3000GT/GTO Techniczne - Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy
Patrykus - 04-03-2012, 00:21 Temat postu: Silnik z 3000GT w DODGE CARAVAN problem w. korbowy Mam dodge caravan 3.0 z 94r, z silnikiem "nie do zajechania 650tyś" wystepujacym w mitsubishi pajero 3000 itd. Więc, robiłem profilaktycznie z braku innej roboty remont silnika i zaoszczędziłem na panewkach gdyż "jeszcze aż tak nie waliły" a więc na złość mi po 2 miesiącach panewka tak zaczęła jeb**, że wytarła wał korbowy zaznaczam (jedna) wszystkie inne trzymają na jednej jest luz i to ładny, a że nie chce mi się znów rozbierać silnika i wyciągać wału korbowego może znacie jakiś magików ktorzy (napawają? dorobią?) panewkę od dołu na wał? W ogóle da się tak zrobić? Wiem, że auto nie warte naprawy lecz dla mnie sentyment 12-lat w rodzinie, po za tym zrobiony również całkowity remont skrzyni, i po remontach samochód 200km/h zamykał mając 160 na szafie. Polećcie, pomóżcie. Najlepiej kogoś z W-wa. PZDR
kleryk-3kgt - 04-03-2012, 20:28
O ile rozumiem, to obróciło Ci panewkę?
Patrykus - 07-03-2012, 20:06
Nie, wydarło ale się nie obróciła, no i kupiłem nowe nominalne założyłem lecz na zamku ta która się wyjechała ma luz i wali, więc rzekomo wał jest do wyciągniecia ale jak wczesniej napisałem chce tego uniknąć.
kleryk-3kgt - 08-03-2012, 13:58
Jeszcze raz i po Polsku.
Patrykus - 08-03-2012, 17:35
Jedna panewka wyrobiła wał korbowy i zalecane jest to aby rozebrać silnik wyciągnąć go i dać do roboty aby panewka o wymiarach nominalnych pasowała lub kupić inny wał nie zjechany i wsadzić. Nie chcę tego robić, bo to kolejne koszta i strata czasu więc szukam kogoś kto może dorobić panewkę na wał bez wyciągania go.
kleryk-3kgt - 09-03-2012, 13:02
Szaleństwo i druciarstwo! Pamiętaj że panewka nawet dorobiona, będzie miała inna masę niż ori. na sprawnym wale.
Wg. mnie będzie skutek taki że będą bicia poprzeczne, co spowoduje teksańską masakrę dorabianą panewką. Chyba że całość wymontujesz z tą dorabianą panewka i dasz do wyważania dynamicznego.
Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację.
Frost - 09-03-2012, 13:04
a wał jest uszkodzony czy nie ?? Bo jeżeli tak to żadna panewka bez robienia wału się na nim nie utrzyma.
Wał możesz sobie zmierzyć porządną sufmiarką i sprawdzić wymiar panewek nominalnych jak i po kolejnych szlifach, lecz jeżeli wał został uszkodzony to trzeba dać go do tokarza nie ma na to rady ani opcji obejścia.
Z tego co zrozumiałem po przeczytaniu Twoich postów, to panewka uszkodziła wał --> zapraszamy do tokarza, nie ma innej opcji która naprawi szkode i zapewni dalsze prawidłowe funkcjinowanie silnika
Bartek - 09-03-2012, 13:08
Cytat: | Kup wał, używany, zapłacisz dużo mniej niż za tą chora operację |
dokładnie - i tak musisz wyciągnąć wał do szlifu
Dodam tylko,żeby był w nominale, nie szlifowany, cudowany
wymieniasz wał, panewki i zapominasz o temacie
lukasz12 - 13-03-2012, 09:42
A silników SOHC12V jest dużo do wyboru
|
|
|