[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 2.0 z USA
prosto - 15-03-2012, 18:10 Temat postu: Lancer 2.0 z USA Witam, mam lancera z USA, z silnikiem 2.0, gdzie moglbym sprawdzic jaki symbol tego silnika i cos wiecej sie o nim dowiedziec ? czy to silnik GTS ? i czy to prawda ze to ten sam silnik co w EVO tylko bez turbo ? i czy ktos moze nie wie czemu w dowodzie i karcie pojazdu pisze ze samochód ma 99kW, a z tego co oglądalem to po pierwsze w ogole nie bylo takiej wersji [?] a po drugie po tym jak jezdzi mozna smialo stwierdzic ze ma duzo wiecej mocy samochód kupiłem od pierwszego własciciela w polsce który sprowadzil lancera ze stanów.
troche duzo pytań się uzbierało w tym poscie, ale widze ze duzo tu fachowców więc licze na odpowiedzi
mjsystem - 15-03-2012, 18:37
Poczekaj na Jacka, on ma taki sam jak Ty i na pewno Ci pomoże. A co do koni mechanicznych to może zmienili w papierach po drodze. Zdarza się
prosto - 15-03-2012, 18:48
a kto to Jacek i kiedy wroci ? a co by miała za znaczenie taka zmiana w papierach, po co ktos to robił ?
krzychu - 15-03-2012, 20:28 Temat postu: Re: Lancer 2.0 z USA
prosto napisał/a: | i czy ktos moze nie wie czemu w dowodzie i karcie pojazdu pisze ze samochód ma 99kW |
A te dane to nie są takie z palca wybierane z listy albo wpisywane z palca przez panią w okienku? Pewnie wzięła pierwszego lepszego Lancera 2.0 i padło na CS takie jak ja mam (ma dokładnie 99kW).
[ Dodano: 15-03-2012, 20:29 ]
prosto napisał/a: | a kto to Jacek i kiedy wroci ? |
Jak dopełni obowiązków rodzinno - małżeńskich. Trochę cierpliwości
[ Dodano: 15-03-2012, 20:30 ]
prosto napisał/a: | to ten sam silnik co w EVO tylko bez turbo ? |
Niby tak, niby nie.... Oznaczenie to samo, blok też, reszta będzie inna. W moim też tak jest u mnie jest 4G63, a w Evo (np. IX) 4G63T
fargo - 15-03-2012, 23:07 Temat postu: Re: Lancer 2.0 z USA
prosto napisał/a: | i czy ktos moze nie wie czemu w dowodzie i karcie pojazdu pisze ze samochód ma 99kW, a z tego co oglądalem to po pierwsze w ogole nie bylo takiej wersji ) |
Sprawdź sobie na tabliczce oznaczenie modelu, jest na progu przy drzwiach pasażera, jeśli masz na końcu "7M" CY4******7M to jest auto o zaostrzonych normach emisji PZEV (Partial Zero-Emissions Vehicle) przeznaczone do California, New York, i New Jersey, ma dodatkowy katalizator i 99kW.
prosto - 16-03-2012, 00:23
hmm no jak przed kupnem bylem w salonie mitsubishi, to wlasnie mechanicy zworcili uwage na jakis dodatkowy układ oczyszczania spalin...ale czy to to to nie wiem a jesli serio by sie tak okazało, to czy po usunięciu tego dodatkowego katalizatora samochód zwiększy moc do takiej jak inne silniki 2.0 ? ale cos i tak niechce mi sie wierzyc zeby mial 99kW bo wyrywa do przodu niesamowicie... (ale mnie teraz ciekawosc zrzera....)
mjsystem - 16-03-2012, 09:55
prosto napisał/a: | ale cos i tak niechce mi sie wierzyc zeby mial 99kW bo wyrywa do przodu niesamowicie... (ale mnie teraz ciekawosc zrzera....) |
Na zlocie będzie hamownia. Przyjedź na zlot to sie przekonasz
Tu masz linki:
http://forum.mitsumaniaki...2415c9a#1028483
http://forum.mitsumaniaki...2415c9a#1028893
Zapraszamy
prosto - 16-03-2012, 12:18
a czy na zlot moge przyjechac bez wczesniejszego zapisywania się ? bo niestety na pewno prędzej niż na początku sierpnia nie bede wiedziec czy dam rade... no i czekam na reszte odpowiedzi z pierwszego postu )
mjsystem - 16-03-2012, 12:22
prosto napisał/a: | a czy na zlot moge przyjechac bez wczesniejszego zapisywania się ? bo niestety na pewno prędzej niż na początku sierpnia nie bede wiedziec czy dam rade... no i czekam na reszte odpowiedzi z pierwszego postu |
Możesz, ale lepiej zapisz sie choćby i w sierpniu. A warto
prosto - 16-03-2012, 12:44
szukając po sieci natrafilem na info dot. silnikow, i wydaje mi sie ze moj silnik to będzie:
4B11
[edit] Specifications
Engine type Inline 4-cylinder DOHC 16v, MIVEC
Displacement 2.0 L (1,998 cc)
Bore 86 mm
Stroke 86 mm
Compression ratio 10:1
Fuel system ECI multiple
Peak power 108-114 kW (147-155 PS) at 6,000 rpm
Peak torque 199 N·m (146 lb·ft) at 4,250 rpm
Wracając do tematu, zostały pytania bez odpowiedzi, ponawiam, moze uda mi sie jeszcze cos dowiedziec
1. gdzie moglbym sprawdzic jaki symbol tego silnika i cos wiecej sie o nim dowiedziec ?
