To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - śruby regulacji zaworów 2,5

lukas 78 - 23-02-2012, 15:52
Temat postu: śruby regulacji zaworów 2,5
chyba wysypał mi się któryś z plastików tej śruby
http://e-pajero.pl/index.php?z=1&m=&id=521
resztki widziałem na sprążynie wałka jak zalewałem ostatnio olej
pytanie czy da się wymienić te sruby bez scigania wałka i koników ?
ewentualnie czy narobie jakichś szkód jak pojeżdzę trochę bez tej podkładki plastikowej-na razie nie mam warunków na wymianę. Auto niby pracuje normalnie i nie klepie za mocno zaworami.

zbyszekm2 - 23-02-2012, 19:03
Temat postu: Re: śruby regulacji zaworów 2,5
lukas 78 napisał/a:
chyba wysypał mi się któryś z plastików tej śruby
http://e-pajero.pl/index.php?z=1&m=&id=521
resztki widziałem na sprążynie wałka jak zalewałem ostatnio olej
pytanie czy da się wymienić te sruby bez scigania wałka i koników ?
ewentualnie czy narobie jakichś szkód jak pojeżdzę trochę bez tej podkładki plastikowej-na razie nie mam warunków na wymianę. Auto niby pracuje normalnie i nie klepie za mocno zaworami.

Teoretycznie da się, ale jak ja wyjmiesz z tego plastyka tu już jest ryzyko, że zawsze będzie wypadać.

lukas 78 - 23-02-2012, 19:24

konika nie da się przesunąć na sprężynie na tyle żeby wyjąć śrubę ?
jesli nie to dużo z tym roboty trzeba ściągac paski ....żeby zmienić parę śrubek

zbyszekm2 - 23-02-2012, 20:11

lukas 78 napisał/a:
konika nie da się przesunąć na sprężynie na tyle żeby wyjąć śrubę ?
jesli nie to dużo z tym roboty trzeba ściągac paski ....żeby zmienić parę śrubek

nie trzeba ściągać pasków,odkręcasz tylko 5 śrub na osi popychaczy,prosta czynność

lukas 78 - 23-02-2012, 20:54

już widzę o co chodzi
zastanawiam się czy te metalowe miski śrubek regulacji jak plastik pęknie nie wpadną gdzieś sobie w silnik

rico.1 - 23-02-2012, 22:35

lukas 78 napisał/a:
czy te metalowe miski śrubek regulacji jak plastik pęknie nie wpadną gdzieś sobie w silnik
...i właśnie w tym problem. Zawory nie klepią, ale do czasu jak kopytko nie ucieknie spod śruby. A wtedy... :?
Popuść wałek, koło rozrządu zostaje w miejscu i da radę wymienić. Po tym kontrolnie warto sprawdzić jeszcze naprężenie paska (ew. ustawienie rozrządu). :p

lukas 78 - 24-02-2012, 00:01

dobra ze śrubami do regulacji już wiem co i jak
niektórzy piszą żeby przy montażu wałka dać klej na śruby
moment dokręcania to według manuala 37 Nm
tylko się zastanawiam nad tym w manualu jest napisane luz zaworów na zimnym 0,15 a pod maską mam naklejkę 0,25
no i jeszcze jedno żeby ustawić kółko wałka rozrządu na znak będę musiał ściągnąć obudowę rozrządu czy się da jakoś podejrzeć ?
na co jeszcze uważać ewentualnie
najgorzej ,że robota na parkingu

rico.1 - 24-02-2012, 00:26

na upartego rozrządu nie musisz tykać, puszczasz tylko wałek z dźwigienkami, wałek rozrządu zostaje
z rozrządem chodzi tylko o to żeby kontrolnie sprawdzić, zresztą obudowę można ściągnąć w 2 minuty
a z tym klejem to sobie odpuść to nie silnik VM :mrgreen:

lukas 78 - 24-02-2012, 00:53

chodzi mi rico o samą regulację zaworów w manualu jest
-ustawić na znak koło wałka rozrządu do regulacji pierwszego cylindra zawór ssący i wydechowy , drugiego ssący trzeciego wydechowy
-zrobić obrót wałem o 360 i regulowac pozostałe
stąd pytanie o dojście do znaków
albo ja coś popieprzyłem :wink:

[ Dodano: 24-02-2012, 14:55 ]
zapomniałem o znaku na dolnej obudowie i na kole wału
teraz już wszystko wiem
czekam na lepszą pogodę bo w Hamburgu pada deszcz chociaż ciepło i jakieś białe kwiaty zaczęły się pokazywać :wink:

rico.1 - 24-02-2012, 20:42

lukas 78 napisał/a:
chodzi mi rico o samą regulację zaworów w manualu jest
-ustawić na znak koło wałka rozrządu do regulacji pierwszego cylindra zawór ssący i wydechowy , drugiego ssący trzeciego wydechowy
-zrobić obrót wałem o 360 i regulowac pozostałe
stąd pytanie o dojście do znaków
albo ja coś popieprzyłem
a po co do tego Ci znaki?
Ja się aż tak nie bawię, ściągam tylko pokrywkę i heja - ustawiam te zawory na które nie napiera wałek rozrządu, a jego krzywki są po przeciwnych stronach od dźwigienek,
potem obracam trochę wałem i następne zawory itd. 0,15 na zimnym, 0,25 na ciepłym
Rozrząd w tym wypadku mnie nie interesuje bo tam nic się nie zmienia :p

lukas 78 - 24-02-2012, 20:53

w tym przypadku chcę profesjonalnie podejść do sprawy :wink:
plus to to ,że wałem kręcę tylko raz
ale i tak pajero postoi tydzień w oczekiwaniu na części
tu w Hamburgu w serwisie Hyundai powiedzieli mi za 8 śrób plus uszczelki pokrywy 100 euro zamówiłem z IC w Polsce i wyjdzie 1/3 tego. TYlko uszczelki śrub pokrywy za 4 euro tutaj zamówię.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group