To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] Wskaźnik spalania na luzie / światła

lukjaw - 07-03-2012, 11:14
Temat postu: [1.6] Wskaźnik spalania na luzie / światła
Dwa pytanka do użytkowników ASX. Czy u Was podobnie na luzie wskaźnik spalania wędruje na maxa (20 litrów/100 km), i jak to sie ma do spalania rzeczywistego i obliczania zużycia średniego? Nie rozumiem dokońca, czemu właśnie tak to działa i nie pokazuje rzeczywistego spalania na poziomie 1-2 litrów?

Sprawa druga: jak w tym aucie wyłączyć całkowicie wszystkie światła na włączonym silniku?
Chyba się nie da, z tego co sprawdziłem / wyczytałem w instrukcji.

Dzięki i pozdrawiam

krzychu - 07-03-2012, 11:48
Temat postu: Re: Wskaźnik spalania na luzie / światła
lukjaw napisał/a:
i nie pokazuje rzeczywistego spalania na poziomie 1-2 litrów?


A jak chcesz obliczyć to rzeczywiste? Bo moim zdaniem jest to ilość paliwa / ilość km. Jeśli ilość km zmniejszasz to iloraz wzrasta. A co jeśli ilość km = 0? Moim zdaniem w tym przypadku powinna wyskoczyć nieskończoność ponieważ palisz a nie ruszasz się. Ewentualnie w niektórych samochodach przełącza się na wskaźnik spalanie / godzinę. I dlatego błędnie wydaje Ci się, że 1-2 litry to poprawna wartość.

jaca71 - 07-03-2012, 12:03

lukjaw napisał/a:
Czy u Was podobnie na luzie wskaźnik spalania wędruje na maxa (20 litrów/100 km), i jak to sie ma do spalania rzeczywistego i obliczania zużycia średniego?

Ma się bardzo dobrze. Czyli wskazuje tyle ile trzeba bo spalanie zmierza do nieskończoności. jak się dobrze przyjrzysz wskaźnikowi chwilowego spalania to powyżej 20L/100km są kropeczki pokazujące wielkości dużo, dużo większe niż 20 ;)

lukjaw - 07-03-2012, 12:18

Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach, tak czy inaczej, nie znalazłem informacji ile spala paliwa stojąc / na godzinę, więc jaka jest poprawna wartość waszym zdaniem? Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę?
krzychu - 07-03-2012, 13:46

lukjaw napisał/a:
Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach


W litrach oczywiście, że nie. Ale w jednostce l/km spala nieskończoność....

lukjaw napisał/a:
Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę?


A projektujesz taki system? Jeśli nie to zostaw to inżyniera. Zrobili tak, żeby wynik ostateczny był dobry. I jeszcze jedno bieg czy luz nie ma tu nic wspólnego - liczy się prędkość!

Student - 07-03-2012, 13:58

Jak prędkość będzie 30km/h , 2-3 bieg i samochód będzie zjeżdżał z góry (hamowanie silnikiem) to spalanie będzie 0.

Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać.

krzychu - 07-03-2012, 14:11

Student napisał/a:
Jak prędkość będzie 30km/h , 2-3 bieg i samochód będzie zjeżdżał z góry (hamowanie silnikiem) to spalanie będzie 0.


Moim zdaniem nie koniecznie, po pierwsze na 3-jce i tak będzie dawkował paliwo (za małe obroty). A na 2-jce i tak np może być zimny silnik i będzie dawkował żeby się rozgrzał. Albo w samochodzie będzie za duży silnik w stosunku do wagi i producent nie odcina całkiem paliw coby nie traciło przyczepności w zimie po puszczeniu gazu. Temat rzeka więc:

[ Dodano: 07-03-2012, 14:12 ]
Student napisał/a:

Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać.

jaca71 - 07-03-2012, 15:09

lukjaw napisał/a:
Przecież auto nie spala nieskończoną ilość paliwa stojąc na światłach, tak czy inaczej, nie znalazłem informacji ile spala paliwa stojąc / na godzinę, więc jaka jest poprawna wartość waszym zdaniem?

W szkole było takie stare przysłowie nie dziel nigdy przez zero bo wynik takiego działanie jest nieokreślony. Czyli jak samochód stoi wynik dzielenia litrów przez drogę jest nieokreślony. Ale z pomocą przychodzą nam takie cuda jak granice. Jeśli mianownik dąży do zera to iloraz dąży do nieskończoności.
A poprawna wartość spalania w miejscu? to moim skromnym zdaniem dla zagrzanego silnika będzie gdzieś między 0,5 a 1.5 litra na godzinę.
lukjaw napisał/a:
Pytam dlatego gdyż, skoro wartość średnia wyliczana jest na podstwie tylko przejechanego dystansu na biegu - to co w sytuacji kiedy 1/10 przejeżdzamy z górki na luzie, a podczas badanego odcinka np. godzinę stoimi w korku i nie ruszamy się z miejsca. Ten odcinek w takim układzie nie zaniżają nam średniej w dół i nie jest brany pod uwagę?

Tu tez nie ma żadnej filozofii. jest odcinek pomiarowy w kilometrach i są spalone litry. Dzielisz litry przez dystans i mnożysz przez 100. Wychodzi wynik w litrach na 100km. Nie ma znaczenia z jakimi prędkościami jechałeś ile stałeś bo wynik może być jeden.
oczywiście stanie w korku podnosi spalanie, a jazda z górki na luzie czy hamując silnikiem je obniży.
Oczywiście tajemnicą programisty jest algorytm tych obliczeń. Ale z obserwacji mojego lancera widzę że robi to najprościej jak się da. Co 5s zlicza paliwo i dystans i robi obliczenie ;)

gzesiolek - 07-03-2012, 17:47

A co do spalania na postoju to w Hondzie Civic 2006 zrobili jakis myk ktory wlasnie przy duzej ilosci postojow zanizal spalania na kompie... wiem ze aktualizowali pozniej oprogramowanie bo na poczatku srednia z kompa a srednia z tankowania to wychodzila roznica 1-2l/100km na niekorzysc wskazan kompa... palil znacznie wiecej niz komp usilowal wmowic... po wgraniu roznica spadla 2x...
stawiam, ze algorytm liczenia sredniego opieral sie na wynikach czastkowych, a wyniki czastkowe (te co pare sek), przy postoju mialy przyjeta jakas wartosc mala przez ktora dzielil, zeby w bladlogiczny nie wpasc... no i "malosc" tej wartosci byla zbyt duza oryginalnie i wprowadzala zbyt duzy blad... ;)
W Mitsu jest to lepiej rozwiazane jak widze... bo jak w pojedynczej trasie rozbieznosci moga wyjsc, to juz na kompie w (M)anualu, dla przebiegow dluzszych niz 10k km rozbieznosci sa na poziomie 0,1l/100km... jak dla mnie super :roll:

Maciek111 - 07-03-2012, 23:06

Czy moglibyście podlinkować posty o nastawianiu recznym . Jak to się ma i co oblicza . Instrukcja jest niezbyt przejrzyście tłumaczona.
Haniball - 08-03-2012, 07:35

Student napisał/a:


Zostawcie temat bo nie ma sensu sie nad nim pochylać.

To fakt !



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group