To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Napięcie ładowania

magik02 - 28-02-2012, 19:11
Temat postu: Napięcie ładowania
Witam ta zima dobiła mój akumulator sprawdzałem go miernikiem i przy okazji sprawdziłem napięcie ładowania było 14,5 na zimnym silniku po odpaleniu wszystko powyłączane, na instrukcji nowego akumulatora jest napisane że napięcie nie powinno przekraczać 14,4. Jakie napięcie macie u siebie, być może zwiększone napięcie ładowania było spowodowane walniętym akumulatorem nie sprawdzałem jeszcze na nowym.
cwaniak - 28-02-2012, 19:48

Prawidłowe ładowanie powinne być w granicach 14,5 +/- 0,4V i jest to jak najbardziej prawidłowe napięcie także nie masz co się martwic
magik02 - 28-02-2012, 20:20

tak ale skoro na aku jest napisane że max prąd ładowania 14,4 to czy większe ładowanie nie spowoduje wybszego odparowania elektrolitu obecnie posiadam bosch silver S5 74 AH 750A
plecho1 - 28-02-2012, 20:44

Ale 0,1V to żadna różnica a poza tym masz pewność, że twój miernik właściwie wskazuje? Czasem jak pada bateria w mierniku to już w ogóle pokazuje dużo większe napięcie.
Jakby napięcie się wahało w zależności od obrotów lub jakby było poniżej 14V lub ponad 15V to warto by było szukać nowego regulatora.
Więc nie przejmuj się, wszystko jest ok.

wichura1 - 28-02-2012, 20:57

Poczytaj o miernictwie, błędach pomiarowych, tolerancji. Jakiż to miernik używałeś do pomiaru?
Hugo - 28-02-2012, 22:35

Czyli wychodzi na to, ze jak u mnie ładuje bez wzgledu na to czy są włączone czy wyłączone odbiorniki prądu i bez wzgledu na obroty 14,6V to jest OK?
magik02 - 29-02-2012, 19:31

Dzisiaj sprawdziłem napięcie na nowym akumulatorze i niestety nie utrzymuje się w granicy 14,0 - 14,4 raz jest poniżej 14 a po jakimś czasie 14,8 po czy znowu spada więc obstawiam regulator napięcia. Wie ktoś ile może on kosztować i jaki będzie odpowiedni dla mojej Cari ?
cwaniak - 29-02-2012, 22:50

Ładowanie sprawdza się przy 3-tys obr na ciepłym silniku Rok temu dałem do regeneracji alternator (wymiana regulatora tulejek łożysk i czegoś tam już nie pamiętam) koszt 250zł. Szczegół ze po skończeniu się gwarancji znowu padł. Sam reg nap 150-200 zl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group