To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t

eddisson - 05-03-2012, 22:01
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t
Hej,

Może ktoś o tym myślał, może ktoś dokonał SWAPA w Galu EA2x z silnikiem 2.0 o kodzie 4G63 SOHC na silnik od Lancera EVO CT9A z silnikiem także 2.0 z oznaczeniem 4G63T DOHC.

Miał by ktoś chęć wymienić poglądy, zdania, przemyślenia na ten intrygujący moim zdaniem temat.

robertdg - 06-03-2012, 07:25

Ktoś myślał, no i nawet znalazł taki projekt na zagranicznym forum, ogólnie rzecz biorąc najlepiej kupić całe strzaskane auto, byleby było na chodzie, bo do przekłądki potrzebujesz wszystko tak jak do przekłądki VR-4 plus nowe koła, hample, itd., no chyba, że myślisz robić napęd FWD i tak zostawić
eddisson - 06-03-2012, 11:19

Chodzi o to by był nowy silnik w starej budzie.

Tu jak się rozglądałem po sieci silnik pasuje idealnie, bo ten sam blok, głowica nie haczyła by o maskę, turbina się mieści i nawet by się znalazło miejsce na intercooler.
ECU silnika jest na tych samych wtyczkach, dochodzi tylko parę sygnałów z i do ECU. Pompę paliwa też trzeba było by wymienić ale też się rozglądałem i da się nie wielkim nakładem wysiłków, większy problem by był z odcięciem od skrzyni tylnego napędu ale obudowy i zębatki pasują.

Tylko właśnie, to wszystko teoria.

robertdg - 06-03-2012, 19:43

http://www.cardomain.com/...tsubishi-galant
szawel - 25-01-2014, 13:37
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Swap 4g63 do 4g63 DOHC lub 4g63t
W związku z tym , że mój Galant ma przejechane już ponad 326 tys KM zacząłem się zastanawiać nad swapem . Z tego co szukałem na forum (możliwe ,że słabo szukałem :D ) nie znalazłem żadnego tematu poświęconego swapowi 4g63 sohc do 4g63 DOHC lub 4g63t, z tego co wyczytałem są to prawie identyczne silniki, różnią się zamontowanym osprzętem . Wiec z myślę , że taka przekładka była by prostsza niż swap 2.5 v6
metzger - 25-01-2014, 14:23

Siemka, niestety nie jestem ekspertem od mechaniki, ale wydaje mi się że jak chcesz "tylko" DOHC to wystarczy zrobić head swap i posiłkować się częściami od eclipse, nie potrzeba wymieniać całego silnika. Być może przyda Ci się ten link.

Mam nadzieję że temat się rozwinie :)

szawel - 25-01-2014, 15:21

Gdzieś czytałem ,że inaczej są poprowadzone kanaliki olejowe , a poza tym w moim silniku przydał by się już remont bo mam małe ubytki oleju
robertdg - 25-01-2014, 17:29

Kupując drugi silnik też nie masz pewności co do jego stanu technicznego, zatem musisz w niego wpompować pewna kwotę aby był conajmniej po podstawowym serwisie (rozrząd, płyny, etc) w tej sytuacji najlepszą opcją byłby 4G63T bo przynajmniej jest zmiana na coś mocniejszego, dodatkowo to i tak wiąze się ze zmianą ECU, ta samą kwotę co możesz przeznaczyć na zakup silnika i jego serwis możesz przeznaczyć na naprawe swojej jednostki napedowej.
m6riano - 25-01-2014, 19:40

szawel, niestety to nie sa te same silniki...już prościej jest zrobić swap na 6a13 v6
pamiętaj że musisz szukac silnika który ma po tej samej stronie rozrząd czyli np. 4g63t mivec z evo9

szawel - 26-01-2014, 11:13

Myślałem, że skoro silnik w eclipse ma to samo oznaczenie co w galu to będzie pasował bez większych przeróbek
bagnz0r - 04-08-2016, 08:10

Jak wygląda to z kompletnymi kosztami swapa na 4g63t? Nie wiem czy tak łatwo znaleźć silnik z całym osprzętem. Grzebałem na allegro i znalazłem kandydata w cenie 6800zł.
Owczar - 04-08-2016, 09:20

Robiłbyś swapa sam?
bagnz0r - 09-08-2016, 00:31

Owczar napisał/a:
Robiłbyś swapa sam?


Mam namierzony shop który chce się tego podjąć pod warunkiem że zbiorę wszystkie części. Jakieś lepsze sugestie (tj. jakiś shop)?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group