To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - 2.5 TD KRÓTKI

niktwazny - 10-03-2012, 22:14
Temat postu: 2.5 TD KRÓTKI
Witam
Zacząłem interesować się mocno krótkim pajerem z silnikiem 2.5 TD.
1. Czy takie wersje występowały wyłącznie na rynku włoskim?
2. Czy silnik ten pochodzi z poprzedniej wersji czyli pajero II?
3. Czy występował również w pajero sport po 2000r?
4. Czy nie posiada koła dwumasowego?
5. Koszt pompowtrysków, wydatek jak np. w D4D toyoty, 2,500zł / szt?
6. Awaryjny, ładować się w taką wersję?
Dziękuje!

michal-michal - 08-10-2013, 09:34

Podepnę się do tematu i proszę o doradztwo fachowców.Planuję zakup krótkiego Pajero ale z motorem 2.5 TD ponieważ boję się wydatków związanych z użytkowaniem 3.2 - wiadomo jakich.
Auto ma mi służyć na wycieczki do lasu z dzieciakami oraz od czasu do czasu pociągnąć przyczepkę.
Czy motor 2.5 ma jakieś wady, na co należy zwrócić uwagę przy jego zakupie?
Czy osiągi 2.5 są dużo gorsze od 3.2 chodzi mi tu o przyspieszanie oraz kulturę pracy.

czortunio - 08-10-2013, 14:14
Temat postu: Re: 2.5 TD KRÓTKI
niktwazny napisał/a:

1. Czy takie wersje występowały wyłącznie na rynku włoskim?


Nie tylko. Aczkolwiek z moich obserwacji wynika, że większość oferowanych w Polsce Pajero III 2,5 jest z Włoch. Kupując z Włoch sprawdź dobrze stan prawny samochodu. Zastawy bankowe, areszty administracyjne ... W necie jest włoska stronka, gdzie możesz wpisując tablice i płacąc kilka euro, otrzymać całą historię i info czy autko jest wyrejestrowane. Najważniejszy dokument: certificato di proprieta, bywają podróbki ...


niktwazny napisał/a:

2. Czy silnik ten pochodzi z poprzedniej wersji czyli pajero II?

Silnik 4d56 ma długą historię. Był również w Pajero II, L200, Pajero Sport. Przechodził różne modyfikacje. Najmocniejsza wersja w Pajero III to 115 KM ze elektroniczną pompą paliwa. Tylko takiej wersji szukaj. Odpuść sobie wersje słabsze z mechaniczną pompą. Po 2001 roku wszystkie miały 115.
Później ten silnik w Pajero Sport i L200 miał już 136 KM, później był 16 zaworowy.



niktwazny napisał/a:

3. Czy występował również w pajero sport po 2000r?

Tak. W Sport, w L200


niktwazny napisał/a:

4. Czy nie posiada koła dwumasowego?

Nie posiada.


niktwazny napisał/a:

5. Koszt pompowtrysków, wydatek jak np. w D4D toyoty, 2,500zł / szt?

Nie.


niktwazny napisał/a:

6. Awaryjny, ładować się w taką wersję?
Dziękuje!

Nie jest awaryjny. To prosta niezawodna jednostka. Z tanio dostępnymi częściami. Problem występuje ze zdobyciem kilku części na rynku wtórnym takich jak: alternator, sprężarka klimy, skrzynia, dyferencjały (przełożenia 4.9), pewnie jeszcze kilka rzeczy. Znakomita większość jest dostępna od 3,2 DID, a silnikowe od L200, Sporta. Części są tanie. O ile się nie kupuje tam gdzie sprzedają zamienniki po cenach wyższych niż oryginały w ASO :mrgreen: Poczytasz forum, to będziesz wiedział ... Chyba, że wymoderują :mrgreen:

Cytat:
Podepnę się do tematu i proszę o doradztwo fachowców.Planuję zakup krótkiego Pajero ale z motorem 2.5 TD ponieważ boję się wydatków związanych z użytkowaniem 3.2 - wiadomo jakich.
Auto ma mi służyć na wycieczki do lasu z dzieciakami oraz od czasu do czasu pociągnąć przyczepkę.
Czy motor 2.5 ma jakieś wady, na co należy zwrócić uwagę przy jego zakupie?
Czy osiągi 2.5 są dużo gorsze od 3.2 chodzi mi tu o przyspieszanie oraz kulturę pracy.


