To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [CK1A 1.3] bierze olej;/

Anonymous - 10-12-2006, 21:52
Temat postu: [CK1A 1.3] bierze olej;/
misiek(lancer 98 1,3 16v) zaczą brać olej
wymieniłem 1 miesiąc temu na castrol magnatek półsyntetyczny co mam zrobić ,jaka jest tego przyczyna

Anonymous - 11-12-2006, 09:10

ponoć na castrolu właśnie bierze wiem bo sam jeździłem za troche (2 000) zmienie na mobil s i zobacze czy będzie lepiej mam prawie 180 000 jeszcze bez ingerencji w silnik
Anonymous - 11-12-2006, 09:19
Temat postu: Re: bierze olej;/
Jaosh napisał/a:
misiek(lancer 98 1,3 16v) zaczą brać olej
wymieniłem 1 miesiąc temu na castrol magnatek półsyntetyczny co mam zrobić ,jaka jest tego przyczyna


Wcześniej tez jeździł na półsyntetyku?
Najprościej zmienić olej na Mobil1 Super M (mineralny), droższa opcja to grzebanie przy silniku.

Krzyzak - 11-12-2006, 12:18

Ha - mialem z Castrolem Magnatec 10W40 to samo - wzial mi literek miedzy wymiana. Po zmiane na Mobil 10W40 (byl lany poprzednio) - branie ustalo.
Anonymous - 11-12-2006, 12:28

TO JAKI OLEJ WLAć MINERALNY MOBILA CZY PółSYNTETYK?
Anonymous - 11-12-2006, 12:42

Tak jak radził Krzyżak: zamień półsyntetycznego Castrola na półsyntetycznego Mobila.
A na czym jeździłeś poprzednio? Może powrót pomoże.

Anonymous - 11-12-2006, 14:51

Ale jeżeli jeżdził wcześniej na mineralu i teraz zaleje półsystetyk to "rozszczelni" silnik i dopiero będzie miał spalanie oleju!
Anonymous - 11-12-2006, 17:08

Słyszałem kiedyś, że castrol ma właśnie do siebie to, że zurzyty olej jest przepalany. Ma to swoje plusy i minusy. Ja jak miałem zrobiony remont silnika palił mi mobila połówke, ale pierścienie się nie dotały jak należy. Wymieniłem pierścienie i mechanik mi cholera zalał mineralnym castrolem. Co prawda nie pali oleju, ale i tak wróce do mobila. Mineralny olej to dla kogoś kto nie jeździ sportowym samochodem, albo jeździ starym szrotem.
Anonymous - 11-12-2006, 18:27

slo_mo napisał/a:
Ale jeżeli jeżdził wcześniej na mineralu i teraz zaleje półsystetyk to "rozszczelni" silnik i dopiero będzie miał spalanie oleju!
Już jeździ na półsyntetyku, więc zmiana producenta chyba niewiele w tej kwestii zmieni. No chyba że ten nowy będzie miał znacznie lepsze własności myjące i wypłucze to wszystko, czego nie potrafił domyć Castrol. Ale to już tylko gdybanie.
Anonymous - 11-12-2006, 23:50

Castrol właśnie jest prawdopodobnie zbyt dobry i dlatego ubywa na bagnecie, trzeba pomyśleć o jakims oleju typu high mileage, albo gorszej klasy pół syntetyku czyli np. Mobil:)

[ Dodano: 11-12-2006, 23:53 ]
Chodzi o silnik 1.3 12v tak czy 16v-były takie w tym modelu? :shock:

Krzyzak - 12-12-2006, 12:26

Czy zbyt dobry? Skoro moj silnik nie pali innego oleju, to stawiam na to, ze jest wrecz odwrotnie - jest zly. Bo pewnie Castrola tez nie spala, tylko szybko odparowuja z niego wszelkie dodatki i uszlachetniacze, wiec ma kiepskie wiazania itd.

Po tym fakcie chcialem robic uszczelniacze zaworowe - dobrze, ze sie wstrzymalem, bo jednak MGP to MGP.

Anonymous - 13-12-2006, 17:20

Panowie napiszcie mi jaki olej jest olejem najgęstszym.Oczywiście chodzi o olej mineralny....
20w40?
20w50?
Sa jakies jeszcze bardziej gęste????
Pozdrawiam

Anonymous - 13-12-2006, 17:42

Zaczerpnięte ze stronki o klasyfikacjach olejów :
"Klasa lepkości oleju - jest 6 klas olejów zimowych (SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W) i 5 klas olejów letnich (SAE 20, 30, 40, 50, 60). Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w niższych temperaturach otoczenia. Np. 5W w temp. -35st.C, 10W w temp. -30st.C. Natomiast im wyższa liczba za literą W (oleje letnie), tym w wyższych temperaturach otoczenia może być olej stosowany. Np. SAE 40 w temp. do +40st.C.
Oleje np. 15W40 są olejami uniwersalnymi - wielosezonowymi czyli posiadają cechy olejów zimowych jak i letnich."

Według mnie z tych informacji wynika że najgęściejszy jest SAE 60.

sampler - 14-12-2006, 20:02

Jedyne kryterium oceny ktore jest racjonalne to wspolczynniki oleju takie jak bezwymiarowa wartosc - wskaznik lepkosci, oraz lepkosci kinematyczne w danych temperaturach. Dodatkowo temp plyniecia zaplonu itd. Zdziwilibyscie sie jakie sa roznice roznych firm dla tych samych numerach SAE :)
Anonymous - 14-12-2006, 23:16

Właśnie co do klas jakości oleju, każda klasa ma przedział od -do, na opakowaniu piszą jaką normę spełnia olej, ale czy jest to max czy min. tego już nie piszą.
Jeżeli chodzi o Lotosa i Mobila to ledwo łapały się w tej klasie co na opakowaniu, na czele był Castrol i Shell, informacje mam z dobrego żródła:)
Castrol jest najlepszym olejem na rynku mającym właściwości czyszczące i smarujące, więc jest warunek , silnik musi być naprawdę bardzo dobry, aby nie uciekało z bagnetu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group