Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89
mystek - 22-02-2012, 11:53 Temat postu: mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89 Witam. Mogę oficjalnie przedstawić Wam nowy nabytek. Jest to Mitsubishi Mirage Turbo, wersja wychodząca tylko na Stany Zjednoczone. Auto zakupiłem od Mitsumaniaka DEDOOR, który auto posiadał od ok. 2005 roku. Przez ten czas zrobił nim ok. 10000km. Chciałbym z tego miejsca podziękować mkm'owi za - można by rzec - pilotowanie całej transakcji, gdyż to od niego wyszedł pomysł, żeby zapytać DEDOOR'a czy nie chciałby go sprzedać. Myślę, że jeszcze nie raz mu podziękuję i osobiście i w tym wątku . Takim oto sposobem stałem się jego posiadaczem już oficjalnie, ale... wciąż jeszcze jest duuuużo rzeczy do zrobienia. A oto cała lista plusów i minusów auta:
PLUSY:
+ auto przeszło całkowitą renowację lakieru (z wyjątkiem bagażnika i komory silnika, no i elementów, które nie wymagały malowania) - ok. 2 lata temu,
+ można by rzec, że nowe hamulce (tarcze, klocki - przód, tył), nowe zawieszenie (przód, tył amory + sprężyny),
+ całkowita seria z wyjątkiem wydechu (ten od Colta C50 GTi),
MINUSY:
- auto zastane (przez 2 lata zrobił 500km, a przez całe użytkowanie przez DEDOOR'a ledwo 10000km),
- auto po akcie wandalizmu - do wymiany szyba czołowa, szyba kierowcy, lusterka,
- do roboty rozrząd, wymiana oleju, filtrów, płynów - wszystko z powodu "starości",
- tarcze mocno pordzewiałe - albo papier ścierny, albo toczenie,
- nalot rdzy w bagażniku i w komorze silnika. Komora silnika to tam mniejsza, bo tego jest nie dużo, ale o bagażnik trzeba zadbać,
- cieknie gdzieś paliwo, z któregoś przewodu - trzeba zrobić, bo auto straciło trochę mocy przez to w ocenie DEDOORa,
- sworzeń prawy przód,
- głupoty: pranie wnętrza (jest brudno), zszycie fotela kierowcy (delikatnie na szwach popękał), wycieraczki pordzewiałe, dokupić antenę, nabić klimatyzację (tyle mi do głowy na razie przychodzi),
- do roboty uszczelka pod pokrywą zaworów - wyciek. Z wyjątkiem tego najpewniej nigdzie już nie cieknie - okaże się po wizytacji u mechanika.
Teraz jakieś dane techniczne, specyfikacja tego egzemplarza:
MODEL: Mitsubishi Mirage Turbo C53A
SILNIK: 4g61t
UKŁAD DOLOTOWY: seria
UKŁAD WYDECHOWY: z Colta C50 GTi
WYPOSAŻENIE: szyby i lusterka manualne, automatyczne pasy bezpieczeństwa, klimatyzacja, bez SRSów,
UKŁAD NAPĘDOWY: seria FWD
ZAWIESZENIE: przód - seria KYB, tył Jamex -30mm czerwone sprężyny + KYB sprężyna (DEDOOR dorzucił mi Jamexy na przód)
UKŁAD HAMULCOWY: seria - tarcze przód + tył
NADWOZIE: seria - dokładki, lotka, blenda Mirage Turbo
CAR-AUDIO: seria - OEM radio Mitsubishi. Mam radio ze starej CJtki, więc możliwe, że wymienię, żeby tylko USB i CD było.
MOC/MOMENT: katalogowo 136KM przy 6000rpm i 191Nm przy 3000rpm
ZDJĘCIA: pierwsze z dzisiaj, reszta jeszcze robiona przez DEDOORa
PLANY:
Generalnie można by rzec, że kupiłem kota w worku, gdyż... autem nawet nie jeździłem z powodów pokazanych na zdjęciach (szyby, lusterka + pordzewiałe hamulce). Ryzykuję, że kupiłem trupa, nie powiem, że nie, ale podjąłem z pełną świadomością to ryzyko.
