To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] remontujemy Carismę.

ahael - 11-03-2012, 22:09
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] remontujemy Carismę.
Witam !

Jako , iż pod koniec kwietnia będę miał urlop :D chciałbym w serwisie mitsu ( Rybnik ) wymienić nastepujące części, ale do końca nie wiem, czy podane są dobrej jakości - dlatego proszę o pomoc.

Sprzęgło - wciskam pedał sprzęgła - cisza. Puszczam - szumi. Sprzęgło do wymiany.

komplet - rozrząd

Swiece. Dużo pisze, że do GDi świece irydowe lub platynowe ( rdzeń )

jeszcze akumulator, filtr paliwa i elektroniczne usterki.

sprzęgło rozrząd

Uwagi mile widziane

Pozdrawiam - Michał

volve - 11-03-2012, 22:13

ahael napisał/a:
Swiece. Dużo pisze, że do GDi świece irydowe lub platynowe ( rdzeń )


Tylko i wyłącznie: NGK IZFR6B

Resztę niech podpowiedzą inni, rozrząd dawno wymieniałem i juz nie pamietam wszystkiego (na pewno pasek Mitsuboshi).

plecho1 - 11-03-2012, 22:26

Jeśli chodzi o problem sprzęgła, to raczej nie sprzęgło a łożyska na wałku głównym. Jeśli wciskasz sprzęgło, to skrzynia się zatrzymuje i dlatego szum ustaje. Jak puszczasz sprzęgło , nawet na luzie, obracają się niektóre elementy w skrzyni.
Jeśli było by odwrotnie, czy jakby były jakieś szarpnięcia przy ruszaniu lub jakby sprzęgło się ślizgało, to była by wina któregoś z jego elementów.
A jeśli chcesz tanio i dobrze zrobić diagnostykę tego silnika, to poczytaj te tematy:
Kabel i program do diagnostyki - http://forum.mitsumaniaki...f5b325b#1026687
Jeśli auto jest z max 2000r. tak można sprawdzić błędy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
A tu masz temat o rozrządzie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=4084
Cały komplet z pompą wody to koszt około 600zł plus robota oczywiście.

ahael - 12-03-2012, 09:17

Auto szarpie przy ruszaniu, nie wiem czy moze to nie wina skrzyni biegow.
Pozdrawiam

ZEROSUPER - 12-03-2012, 11:34

A nie ubywa Ci oleju ze skrzyni? Szumiace lozyska walka sprzeglowego moga swiadczyc o ubytku oleju ze skrzyni. Jezeli puszcza simmering na sprzeglo, to tarcza moze sie slizgac i dlatego jest szarpanie.
Co do szumiacych lozysk, niestety naprawa jest pracochlonna i droga, trzeba rozebrac skrzynie. Nie wiem czy nie taniej wyjdzie kupic uzywke, no ale jak zrobisz to wiesz co masz.
Druga opcja tymczasowa, to wymiana oleju + ceramizer do skrzyni. Powinno sie troszke uspokoic, choc nie rozwiazuje to problemu a jedynie go maskuje :)

lays22 - 12-03-2012, 13:30

Co do sprzęgła, to nie musisz wymieniać go, ja mam tak samo tylko u mnie to jest czasami na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodu, chociaż nie zawsze. Sprawdz olej w skrzyni tak jak inni pisali.
ahael - 13-03-2012, 15:48

lays22 napisał/a:
Co do sprzęgła, to nie musisz wymieniać go, ja mam tak samo tylko u mnie to jest czasami na zimnym silniku zaraz po odpaleniu samochodu, chociaż nie zawsze. Sprawdz olej w skrzyni tak jak inni pisali.


To akurat mogę sprawdzić jutro, muszę się zarezerwować garaż go wymienić. Nie będzie z tym większego problemu ?
W garażu będą mieli dostęp do wszystkich narzędzi - tak myślę, jaki olej wlać ?? - to akurat dziś mogę załatwić.

Pozdrawiam,
Dzięki za odpowiedzi !
Michał

[ Dodano: 13-03-2012, 18:54 ]
Byłem na zakupach, sprzedawce polecił mi taki olej :

MPM premium synthetic

API: GL -4\5
MB 235.11
MAN 3343


ten temat mi pomógł i strona Valvoline.

Jest to dobry olej ? Bo jest możliwość wymiany, mam paragon - problemu nie bedzie.

Pozdrawiam

[ Dodano: 14-03-2012, 22:53 ]
http://forum.mitsumaniaki...1028643#1028643

[ Dodano: 22-05-2012, 04:01 ]
witam maniaków :-)

otóż mam mały problem. zmieniłem opony na bieznikowane bo stare niestety nie nadawały się już do użytku a jechałem w trasę PL - NL. okazało się że belga krzywa , "mechanik" naprostowal sprawdził zbieżność i przez jakiś czas było ok. pod koniec trasy zaczęło carisme ściągać w prawo. teraz jest jeszcze gorzej , przy ruszaniu strasznie ściąga w prawo, kierownica i wspomaganie chodzi "stopniowo" czuć że jest coś nie tak i dziwny świst z pod maski. w trasie temperatura silnika w normie , prędkość 120-150max raz sobie pozwoliłem i sprawdziłem ile potrafi, 220kmh dalej nie pociągałem, bałem się o samochód.

potraficie coś doradzić ?

pozdrawiam
Michał



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group