To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8 GDI] Włacza sie check engine i wzrasta spalanie

Dorotka - 15-03-2012, 14:22
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Włacza sie check engine i wzrasta spalanie
Witam, carisma przy predkosci 140km\h pokazywala spalanie na poziomie 7,5l, w pewnym momencie zamrugała kontrolka check engine, autem szarplo 2 razy jak by paliwa zabraklo albo brak iskry i auto znowu jechalo normalnie a spalanie na komputerze przy tej samej predkosci wzroslo do 9l. Czy ktos moze wiedziec czego to moze byc wina? Pozdrawiam
volve - 15-03-2012, 14:31

Który rocznik auta ? Trzeba sprawdzić co to za błąd wyskoczył, wtedy będzie można dalej działać. Do rocznika 2000 włącznie można bardzo prosto samemu sprawdzić kod błędu.
woxy - 15-03-2012, 14:33

Witaj,
najlepiej byłoby odczytać kody błędów.

U mnie przy podobnej sytuacji, problemem był immobiliser przy kierownicy.
Można rozkręcić obudowę kolumny kierownicy, zobaczyć gdzie biegną kabelki
od cewki immobilisera w stacyjce, poprawić najbliższą na tym kabelku złączkę.
Ja podginałem piny w gnieździe tej złączki.
Jak to nie pomoże to do sprawdzenia przekaźniki od pompy paliwa i immo.
W kanale środkowym, za i pod radiem. Odkręcić bok panela środkowego
od strony pasażera. 2 szare przekaźniki, rozebrac je sprawdzić styki, przeczyścić,
lub wymienić.

Ale zacząć najlepiej od kodów błędów, bo to tylko może być mój przypadek.

Pozdrawiam
Woxy

Dorotka - 15-03-2012, 15:19

Rocznik auta to 98rok. Wymrugalo mi blad 54 czyli immobilizer, pisalem o tym w poscie, ktory jest kilka tematow nizej. Dzisaj sprawdze to co mowisz woxy. Pozdrawiam
woxy - 20-03-2012, 13:29

No i jak tam temat?
Rozwiązany już?

Dorotka - 22-03-2012, 13:43

Dalej nie z racji ze nie ma czasu narazie na naprawe auta, pompka paliwa w baku dziala dobrze, filtr paliwa w komorze silnika wymieniony, lecz nadal dawka paliwa jest zla auto odpala z trudem po 3-4 razie chwile chodzi i gasnie, jak chce sie dodac gazu to odrazu gasnie, nagar na swiecach robi sie po 3 odpaleniach wiec mieszanka paliwowo powietrzna jest zla, obawiamy sie ze siadla pompa cisnienia, i czy napiecie na wolnych obrotach na niej powinno skakac od 2,2 do -2,8 ? Dodam ze powrot paliwa do baku jest. Mechanicy nie chca podjac sie naprawy.

edit. komputer pokazuje blad 56 czyli pompe cisnienia paliwa

volve - 22-03-2012, 14:03

Jeśli chodzi o pompę WC to przeczytaj ten temat:

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Jest tam praktycznie wszystko o niej. W pierwszym poście jest tabelka i według niej takie napięcie jak podajesz, to: 3.1 - 4.3 MPa, czyli strasznie mało. Ogólnie po pierwsze czy masz dostęp do EvoScana ? Bez niego to trzeba będzie się bawić z miernikiem.

Według mnie możesz pobawić się regulatorem na pompie. Koledzy z podanego przeze mnie tematu wykręcali i wkręcali śrubkę od regulatora, później ustawiali mniej więcej w takiej pozycji, jakiej była. Następnie robili korekcie aż doszli do odpowiedniego napięcia/ciśnienia. Dodatkowo wymień też ten malutki filterek, który jest przy pompie.

Ogólnie ja się w to nie bawiłem, bo nie miałem potrzeby. Ale myślę, że warto spróbować. Jak nie pomoże to:
- trzeba sprawdzić ciśnienie przed pompą WC, czyli po stronie niskiego ciśnienia
- jak będzie ok, to najprawdopodobniej pozostaje wymiana pompy. Można jeszcze spróbować lekko wyrównać papierem ściernym sam regulator - też jest opisane w tamtym temacie.

woxy - 22-03-2012, 14:38
Temat postu: [Cari 1.8 GDI]
U mnie problem był z odpalaniem za 2-3 razem na zimnym silniku, w ASO powiedzieli "znamy temat" poprawili złączkę przy kierownicy krawatką. Niestety na długo nie wystarczyło. Okazało się, że pompka w baku daje tylko 1.5Bar czy jakoś tak a powinna około 5. Wymieniłem i przeszło.
Potem miałem przeboje właśnie z immobiliserem, gaśnięciem, ale to tak jak pisałem, temat był od cewki immo.

Dorotka - 22-03-2012, 14:41

Dzieki, dostepu do evoscana nie posiadam, ale sprawdze tak jak pisza tam, lecz odkrecalem przy pompie wc ten wezyk gdzie niby jest najwazniejszy filterek i tam nic nie ma. Sproboje pokrecic sruba od regulatora. Jesli to nic nie da moge byc tez winne wtryskiwacze? Mysle ze pompa nc jest dobra bo paliwo podaje i jest powrot paliwa do baku. Czy cyganie przepustnicy jest normalne? Dodam ze jak auto dlugo sie krecilo to strzelalo samym powietrzem w wydech. Zdazalo sie tez ze auto odpalilo i chodzilo z 5 minut i gaslo, znowu odpalilo gdy wlaczyla sie klima gaslo, tak samo z dodawaniem gazu raz weszla do 1500obr. i gasla a przewaznie nawet sie obroty nie podniosly tylko gasla.
volve - 22-03-2012, 14:47

Wiesz, 3.2 MPa na pompie WC to jest naprawdę niskie ciśnienie i wtedy auto może gasnąć. Nominalnie powinno być 5,0 MPa +- 0,2 MPa. Także jak widzisz jest bardzo duża różnica.
Dorotka - 23-03-2012, 20:16

Rozebrana pompa WC wyczyszczona, spolerowane blaszki, zlozona wyregulowane cisneinie na 3,2 volta silniczek chodzi cichutko i rowniutko zero mulenia i pelna moc, po przejechaniu 20 km objawy powrocily.. czyzby pompa WC do wymiany jednak?
pawlo - 25-03-2012, 23:03
Temat postu: Spalanie
Mam pytanie
Ile zrobicie na pełnym baku kilometrów?

Dorotka - 26-03-2012, 11:45

trasa 1800km na 2 pelnych bakach. auto wrocilo do prawie normy, swiruje teraz gdy sie nagrzeje i np. dojezdza sie do skrzyzowania to potrafi zgasnac i odpali albo odrazu albo trzeba poczekac z 5 minut, wczoraj nie chciala odpalic, ale na lince zostala pociagnieta i odpalila. Strasznie kaprysna ta carisma ;/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group