Najbliższe plany - w poniedziałek auto na lawecie leci do mechanika i u niego będzie wszystko robione, od spraw mechanicznych po lusterka i szybę, z wyjątkiem szyby czołowej. Także jest spoooro pieniędzy do włożenia. Szacunkowo z 2000-3000zł muszę jeszcze władować w to auto, żeby było perfekt.
Dalsze plany - generalnie postaram się auto utrzymać w serii, jedyne co bym chciał zmienić, to zamontować sobie... zawór upustowy, bo cieszy mnie ten dźwięk
Ja_good - 22-02-2012, 11:54
to samo co na CM
git majonez. ogladne u leszka jak zawioze swojego na zabiegi
powodzenia w doprowadzaniu do ladu i skladu.
jak ogarniemy nasze strupki na wiosne to sesia bankowo musi byc
idas - 22-02-2012, 12:15
Zdecydowanie fajniejsza zabawka niż CJ0 Gratuluję!
mystek - 22-02-2012, 12:19
#Idas - zabawka, jak zabawka, jak coś się stanie Mirage'owi to MKM mnie dojedzie, już mi to zapowiedział , także muszę dbać!
Ja_good - 22-02-2012, 12:21
mystek napisał/a: | jak coś się stanie Mirage'owi to MKM mnie dojedzie, już mi to zapowiedział |
to ja bym sie musial dobrze zastanowic czy go kupowac
Saqu - 22-02-2012, 12:23
mystek napisał/a: | to zamontować sobie... zawór upustowy, bo cieszy mnie ten dźwięk |
później trochę podkręcić turbo... i tak się zaczyna zabawa
mystek - 22-02-2012, 12:32
#Saqu - w USA spokojnie modzą to na 200KM ale... nie, ja na razie odpuszczam, cel - doprowadzenie do zadbanego egzemplarza . Zresztą jakbym miał podkręcać turbo, to trzeba by o chłodzenie zadbać, a w wersji na USA intercoolera nie było w serii (stąd "tylko" 136KM a nie 145 i 160KM jak w Cyborgach na Japonię). A jeśli chciałbym intercooler, to trzeba z kolei zderzak zmienić na "europę", więc kolejne koszty. Itd, itp...
Fragu - 22-02-2012, 12:33
No no no, pozazdrościć !
filll - 22-02-2012, 12:46
Piękne auto! CJotka wymięka przy tym klasyku!
Tomek - 22-02-2012, 12:47
fajna furka, felgi totalnie nie te
fajna kierownica
pisałeś coś, że będziesz chciał teraz auto tanie w utrzymaniu
mystek - 22-02-2012, 12:57
#Fill - CJtka w porównaniu do tego to zwykły pupowóz
#Tomek - felgi do zmiany, ale w późniejszym czasie, na razie podstawy do ogarnięcia . Kierownica również przypadła mi do gustu właśnie . Co do moich planów, to.... aa, szkoda gadać, zawsze mam milion pomysłów na minutę w takich chwilach . MKM coś o tym może powiedzieć, bo dziennie zasypywałem go ofertami aut od z silnikami od 1.3 po 2.0 .
rosomak1983 - 22-02-2012, 13:03
podoba mi sie. dobry wybór.
sieegurd - 22-02-2012, 13:20
No to "podreperuj" go i pochwal się na spocie Gratki nabytku
mystek - 22-02-2012, 13:25
No właśnie już sobie mówię w duszy, że będę musiał wpaść na spota MM koniecznie CJtką to nie było co się chwalić, ale tym chyba będę musiał pasjonatom Mitsu
Zielu - 22-02-2012, 14:43
Super, kolejny prawdziwy japoński klasyk!
Bardzo ładnie się prezentuje, tylko felgi i białe tarcze zegarów średnio pasują..
Powodzenia przy doprowadzaniu do stanu perfekt
|
|
|