Sigma/Diamante Techniczne - Wymiana sprzęgła - wasze doświadczenia
lukasz12 - 15-03-2012, 08:14 Temat postu: Wymiana sprzęgła - wasze doświadczenia Otóż wymieniłem w mojej 12V sprzęgło na nowe (kompletny zestaw Valeo).
Wydaje mi się że poskładałem wszystko dobrze (czy jest coś co można złożyć "na odwrót?) , jednakże przy częściowym wciśnięciu sprzęgła - półsprzęgło, podczas ruszania słychać takie dziwne "chrobotanie" - nie wiem czy to kwestia "ułożenia się" tarczy czy coś innego.
Zaznaczam że przy pełnym wciśnięciu sprzęgła jest OK - nie ma żadnych hałasów.
zbyszek05 - 15-03-2012, 11:48
Wymieniałem też sprzęgło ale nie sam - kolega wszystko montował ,chodzi ładnie i czy całe sprzęgło wciśnięte czy do połowy to nic nie chrobocze , może tarcza ma przekos i łapie przy połowie kawałkiem tarczy ? Dziwna sprawa - rozkręciłbym to jeszcze raz i sprawdził ...
lukasz12 - 15-03-2012, 12:46
zbyszek05 napisał/a: | Wymieniałem też sprzęgło ale nie sam - kolega wszystko montował ,chodzi ładnie i czy całe sprzęgło wciśnięte czy do połowy to nic nie chrobocze , może tarcza ma przekos i łapie przy połowie kawałkiem tarczy ? Dziwna sprawa - rozkręciłbym to jeszcze raz i sprawdził ... |
Dzięki za info. Jak będzie trzeba to zdejmę i będę poprawiał tylko jednak jest trochę do odkręcania :/. Ale w jaki sposób tarcza mogłaby być przekoszona? Śrubki dociągałem po przekątnej więc już nie wiem...
zbyszek05 - 15-03-2012, 13:02
A całe kompl. było to sprzęgło czy wszystko z innej bajki? Tarcza lużno wchodziła na wałek , bez oporów ?Docisk napewno dobrze dokręciłeś ?
Wiem że teraz żeby to odkr ęcić to sporo czasu ale ja bym nie ryzykował ...
lukasz12 - 15-03-2012, 20:32
Chyba już wiem co powodowało hałas...jestem w trakcie ustalania ale na 99% było to coś innego niż sprzęgło...pochwalę się jak będę pewien
Anonymous - 15-03-2012, 20:53
To skoro jesteśmy przy temacie sprzęgła to może ktos wie co jest przyczyną ślizgania się sprzegła przy przyspieszaniu? Po wymianie tarczy i docisku oraz wyregulowaniu skoku pedału sprzegła takie objawy mam do tej pory, szybki start i na trójce sprzęgło się ślizga...czy to kwestia docisku czy słabej jakosci tarczy?
zbyszek05 - 15-03-2012, 21:14
bubek to chyba nie było exedy ... Albo ten co ci montował zestaw exedy włożył ci co innego - teraz chcąc żeby było dobrze czeka cię ponowna wymiana sprzęgła - mogłeś przypalić tarczę albo coś źle zagrało :łożysko ,docisk ,tarcza - rozbierz i zobacz co było przyczyną bo tak to gdybać można
Anonymous - 16-03-2012, 08:23
Zbychu, na 100% było top exedy, cały nowy komplet....na szczęście mam jeszcze jedną nową tarczę i być może wkrótce ja założę ale muszę poszukać kogoś zaufanego, kto nie pierwszy raz dłubie przy takim aucie
zbyszek05 - 16-03-2012, 20:12
Ale co tu bubek dziwnego ?Wymiana sprzęgła jest taka sama jak w każdym aucie z przednim napędem .Skrzynia na bok i masz sprzęgło na dłoni. Sławek ma garaż - to co wsadziłeś w serwisie to zrobiłbyś moze u niego w jeden dzień gdyby miał oczywiscie czas .Druga sprawa jest taka że gdybyś zadzwonił to zrobilibyśmy to w jeden dzień u kolegi - własciwie to on by zrobił a my byśmy posiedzieli i pogadali .Gdy masz wszystko kompletne i nic nie sprawia kopotów to taka wymiana trwa kilka godzin
Anonymous - 16-03-2012, 23:00
Zbychu, sprzęgła nie robiłem w serwisie ... ale pomyślę nad Twoją ofertą
lukasz12 - 17-03-2012, 21:02
Ok...sprawdzone - tłukł się... nieumocowany kompresor od klimy dając taki dziwny stukot...
lukasz12 - 05-01-2013, 20:59
Odgrzebuję temat ponieważ potrzebuję pomocy...
Ostatnimi czasy sprzęgło zachowuje się w taki dziwny sposób, że pedał mocno wpada w podłogę i praktycznie przy samym końcu następuję rozłączenie sprzęgła.
Z oględzin wynika że nie ubywa płynu i układ nie powinien być zapowietrzony (wszelkie nieszczelności usunięte były wcześniej).
Zauważyłem natomiast że luz na "łapie" od sprzęgła (tej na skrzyni) jest dość duży.
Trzpień wysprzęglika jest wysunięty dość mocno (stąd pewnie taki duży jałowy skok pedału) - Jeśli wciśnę trzpień wysprzęglika do środka to łapa od sprzęgła ma dość spory luz (lata luźno) jakieś 10-15 mm - to chyba nie jest normalne?
Czy ktoś z posiadaczy Sigm w MT mógłby sprawdzić jak to wygląda w jego samochodzie?
PS. Uprzedzając pytania sugestie - uszczelki na pompie sprzęgła i wysprzęglik były wymieniane około rok temu zatem te elementy nie powinny być źródłem problemów.
syski - 06-01-2013, 11:12
Łukasz, takie coś wygląda na zużycie tarczy,ale przyczyn jak sam wiesz może być więcej, diagnozy na odległość są trudne, będziesz przejeżdżał popatrzymy...
mmatulek - 06-01-2013, 11:43
syski napisał/a: | Łukasz, takie coś wygląda na zużycie tarczy,ale przyczyn jak sam wiesz może być więcej, diagnozy na odległość są trudne, będziesz przejeżdżał popatrzymy... |
Lub docisk pada. Łukasz jak się ogarnę to zrobię fotkę jak jest w mojej i pdeślę do Ciebie.
lukasz12 - 06-01-2013, 11:44
To świetną trwałość miałoby VALEO :/ Dzięki z góry
|
|
|