To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Obroty a wspomaganie

pit77 - 07-03-2012, 18:08
Temat postu: [EA5A] Obroty a wspomaganie
Mam pytanie jak wytłumaczyć że jak kręce kierą na postoju to obroty skacza min od 500 do 1500 , a nawet zgasł silnik?
Tomek - 07-03-2012, 18:35

może pompa wspomy padła/łożysko padło i stawia b. duży opór
milo - 07-03-2012, 18:38

To nie dobrze jest coś z pompą wspomagania słychać odgłosy z pompy hałasuje ? olej zmieniany był ?
Dlaczego do 1500 obr skacze Ci ?

polaff - 07-03-2012, 19:48

a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami...
satsun - 07-03-2012, 20:05

Też bardzo możliwe, najlepiej byłoby podmienić - najszybsze wyjście chyba - ten zawór przy rozrządzie na rurce od wspomagania do którego dochodzą dwa przewody od kolektora i dolotu jakbyś nie wiedział.
Jeszcze jest czujnik ciśnienia w pompie, można go też sprawdzić, w serwisówce masz jak to zrobić.
Można też ściągnąć pasek i zobaczyć ręką jak pompa chodzi.

Hugo - 07-03-2012, 20:34

polaff napisał/a:
a może czujnik ciśnienia na przewodach hydraulicznych wspomagania źle steruje obrotami...
A w którym miejscu to się znajduje?
polaff - 07-03-2012, 20:38

na rurce idącej od pompy do przekładni stojąc przed autem masz po lewej stronie rurkę idącą w stronę chłodnicy i w nią wkręcone jest coś co wygląda ja czujnik ciśnienia oleju.
chyba znajdziesz :) :P

Hugo - 07-03-2012, 21:11

Kurcze widze, że w 2.0 nie ma tego (ani żadnego innego) czujnika. Szkoda myślałem, że to będzie jakiś trop, bo od zakupu auta wspomaganie nma defekt, którego do tej pory nie usunąłem.
polaff - 07-03-2012, 21:16

musi być tym bardziej, że w mniejszym silniku obciążenie pompą ma większy wpływ na spadek obrotów.

może jest inaczej to realizowane w rzędówce niż u nas...

deejay - 07-03-2012, 21:18

Hugo napisał/a:
Kurcze widze, że w 2.0 nie ma tego (ani żadnego innego) czujnika.


HUGO , coś zle patrzysz :wink:

http://moto.allegro.pl/po...2108438888.html
http://moto.allegro.pl/po...2152245754.html
To jest tak zwany " Czujnik obciążenia "

Hugo - 08-03-2012, 13:54

Aha o tym czujniku wiedziałem :wink: Czyli spełnia tę samą funkcję, co czujnik na przewodzie w 2.5
zkogal - 09-03-2012, 09:17

Musi być czujnik ciśnienia wspomagania, najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu.
Ja miałem ostatnio z tym problem w firmowym Partnerze, silnik gasł po dokręceniu kiery do końca, okazało się że wypięta była kostka od przewodów czujnika. Po spięciu było ok.

Fakt też że w Partnerze z silnikiem 1,6 obroty bardziej skaczą niż w moim 2,5.

Hugo - 09-03-2012, 11:01

zkogal napisał/a:
najlepiej jak byś sprawdził na kompie czy nie wywala błędu.
U mnie błędów brak.
polaff - 09-03-2012, 11:42

ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania.
Hugo - 09-03-2012, 14:22

polaff napisał/a:
ja bym sprawdził czy będzie różnica w pracy silnika z odłączonym czujnikiem ciśnienia w układzie wspomagania
U mnie nie ma żadnej.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group