Bardzo dobry wybór. Autko dość tanie w eksploatacji. Średnie spalanie przy dość dynamicznej jeździe wychodzi ok 9,5/100.
Kultury pracy za wielkiej to on nie ma ... Ale polubiłem ten uroczy klekot ;)

Na co zwrócić uwagę ? Na napędy. Szczególnie na luzy. W tak wiekowym aucie może być problemem efekt wagonowy (suma luzów), a naprawa tania nie będzie (problem z częściami, inne niż w 3,2 DID przełożenia dyfrów, inna skrzynia), na szczęście reduktor pasuje od 3,2(manuala).
Reszta jak w każdym używanym samochodzie.

Od siebie polecam jednak wersję long.

A i najważniejsze. Osobiście nie spotkałem jeszcze wersji 2,5 z Easy Select, ale ponoć taki występowały - tego unikaj ! Nie można jeździć po czarnym z 4x4.
Super Select i 115 KM. Pamiętaj !

michal-michal - 08-10-2013, 15:21

"czortunio"-dzięki czyli jak ma 115KM to już jest na pompie elektronicznej - dobrze rozumiem?
Czy dynamika takiego 2.5 jest kiepska czy w miarę się pobiera :oops: ?
A co sądzisz o tym ogłoszeniu i załączonym pojeździe,czy cena jest stosowna?
http://otomoto.pl/mitsubishi-pajero-C30786980.html

czortunio - 08-10-2013, 17:50

115 KM to jest ta "dobra" wersja. Ma pompę elektroniczną.

Ten z ogłoszenia jest z 2000, więc ma pompę mechaniczną. Cena stanowczo za duża. Nawet halogenów nie ma. Silniki 2,5 z pompą mechaniczną palą więcej, mają mniej mocy, coś kolo 100KM. Odpuść sobie.

Pompy elektroniczne były montowane od końcówki 2001 roku.

Mam wersję long z 2,5 115KM, kupując myślałem, że będzie gorzej ;) Całkiem przyzwoicie jedzie. Krótszy jest lżejszy, więc powinno być nieco lepiej.

TangoKK - 08-10-2013, 18:32

Jak ponad 2 tonowy samochód z silnikiem 115 konnym ma się dobrze zbierać? :mrgreen:
Chyba, że ktoś się przesiądzie z taczki. Sorki ale 165KM z 3.2 litrowego silnika to całe g......
Założyłem 32" opony i to cholerstwo ledwo się toczy. Jasne, że to nie ścigacz itd, itd., ale jak dla mnie chała totalna :finga:

Besiek - 09-10-2013, 09:47

Zgodzę się z przedmówcą. Dwa lata jeździłem sportem 2,5 115KM. Jeździć to... to się poruszało, ale dupy nie urywa. No i w jeździe miejskiej spalanie min. 11 na 100, mimo emeryckiego stylu jazdy. Owszem silniczek pyrkał zawsze, niezależnie od temperatury zewn. wilgotności powietrza, faz księżyca, poziomu wody w Wiśle, itd. itp. no i nie był w obsłudze wymagający.
S1JUMBO - 28-12-2013, 09:03

WITAM,jesli mogę dprzucic 3 grosze,to tez miałem pajero 2.5 tdi,i było wmiare ale po pierwsze jest podatny na przegrzanie się turbo do kitu i pozatym slabe to ze pod gorki to by trzeba było wyjść i pchac go jeszcze,,,polecenie godne uwagi jest raczej pajero,2.8 tdi,tym już jest czym jechać,ma normalna pompe paliwowa i jak się dba o niego tu ladnie się spisuje,,,oczywiście mowa jest tlko o krótkich wersjach,bo do wszystkich tych pajerakow długich to te motory co sa to mija się z celem,,,pozdr,,
czortunio - 28-12-2013, 09:56

2.8 nie występuje w PIII.

Kolegi doświadczenia wnioskuję są z PII. W PIII mamy nową wersję 2,5TD z elektroniczną pompą i 115 KM oraz możliwością podniesienia mocy do 136 KM.

