To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - wymiana czujnika tylnego dyfra

BARTZ - 28-02-2012, 13:32
Temat postu: wymiana czujnika tylnego dyfra
witam! mam pytanko do tego czujnika bo mi sie kabelki urwały przy samym koncu! mam nowy orginalny czujnik moje pytanie jest takie czy musze cały dyfer rozkręcać bo gdzieś tu na formu wyczytame że tak i czy musze na coś specjalnie uważać i idąc dalej czy przy okazji należało by też coś wymienić???

nie wiem czy ktoś zamawiał z japońskich stron ale jakby kogoś zainteresowało to ja zamawiałem z http://www.amayama.com/ i jest po angielsku bo ta strona ruska jest dosyć ciężka zwłaszcza dla tych co ruskiego nie umią hehe!

za ten czujnik zapłaciłem 39 USD tak więc myślę że cena w miare przyzwoita!

lukas 78 - 28-02-2012, 15:04

jak oni liczą za przesyłkę , długo szło :?:
BARTZ - 28-02-2012, 17:27

nie liczac czekania na potwierdzenia bankowe to sama przesylka zostala wyslana 23 a 27 juz byla umnie! tak wiec 4 dni z japonii na islandie nie jest tak zle :) a razem z bankiem to cala procedura od 16 ale mysle ze 16 to byl piatek i dlatego tak dlugo to trwalo! moze do polski paczka pojdzie szybciej :)

za przesylke licza sobie od wagi a ten czujnik niewiele wazyl tak wiec za przesylke zaplacilem 22 USD

lukas 78 - 28-02-2012, 17:35

jesli to czujnik z nr MB664396 to kosztuje 70 dolarów w europejskich serwisach mitsu
jawaldek - 28-02-2012, 17:39

BARTZ napisał/a:
mam pytanko do tego czujnika bo mi sie kabelki urwały przy samym koncu
czy chodzi Ci o czujnik blokady tylnego mostu ??? Jeśli tak i ten czujnik ma końcówkę stożkową to musisz uważać przy wkręcaniu->> końcówka stożkowa niby teoretycznie powinna przeskoczyć przez "talerzyk" który steruje przez kontakt zaświeceniem się kontrolki ->> jakieś masło maślane mi wyszło :mrgreen: Nie musisz rozkręcać dyfra. Jeśli wkręcisz na siłę i stożek nie przeskoczy to zablokujesz blokadę- będzie cały czas włączona. Delikatnie po skosie,na tyle ile gwint pozwoli, aby stożek zaskoczył za talerzyk. Jeśli inny czujnik to się poddaję :wink: Ja mam dołożoną blokadę pneumatyczną.
lukas 78 - 28-02-2012, 17:43

na dużym forum koleś zablokował most na stałe jak piszesz przy demontażu tego czujnika :wink:
BARTZ - 28-02-2012, 18:01

jawaldek napisał/a:
czy chodzi Ci o czujnik blokady tylnego mostu ???


tak to ten czujnik. w sumie troszke nie rozumialem tego dlaczego gdy cisnienie podaje pompka do dyfra to sie nie blokowal gdy czujnik ma tylko wskazywac czy jest zapiety albo nie a teraz rozumiem bo to nie tylko czyjnik blokady ale tez przelacznik ( wsrodku czujnika jest maly elektro magnes ktory nim porusza nawet przy zamuwieniu bylo napisane sensor and switch. mam nadzieje ze dobrze rozumuje a jezeli nie to mnie poprawcie ) hehe

dzieki wielkie jawaldek teraz musze tylko poczekac az sie zrobi troszke lepsza pogoda bo garazu ni mam :)

lukas 78 to ja z japonii go mam o 8 USD taniej :) czasami warto szukac

raczej nie chce zablokowac dyfra na stale :mrgreen: ale jak dyfra nie trzeba rozkrecac to super zobaczymy jak mi pojdzie

dzieki wielkie

jabol66 - 28-02-2012, 20:34

Dokładnie jest tak jak Waldek napisał i każdy jest taki sam w pajero. A ten czujnik to tylko czyjnik, nie jest przełącznikiem. Tylko jak go się źle włoży, to on przesunie stożkiem(który jest na czujnika) talerz, a powinien nie ruszać talerza tylko być stożkiem (przeskoczyć za talerz). I to talerz steruje czujnikiem, a z kolei talerzem poduszka od blokady.
Jak wymienisz ten czujnik to nie musisz nic więcej wymieniać.

BARTZ - 28-02-2012, 21:29

kolego jabol66 to teoretycznie jezeli blokada dziala poprawnie to powinno zablokowac dyfer samym cisnieniem pompki a czujnik tylko wskazuje w jakim polozeniu sie znajduje ale spotkalem sie tu juz pare razy z okresleniami ze jak kabelki od czujnika sie zerwaly tak jak w moim przypadku to niby maialo by nie zapinac napedu???

a przy okacji czy jest mozliwosc ze stary czujnik powiedzmy ze sie wysypal, stozek wpadl do srodka i blokuje poduszke blokady???
oraz czy jest mozliwosc ze wezyk podcisnienia mogl sie zerwac w srodku dyfra???

