: brak zapłonu, po dokręceniu klemy odpala, CE gaśnie i dalej problem: obroty spadają do minimum, prawie gaśnie, po chwili CE pulsuje i wchodzi na 2000 obrotów i nie spada.
w czasie jazdy po dodawaniu gazu nie zbiera się, obroty cały czas ok 2000-2500

czy powodem mogła być poluzowana klema, która wywołała błąd komputera?

proszę o rady, bo znalazłem róóóżne rzeczy na forum: przepustnica, filtry paliwa, syf w baku, niskie ciśnienie na pompie WC etc,
nie jestem mechanikiem a nie chcę żeby mnie skroili w warsztacie za samo postawienie diagnozy:)
potrzebne podpięcie do kompa?
dzięki i pzdr

robertdg - 21-02-2012, 21:01

Podpiąc pod kompa, najprawdopodobniej wyjdzie błąd przepustnicy
plecho1 - 21-02-2012, 21:12

Najpierw odłącz akumulator jeszcze raz i naucz auto obrotów, procedura była wiele razy opisywana na forum. Jeśli to nie pomoże, to zainteresuj się tymi tematami:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

redaxe00 - 21-02-2012, 23:16

czy ten sposób będzie ok?
Adaptacja (Nauka obrotów GDI)


1) Uruchom silnik, pozwól nagrzać sie silnikowi aż temperatura w chłodziwa osiągnie temperaturę 85
Kiedy temperatura osiągnie 85 lub więcej przełącz stacyjkę w pozycje ON
2) Przełącz stacyjkę w pozycje OFF by zatrzymać silnik
3) Po 10 lub więcej sekundach uruchom ponownie silnik
4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wyłączona
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
5) Zatrzymaj Silnik
6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spełniając poniższe warunki
-skrzynia biegów: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja: Włączona (temperatura ustawiona na maksymalne chłodzenie, dmuchawy na najwyższą prędkość
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chłodziwa: 83 lub więcej
7) Powtórz kroki (5) i (6)

Uwaga:
1) Kiedy temperatura na zewnątrz jest 20 lub więcej i gdy klimatyzacja chodziła cały czas można pominąć krok (7)
2) Podczas operacji "nauki" silnika w krokach (4) i (6), kiedy praca silnika przełączy sie z ubogiej do
*stoichiometric*, silnik może sie samoistnie zatrzymać. W tym wypadku wyczyść przepustnice i powtórz
krok (1) i każdy następny

przemekx303 - 21-02-2012, 23:42

jeszcze punkt 2,5 - odłącz klemę - ,odczekaj chwilę i z powrotem podłącz :D
Spróbuj wcześniej wymrugać bład , może się uda.

volve - 22-02-2012, 10:29

Masz auto z 2000r, więc wymrugasz błędy zwierając PINy 1-4:

http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

redaxe00 - 22-02-2012, 21:04

rano po odpaleniu , ku mojemu zaskoczeniu silnik pracował normalnie, żadnej kontrolki CE, power jak ma być taki jest na każdym biegu, żadnych wysokich obrotów ani spadku mocy.
Jedynie średnie spalanie, chyba po restarcie kompa, wskoczyło na "naście" ale w czasie jazdy systematycznie spada.

jednak jak tylko będę miał możliwość podpinam się pod kompa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group