2. czy to GTS ?
3. jesli serio by sie okazało ze ma dodatkowy katalizator, to czy po usunięciu tego dodatkowego katalizatora samochód zwiększy moc do takiej jak inne silniki z lancerow 2.0 ?
Janek_W - 16-03-2012, 18:34
fargo napisał/a: | przeznaczone do California, New York, i New Jersey, ma dodatkowy katalizator i 99kW |
Jesteś pewien że 99kW? W danych technicznych, które można znaleźć w internecie wynika, że wersja na Kalifornie ma 107kW lub 108kW.
prosto napisał/a: | czy po usunięciu tego dodatkowego katalizatora samochód zwiększy moc do takiej jak inne silniki 2.0 ? |
Teoretycznie tak, w amerykańskich sklepach internetowych można kupić dedykowane zestawy do usuwania tego katalizatora, tylko jego usunięcie skutkuje zapaleniem się kontrolki Check Engine.
Sprawdź jeszcze ten numer który kolega fargo podał, żeby mieć pewność że masz samochód o mniejszej mocy. Mocą w dowodzie rejestracyjnym się nie przejmuj, ja mam wpisane równiutkie 100kW
Dodano:
1. Tak 4B11, to twój silnik.
2. Z tego co się orientuje to GTS to wersja wyposażenia Lancera (były wersje DE, ES i GTS właśnie), a nie wersja silnika. GTS'y miały w standardzie między innym pełne ospojlerowanie.
jaca71 - 16-03-2012, 19:55
prosto napisał/a: | a kto to Jacek i kiedy wroci ? |
Może to ja? Raz na dzień staram się zaglądnąć na forum i...
fargo napisał/a: | jeśli masz na końcu "7M" CY4******7M to jest auto o zaostrzonych normach emisji PZEV (Partial Zero-Emissions Vehicle) przeznaczone do California, New York, i New Jersey, ma dodatkowy katalizator i 99kW. |
Jak już ktoś zauważył 147HP = 108 kW
152 HP = 114kW = 155KM
janwno napisał/a: | 2. Z tego co się orientuje to GTS to wersja wyposażenia Lancera (były wersje DE, ES i GTS właśnie), a nie wersja silnika. GTS'y miały w standardzie między innym pełne ospojlerowanie. |
I tak i nie
Lancer GTS 2007 i 2008 miały silnik 2.0 o tajemniczym oznaczeniu 4B11, od roku modelowego 2009 miały 2.4 o oznaczeniu jeszcze bardziej tajemniczym 4B12
Wszystkie Lancery DE i ES od roku 2010 dostały pakiet oszczędnościowy i mają teraz 148HP = 109kW
A żeby było śmieszniej to GTS od rocznika 2012 podzielili na SE - z CVT i GT z manualem
prosto - 17-03-2012, 18:46
fargo napisał/a: | jeśli masz na końcu "7M" CY4******7M to jest auto o zaostrzonych normach |
sprawdziłem, ale nie zapisałem , ale wydaje mi sie ze na końcu mam 2E (2M?) , a więc co to znaczy jeśli jest taka koncowka ?
na tej tabliczce pisze tez wersje silnika i tak jak myslelismy tu wszyscy, jest to 4B11
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc, dużo juz pomogliście a jeszcze mam pytanie, skoro (o ile to w koncu prawda) jest to ten sam silnik co w EVO tylko bez turbo i osprzętu, to czy ktoś juz może na forum probował montować turbo czy jakos zwiększać moc ? (poki co mocy dojsc a plany inne - dokładka do zderzaka przód, progi, przyciemnienie szyb, wytłumienie drzwi, zmiana audio, nowe alumy, a dopiero w dalszej przyszlosci bawiłbym się w turbo o ile to w ogole będzie mozliwe, no ale trzeba się juz zacząc interesowac) BTW. jak to pięknie ze wiosna, pierwszy raz mogłem porządnie wyczyscic mojego lancerka
jaca71 - 17-03-2012, 19:26
prosto, 4B11 od 4B11t różni się głowica, wałem korbowym, pewnie korbowodami i tłokami
fargo - 17-03-2012, 20:00
prosto napisał/a: | sprawdziłem, ale nie zapisałem , ale wydaje mi sie ze na końcu mam 2E (2M?) |
Oznaczenie modelu 2M i 3M to modele nie spełniające norm emisji PZEV
|
|
|