To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] termostat do wymiany czy tak musi byc

royter - 02-03-2012, 09:45
Temat postu: [CAxA] termostat do wymiany czy tak musi byc
jestem "jeszcze" :) zielony w większości spraw dotyczących colta - otóż od mniej więcej jesieni (kiedy temperatury oscylują w okolicach -5 do +5) ma problem z nagrzewaniem / wychładzaniem się silnika - codziennie dojeżdżam do pracy ok 25 km - nie jest to typowe miasto lecz w większości peryferia miasta i okolice co równa się praktyczny brak korków i w miarę płynną jazda ale...
kiedy silnik jedzie pod górkę ładnie się nagrzewa - po przejechaniu ok 4,5 km wskazówka mniej więcej w 1/4 pola - potem na równym temperatura silnika zaczyna lekko spadać i po dojeździe do tyrki ledwo nad białą kreseczka.
w druga stronę lekko już stoję w koreczku lub wolno jadę wskazówka na 1/2 pola (potrafi się włączyć wentylator) a ostatnie 4,5 km z górki to wskazówka potrafi wylądować nawet poniżej kreski - zależnie od temperatury otoczenia.
nie mowie o tegorocznej zimie bo to i tak była masakra pomimo zakrytej w 2/3 chłodnicy, ale pomagało... ( samochód stal pod chmurka i zawsze odpalił :mrgreen: )
sprawdzałem metoda organoleptyczna :) węże i jak silnik się rozgrzewał również węże równomiernie się nagrzewały. wiec teoretycznie termostat jest ok - lub mogę się mylić.

ktoś coś więcej mi podpowie

colcik r95 cao 1.3 12V - 75 km

WK89 - 02-03-2012, 11:20

zmień termostat i problem minie
Major93 - 02-03-2012, 22:00

dokładnie ten sam problem mam tej zimy, i zeby na daremno nie wymieniac termostatu ani nie bawic sie w jego sprawdzanie, rozkrecanie ect włozylem sobie karton na całą chłodnice i gdy po przejechaniu niespełna 1-3 km nagrzeje mi sie do 'syta' włacza sie wentylator, gdy jest za ciepło to włączam dmuchawe na maxa i otwieram okno zeby sie nie przegrzał.. zauwazyłem ze jest mniejsze spalanie, a nie wymienilem termostatu. musisz tylko pilnowac wskazówki :P to pikuś a nie problem :P
ttkntnrf - 03-03-2012, 15:27
Temat postu: no a jak często się awarie rzeczonego pojawiają
bo u mnie właśnie zaczynają się temperatury >30stC i nie wiem czy nie wyjąc dziada w ogóle bo i góry i upał- chłodnica duża i fajna jak na taki gó...ny silniczek(4G13) więc się przegrzewac nie ma prawa no chyba żeby właśnie się wziął i zdechł termostat.
W sporcie często się wywala żeby gnoja nie kusiło się zaciąć. Więc pytam przy przepłukaniu układu czymś kwaśnym i zlaniu syfu jak często spotyka się w tym modelu zacięcia termostatu albo czy słyszeliście żeby ktoś auto zagotował- bez znaczenia jaka była diagnoza?