S1JUMBO - 28-12-2013, 11:05
Temat postu: 2.5 td.
ale to i tak jeśli jest ledwo 115 km,to niema czym jeschac,nawet 3 dr,a co dopiero 5 dr,a pozatym nie wiem jak to opisujecie te modele,bo ten 2.5,td,rozumie ze już w tej nowej budzie,po 1999,roku,a ja pisałem o tym w budzie od 91-97 bodajże,i wlasnie w tych modelach jes motor,2.8 tdi,bardzo elegancki i dobrze się sprawuje,,,
czortunio - 28-12-2013, 12:53

2,5 TD nie jest w nowej budzie, tylko w nowym (w stosunku do PII) Pajero III (tym z 3,2 did). Od końcówki 2001 jest 2,5TD 115 z pompą elektroniczną, EGRem. Bardzo fajny, ekonomiczny silniczek. Te same silniki w Pajero sport i L200 mają po 136 KM.
S1JUMBO - 28-12-2013, 21:19

powiem ci tylko tyle ze miałem wszystkie modele 3 dr,poczawszy od rocznika 91 2.5 tdi, 100km,puzniej wlasnie 2.8 tdi94 rok 127km,i z tego byłem najbardziej zadowolony,on miał zwykla pompe jechal w zasadzie na wszystkim i był wmiare zwawy,teraz mam dida 3.2 tdi 160 km,3 dr,i w tym jest wmiare trafiona moc,ale i tak twierdze ze to jest cienko,bo w takiej masie powinno być minimum 200 km,ale wtym jest wlasnie broblem,mianowicie ta zasrana elektronika w pompie jest podatna na byle gowno które wleci ze zbiornika,ktory w modelach 2000r do 2007r,jest powlekany dziwna farba która w zetknieciu się z polskim mieszanym paliwem z jakims kwasem w rafineriach po prostu luszczy się i jakimiś drobinkami dostaje się wlasnie do pompy,tkz nastawnika,i wtedy jest wielka kicha,,naprawa regeneracja lub po prostu wymiana pompy,a koszta to nawet szkoda pisać,od 3 tys w zwyrz, czyt,w innch postach tamat pompa paliwowa,pozdr,do refleksji,
Baza - 05-01-2015, 10:31

Kochani coraz częściej chodzi mi po głowie PIII krótkie właśnie 2.5. Ze względu na legendarną wręcz już opinię o 3.2 spowodowaną feralnymi pompami paliwa, dwumasowymi kołami w manualu myślę że po prostu nie stać mnie na eksploatację 3.2 i nie wiem czy mógłbym spokojnie spać w nocy wiedząc że jutro może się wysrać pompa i trzeba będzie brać pożyczkę w skoku na remont :lol:
Na forum rajdy4x4 ci co mają krótkiego 2.5 chwalą sobie a ci którzy go nie mają cały czas powielają tylko opinię że to nie jedzie. Otóż mam auto na szosę w postaci Hondy Accord TypeR a Pachero ma być dla żony do jazdy na miejscu z dzieciakiem i weekendowych spokojnych wycieczek poza utwardzonymi drogami. Nie zależy mi na mocy i osiągach.Chodzi mi tylko o to żeby motor był w miarę tani w eksploatacji i nie przysparzał problemów. Spalanie na poziomie 10L ropy przy normalnej jeździe jest jak najbardziej akceptowalne. Uparłem się na Pajero tylko i wyłącznie ze względu na SuperSelect bo nie ma innej terenówki chyba w której żona może sobie włączyć 4x4 i jeździć spokojnie całą zimę nie bojąc się że coś tam się pourywa.
Wiem już że problem dwumasa nie występuje.Ktoś na tym forum pisał też że tego modelu nie dotyczy problem zacierających się pomp paliwa ze względu na łuszczącą się warstwę w baku.Niech mi to ktoś wyjaśni bo nie wydaje mi się żeby bak był inny chyba że się mylę. I proszę powiedzcie mi że wybrałem dobre auto bo na innym forum większość odradza 2.5 ze względu na ospałość tego silnika i kompletny brak mocy, chociaż tłumaczyłem że w ogóle mi to nie przeszkadza.I jeszcze mam pytanie co trzeba zrobić żeby ewentualnie podnieść moc do poziomu silników z L200?? Sam program czy też jakieś wtryski i iny osprzęt?

Heilsberg - 05-01-2015, 11:53

Baza napisał/a:
Uparłem się na Pajero tylko i wyłącznie ze względu na SuperSelect bo nie ma innej terenówki chyba w której żona może sobie włączyć 4x4 i jeździć spokojnie całą zimę nie bojąc się że coś tam się pourywa.


Oczywiście, że są. Niektóre Jeepy, Toyoty, Landrovery. Tam nawet nie trzeba włączać, jest zawsze permanentnie.

Baza - 05-01-2015, 13:29

Jeep'a nie chcę bo głównie automaty,landków się boje bo drogie w utrzymaniu i dość awaryjne. Landcruisery są dość spore i drogie ale nie o to chodzi.Chcę Pajero III bo wygląd też robi swoje i tutaj pytam wyłącznie o zalety Pajero III krótkiego z silnikiem 2.5.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group