[XX-92]Colt C50 i starsze - pokrętło obok włącznika nawiewu
rus_one - 10-12-2006, 11:06 Temat postu: pokrętło obok włącznika nawiewu Witam wszystkich mitsumaniaków!!!
W niedzielę stałem się szczęśliwym posiadaczem colta 1,3 89r.
W związku z tym mam parę pytań.
Pierwsze jak w temacie.
Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy?
Czy w tym modelu jest ten komputer z psującymi się kondensatorami?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie dotyczące tego autka!
Pozdrawiam!
rus_one
josie - 10-12-2006, 12:11
Witaj!
Cytat: | pokrętło obok włącznika nawiewu |
To nie pokrętło tylko zaślepka taka - jak by było pokrętło takie jak do dmuchawy to byłaby to klima.
rus_one napisał/a: | Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy? |
Skoro jest sonda to jest to silnik gaźnikowy sterowany komputerem, który na podstawie odczytów z tej sondy steruje silnikiem.
rus_one napisał/a: | Czy w tym modelu jest ten komputer z psującymi się kondensatorami? |
Skoro jest sonda to jest komputer - jak jest komputer, a auto masz z przedziału 88-94 to kondensatory trzeba zmienić.
rus_one - 10-12-2006, 12:15
Dzięki za szybką odpowiedź!
michal_g84 - 11-12-2006, 23:55
jeśli dobrze czytam to kolega rus_one ma Colt-a z gaźnikiem więc nie ma komputera, więc nie ma co wymieniać
Krzyzak - 12-12-2006, 11:04
w Mitsu były gaźniki sterowane komputerem
Hugo - 12-12-2006, 12:45
Krzyzak napisał/a: | w Mitsu były gaźniki sterowane komputerem |
Owszem były, ale rus_one ma z auto z roku '89 więc ma gaźnik sterowany mechanicznie.
[ Dodano: 12-12-2006, 12:48 ]
rus_one napisał/a: | Po co jest w nim sonda skoro jest to silnik gaźnikowy? |
Pomyłka nie doczytałem. Kolega ma coś namieszane w silniku, bo nie powinien mieć sondy i komputera.
Krzyzak - 12-12-2006, 12:48
bylo to napisane do tego:
michal_g84 napisał/a: | jeśli dobrze czytam to kolega rus_one ma Colt-a z gaźnikiem więc nie ma komputera, więc nie ma co wymieniać |
postu, z ktorego wynikalo, ze gaznik = brak ECU, co nie zawsze jest prawda
rus_one - 12-12-2006, 15:36
Jak już pisałem jest sonda więc to raczej gaźnik sterowany komputerem.
Jak będę miał chwilę to odkręcę schowek i sprawdzę czy jest komputer,
wtedy będzie wszystko jasne...
Marcin Ławacz - 12-12-2006, 22:21
Witam! Ja mam taki sam silnik z gaźnikiem sterowanym podciśnieniami i też mam sonde lambdę - z tego co wiem to nie ma co szukać komputera, a już na pewno go nie ma za schowkiem
Anonymous - 12-12-2006, 22:27
przy nogach pasażera po prawej stronie jak w każdym colcie z seri c5xjest komputer, trzeba odkręcić pare plastików.
Anonymous - 13-12-2006, 23:34
Osłone pod chowikiem zdejmiesz i już będzie widać, jest na bocznej ściance po prawej stronie. W 1.3, 4G13, C51, wersja gaźnikowa, 8-zaworowa, 1988-1992 jest komputer czy to się komuś podoba czy nie. Inczej gdzie by była podłączona sonda? Pod lampkę ? Tak wymyślili Japońscy mózgowcy - moim zdaniem dobrze, ja nie mam problemów.
Niestety nie ma w tych wersjach gniazda diagnostycznego OBD I.
Hugo - 14-12-2006, 12:14
bartek_nkm napisał/a: | W 1.3, 4G13, C51, wersja gaźnikowa, 8-zaworowa, 1988-1992 jest komputer czy to się komuś podoba czy nie |
W każdym? To dlaczego mam odcięte kable od sondy i silnik chodzi i pali mało.
Z drugiej strony muszę odkręcić tę osłonę i zobaczyć czy komputer mam, no ale chyba nie.
[ Dodano: 14-12-2006, 12:16 ]
Aha poprzedni właściciel wymieniał cały układ wydechowy i założył go od Colta 4G15. Więc podejrzewam, że dlatego mam odcięte kable od sondy i jest mi ona niepotrzebna.
Anonymous - 14-12-2006, 17:00
Hugo napisał/a: | silnik chodzi i pali mało | Najwidoczniej sonda nie jest niezbędna do działania, albo ktoś zmostkował przewód od niej do masy i wszystko.
Hugo - 15-12-2006, 10:03
bartek_nkm napisał/a: | albo ktoś zmostkował przewód od niej do masy |
Nie. Oba przewody wiszą i żaden nie jest nigdzie podłączony. Wydaje mi się, że były Colty C51A 1.3 8V bez sondy i ECU. I ja takiego mam. W sumie to będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś mnie utwierdzi w tym przekonaniu.
Anonymous - 15-12-2006, 18:52
Mam identycznego Colta jak Ty i masz to samo co ja. Nie ma innej możliwości.
|
|
|