royter - 04-03-2012, 22:59

wczoraj miałem chwilkę czasu aby zajrzeć pod pokrywę. zajrzałem tez do zbiorniczka wyrównawczego i tak mnie zastanawia lekki osad na dnie (szlamowate coś) oraz na wężykach gumowych i raczej jak się zrobi ciepło - tzn. troszkę cieplej. to wymieniam wszystkie płyny eksploatacyjne. tym bardziej, ze jak go kupiłem to tylko wymianę rozrządu i oleju robiłem. może to tez jest problemem z nagrzewaniem/wychładzaniem się silnika....
muszę się tylko skontaktować z poprzednim właścicielem i zapytać czy coś po sprowadzeniu go z Niemiec wymieniał - będzie u mnie w środę...
a tak naprawdę to myślę, ze nie, ale mogę się mylić...
tym bardziej ze wiem na pewno, że:
- samochód sprowadzono z Niemiec w 2006r - był z wielką dziura w lewym tylim nadkolu i lekko w tył dostał - z Niemiec przyjechał z "piękną" naspawaną łata- to zostało zrobione b.dobrze + nowy tylni plastik - nie widać śladu.
- jeździła nim jego żona i to sporadycznie - bo jest strasznie niska (nie to żebym komuś uwłaczał - to tylko dla porównania) - nie za dobrze widziała przód i tył zza kierownicy
- cale zimy colcik stal na przyblokowym parkingu i niestety ruda go dorwała:( - lewy przedni błotnik bąbluje aż milo... oraz został przez kogoś przytarty w prawe tylne nadkole - do wymiany...
- w Polsce przejechał tylko w ciągu 5 lat niecałe 40 000 km - od momentu sprowadzenia do momentu kupna - cale zimy stal na parkingu,
ale za te pieniążki za które go kupiłem to aż zal było nie wziąć, tym bardziej, ze zawsze mi się podobał i kiedy go zobaczyłem zawsze chciałem go mieć, poprzedniemu właścicielowi zawsze go zazdrościłem...
pojeździłem prawie rok w stanie jakim był bo niestety chroniczny brak kasy i inne priorytety (budowa domu), ale teraz pora o niego porządnie zadbać i pojeździć jeszcze ze 3-4 lata :)

WK89 - 04-03-2012, 23:14

zmień termostat prze pukaj układ kwaskiem i problem zniknie , BTW szlam w płynie , oznacza ze jest tam olej czyli uszczelka klękła
mkm - 05-03-2012, 01:39
Temat postu: Re: no a jak często się awarie rzeczonego pojawiają
ttkntnrf napisał/a:
czy słyszeliście żeby ktoś auto zagotował- bez znaczenia jaka była diagnoza?

Ja.
Wielokrotnie.
Padnięty elektrowłącznik wentylatora, dziurawa chłodnica, oberwany wirnik pompy wodnej. Takie były przyczyny "gotowania".
Efekt. Głowica wygięta w łuk, wywalona uszczelka pod głowicą.
Dół silnika do uratowania - głowica złom.

ttkntnrf - 05-03-2012, 11:41
Temat postu: dzięki mkm
czyli na taką pogodę gdzie praktycznie temperatur poniżej 20st nie ma nawet w nocy to najwyżej trochę więcej spali nie?
to jak i tak mam gada rozebranego- bo pękł wałek rozrządu i czekam na kupiony w Polsce- to wywalam termostat i już- nie ma sensu ryzykować.
Jakieś patenty na ciągniecie przewodów do obrotomierza? tzn którędy z komory silnikowej do środka?

pawel-krol - 21-06-2012, 06:03
Temat postu: Re: dzięki mkm
Witam
Podłącze sie do tematu.
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?

Radek - 21-06-2012, 12:23

Zależy czy to 1km w zakorkowanym mieście, czy 1km na trasie. Na trasie raczej za szybko się nagrzewa. Jadąc powoli w mieście, moooże - u mnie po ok 1,5km w mieście jest 90tka, ale jadę powoli.
Hugo - 23-06-2012, 00:26

pawel-krol napisał/a:
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?
Zależy w jakim aucie (z jakim silnikiem). Jakie masz na myśli?
pawel-krol - 23-06-2012, 23:03

Hugo napisał/a:
pawel-krol napisał/a:
Czy to normalne ze po odpaleniu auta np. po nocy przy pogodzie takiej jak teraz to po przejechaniu max 1km auto ma te 90st(wskazówka jest w połowie zakresu)?
Zależy w jakim aucie (z jakim silnikiem). Jakie masz na myśli?

Colt 1.3 z 1993roku.
A gdzie sprawdzić stan płynu w chłodnicy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group