To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Cari znowu strzela fochy... uszczelka pod glowica?[GDI]

Marilyn - 11-03-2012, 11:02
Temat postu: Cari znowu strzela fochy... uszczelka pod glowica?[GDI]
No panowie myslalem ze wiecej tutaj nei bede prosil o porady. Wczoraj Cari mnie totalnie zamalala, zrobilem nia ok 100km odstawilem do garazu, po 2-3h wracam do niej, wyjezdzam z garazu.... a z wydechu praca ala jakis dwusuw (spaliny nie ulatnialy sie ciagle tylko tak jak by "porcjami", jak by cos blokowalo), strasznie nierowna praca i popalila troche na niebiesko... zrobilem nia 20 km i wrocilo do normy. Palila normalnie, tylko strasnzy ale to straszny mol znowu. W pazdzierniku wycialem katalizator bo on byl wczesniejszym winowajca zamulania, do tej pory autko chodzilo ok ale ciagle slabnie ostatnio. Pierscienie na bank sa walniete, bo pije olej, nie wiem co jeszcze mozna sprawdzic... Cari 1.8 GDI 125km. Pozdrawiam
Saqu - 11-03-2012, 11:09

Marilyn napisał/a:
Pierscienie na bank sa walniete, bo pije olej, nie wiem co jeszcze mozna sprawdzic...


jak ci komprecha siada to i auto słabnie

parys2007 - 11-03-2012, 11:50

a jak wyglądają świece i cewki?
Marilyn - 11-03-2012, 22:52

Swiece ok, cewki ok. Kompresja na cieplym jest, na zimnym brak.
Bismarck - 12-03-2012, 06:55

A.Pierscienie na bank sa walniete, bo pije olej
B.Kompresja na cieplym jest

jak dla mnie to masz nieszczelne uszczelniacze na zaworach

co do reszty to zgadywanka moze byc czujnik wtrysku ,sterownik wtrysku i.t.d
w stargardzie jest 2 mlodych gosci co zajmuja sie elektronika sa naprawde kumaci
tel nie pamietam ale warsztat miesci sie na Okrzeji\Limanowskiego w podworku

Marilyn - 12-03-2012, 12:42

tez myslalem ze na 99,9% glowica. Podjade dzis do kumpla niech mi lepiej sprawdzi bo na codzien siedzi w warsztacie. A zeby bylo smieszniej Cari nei ma zadnego bledu... wymiana filtra w pompie WC pownna pomoc? gdzie go dostac ? W szczecinie cala pompe chca mi wcisnac za 14 tys.
Bismarck - 12-03-2012, 18:40

u mnie tez nie bylo zadnego bledu a jak sie sypnelo to glowa mnie rozbolala a objawy byly podobne,

jak ja potrzebowałem czesci to kupywałem tutaj

http://www.czescijaponski...18-1.8-GDI/1100

ja tez ze szczecina :partyman:

marcinkn - 12-03-2012, 18:48

Marilyn napisał/a:
tez myslalem ze na 99,9% glowica. Podjade dzis do kumpla niech mi lepiej sprawdzi bo na codzien siedzi w warsztacie. A zeby bylo smieszniej Cari nei ma zadnego bledu... wymiana filtra w pompie WC pownna pomoc? gdzie go dostac ? W szczecinie cala pompe chca mi wcisnac za 14 tys.


filtr dostaniesz w aso a jak nie to na bank u japaneze, wiem że miał teraz jakoś dostać dostawę, za filtr w aso płaciłem 21zł kod md619962

parys2007 - 12-03-2012, 18:49

jeżeli kompresia na ciepłym silniku jest a na zimnym nie ma to są tylko dwie opcje
albo zawory w głowicy są nieszczelne albo pierścienie,ja stawiałbym na pierścienie bo
sam pisałeś że bierze olej więc pierścienie lub uszczelniacze zaworów ale tego się dowiesz jak zdemontujesz głowice.