jawaldek - 28-02-2012, 21:48

BARTZ napisał/a:
stozek wpadl do srodka i blokuje poduszke blokady???
nie,nie może blokować i lepiej aby nie dostał się w tryby.
BARTZ napisał/a:
czy jest mozliwosc ze wezyk podcisnienia mogl sie zerwac w srodku dyfra???
raczej nie. Wężyk w dyfrze jest stalowy to prędzej zerwał by się przed dyfrem lub na przejściu. Oj chyba tak czy inaczej czeka Cię rozbiórka dyfra bo jak jabol66 napisał jest to tylko czujnik a nie przełącznik. Kiedy zauważyłeś że nie zapina blokady ??? czy aby mróz nie miał na to wpływu ?? Zmieniałeś olej w dyfrze na olej który stosuje się przy blokadzie ???
Jeśli możesz to podłącz kompresor i "dmuchnij" w przewód do blokady obracając jednocześnie ręcznie kołami->> czyli tył samochodu w górze. Przydał by się dobry słuch :wink: Usłyszysz czy zazębiła się blokada która wygląda jak ...... jak..... wieżyczka w starych zamkach->> sorki żadne inne określenie nie przyszło mi na myśl :mrgreen: Jak odłączysz powietrze sprężyna powinna odepchnąć/rozłączyć blokadę -->> też trzeba obracać kołami.

BARTZ - 28-02-2012, 23:28

szczerze to od momentu gdy go kupilem byl z tym problem i mimo to wlalem tam taki olej jaki trzeba a zabieram sie do tego teraz bo jednak troche mialem z nim do roboty i stopniowo go robilem a ze zbyt duzo doswiadczenia w mechanice nie mam to zanim cos wyczytalem i cosik pomyslalem a do tego doszlo jeszcze stopniowe dokupywanie narzedzi to mi rok zlecial hehe!

teraz juz jest wszystko wporzadku jak ma byc i zostal mi tylko ten tylni dyfer i pomalowac!

ale tak czy owak chyba se tego dyfra rozbiore bo chyba musze to widziec na wlasne oczy zeby zatrybic jak to dziala hehe :biggrin: . jak dowiem sie co tam mi nie gralo to napisze

wielki dzieki za podpowiedzi wkoncu w miare zrozumiale dla mnie!

pozdrowionka

[ Dodano: 29-02-2012, 15:31 ]
sprubowalem dzisiaj podniesc tyl i zapodalem do blokady troszke wieksze cisnianie tak 0,35 bo wyczytalem ze 0,2 wystarczy a balem sie ze duzo wieksze moze cos zepsuc ale tak czy siak napedu mi nie zapielo tak wiec szykuje sie na rozbiurke i mam nadzieje ze to bedzie kwestia przeczyszczenia bo jak jest cos zrypane to bedzie dosc drogo kosztowalo. jak sprawdzalem ceny na tej japonskiej strony to bedzie to kosz okolo 310 USD

jabol66 - 29-02-2012, 21:04

jak podasz za duże ciśnienie to posypie się wszystko, raz rak zrobiłem i było po blokadzie przaepchło poduszke blokada na stała zanim dojechałem do podnośnika po blokadzie.
A sprawdzałeś na podnośniku blokadę
zacznij obracać kołami na podniesio0nym jak koła kręcą się w odwrotne strony (jedno kręć do przodu to drugie powinno się kręcić w drugą strone) a następnie zapnij blokadę i powinny się kręcić w tą samą stronę jak działa.
A co do tego czujnika to raczej nie ma opcji co by się końcówka (stożek) urwała od reszty za gruba stal.
Jak nie działa to ja stawiam na blokadę bo pajeraki mają ją słabą (w patrolach ukręci się półoś a blokada będzie cała) a w pajero pojeździsz z blokadą i się posypie ja 3 uwaliłem. A jak będzie walnięta to raczej cały most kup ok 900zł z dobrą blokadą.

BARTZ - 01-03-2012, 00:47

czujnik już wyjołem i storzek jest! koła sie obracają w przeciwne kierunki ale po dodaniu ciśnienia bez żadnych skutków. raczej nie bede kupować całego mostu bo przesyłka na islandie może troche kosztować i nie wiem czy jaka firma by sie podioła takiej przesyłki :mrgreen: tak więc rozkręcę go w cholere i kupie co trzeba bedzie :) bo u mnie koszt używanego całego mostu to 2 tysie
jawaldek - 01-03-2012, 08:54

BARTZ czy możesz dać jakieś zdjęcia bo zaczynam mieć dziwne podejrzenia ze..... nie masz blokady :? Zdjęcie gruszki dyferencjału od strony wału lewa i prawa strona i jak rozbierzesz dyfer to środka. Tam jest w zasadzie prosty mechanizm załączający i nic w środku nie powinno się uwalić. No chyba że blokada była włączana na jadącym samochodzie.
BARTZ napisał/a:
i kupie co trzeba bedzie :) bo u mnie koszt używanego całego mostu to 2 tysie
czy zamiast całego mostu, bo musisz kupić taki sam talerz jaki masz-->> ilość zębów, kupić blokadę ARB u nas kosztuje to koło 3 tyś ale może
BARTZ napisał/a:
http://www.amayama.com/
,tak jak podawałeś, będzie taniej.
BARTZ - 01-03-2012, 11:04

jak nie mam blokady to po co tam czujnik ??? przewody ciśnieniowe są. czujnik jest. po lewej stronie od góry jak patrzysz od strony wału! wczoraj go podniosłem zaczołem sie bawić przy miśku ale czas sie skończył i do roboty! a jak z roboty wychodziłem to 20cm śniegu napadało więc se odpuszcze i na razie fotek nie bedzie! nad tym ARB też sie już zastanawiam ale koszt troszku wielki tak więc poczekam do przyszłej zimy a ten może sprubuje jakoś zregenerować, może to bedzie kompletna bzdura albo że faktycznie blokady wśrodku nie ma ale pompka po chwili sie wyłącza to coś tam musi być ( korek na przewodzie :mrgreen: )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group