Marilyn - 16-03-2012, 13:05

Panowie, przedwczoraj zalalem plukanke do silnika (engine flush) - olej doslownie czarny jak smola! Zalalem ja Liqui moly 10W40 z technologia MoS2. Zobaczymy jak bedzie sie sprawowal, ale Cari ma nadal mega mula! Punto 1.4 sie zbiera lepiej od niej, juz nie wspomne o tym ze lewym pasem mnie dostawczak wyprzedzal... Porazka. Naprawde nie ma innych domyslow? Uklad wydechowy komplenie wymieniony (poza kolektorem), brak katalizatora, przepustnica czyszczona z 5 tys km temu, filtry nowki. Jakies propozycje ? Jak sciagne glowice to beda spore koszty bo i rozrzad trzeba zrobic (4 lata temu wymieniany) i z tysiak poleci spokojnie....
volve - 16-03-2012, 14:30

Jak chcesz, to możemy sprawdzić ciśnienie na pompie za pomocą EvoScana, kolejną rzecz wykluczysz. Odezwij się do mnie na PW. Jestem ze Szczecina, więc dasz znać, gdzie się umówimy i nie będzie problemu.
Saqu - 16-03-2012, 16:06

ta, dogadaj się z volve, niech ją przejrzy evoscanem, może coś pokaże.
volve - 17-03-2012, 17:07

Dobra wrzucam linki do logów:

Pierwszy link, na początku kawałek postoju, później jazda, pod koniec jest przyciśniecię na 2 biegu do odcinki (muł straszny)

http://speedy.sh/NuFBD/Ev...17-14.45.33.csv

Drugi link, to na początku ponad 4 minuty postoju, później spokojny powrót.

http://speedy.sh/kQprv/Ev...17-15.11.55.csv

To co ja widzę to:

- ciśnienie na pompie ogólnie troszkę wysokie, ale nie jest może aż tak tragicznie. Można sprobowac to wyregulować. Na postoju w rganicach 5.4 - 5.6 MPa, podczas jazdy przy przyciśnięciu podbija czasem powyżej 6 MPa. Ważne, że nie ma dużych spadków.
- obroty na mieszance uwarstwionej troszke niskie, powinny być bliżej 650 rpm. Na stechiometrycznej prawie stale 750 rpm
- fuel trim mid troszkę wysoko.
- octan level trochę poniżej 100%, ale to też nie jest tragedia
- niech się inni wypowiedzą, ale jak dla mnie sonda lambda ospała, nie wyrabia. Być może to przez brak katalizatora

Jak ktos jeszcze coś widzi, to niech pisze. Moim zdaniem ogólnie jak na takiego muła to jednak problemy z kompresią itp. Szczegolnie, że kolega mówi, iż oleju dość dużo bierze.

Sprawdzilem też blędy i wyskoczyl 14, czyli bląd TPS. Tak jak mówilem, zrestartuj poprzez odpięcie klem aku na 30 sekund, komputer, naucz obrotów i pojeździj. Jak nie wyskoczy ten błąd, to znaczy że po prostu gdzieś w pamięci zostal. Jak sie pojawi, to tak jak mówiles, ktoś ostatnio Ci kręcił śrubką zapewe od fixedSAS, trzeba bedzie to ustawić. Temat masz tutaj:

http://forum.mitsumaniaki...t=33071&start=0

Marilyn - 17-03-2012, 20:58

Dzieki jeszcze raz Volve, postaram sie podzialac cos z przepustnica. Zalalem jakos po 17 cerateca, zrobione ponad 60 km (do Pyrzyc i spowrotem), troszke mniejszy mul... ale dalej mul. Jesli tak dalej bedzie to po prostu remont kapitalny. Ktos sie orientuje ile kosztuja uszczelniacze zaworowe? I jaka firma jak cos?
game1 - 17-03-2012, 21:16

Evoscan moim zdaniem wiele nie wnosi do przyczyny. Według mnie sonda lambda jeszcze w normie, ale rzeczywiście warto było podłączyć katalizator i porównać. Problem leży po stronie kompresji. Jak wcześniej koledzy pisali przyczyną brania oleju mogą być uszczelniacze zaworowe. Duża ilość oleju przedostaje się do cylindra w rezultacie zamiast mieszanki paliwowo - powietrznej dostaje jeszcze olejową. Oczywiście to ma wpływ na zachowanie samochodu w trakcie jazdy (spalanie, przyspieszenie, itd). Zaciekawiło mnie, że silnik ma brak kompresji na zimnym silniku. To dziwne ponieważ silnik nawet na zimnym silniku powinien mieć kompresje inaczej by nie zapalił. Ciśnienie sprężania powinno być określone dla każdego rodzaju silnika osobno. Inna dla zimnego kompresja będzie mała i dla silnika ciepłego tzn temp. robocza na rozgrzanym silnika. Prawidłowo powinno badać się temp. na rozgrzanym silniku. Jakie masz ciśnienie na rozgrzanym silniku?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group