To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Space Wagon Techniczne - Pytanie o Sondę Lambda

Kramarz - 19-03-2012, 22:49
Temat postu: Pytanie o Sondę Lambda
2003 Mitsubishi Space Wagon 2.4 Automat.

Postanowiłem powoli poodświeżać Miśkowi części eksploatacyjne.
Aktualnie sondę Lambda.
No więc, mając na uwadze przeważnie drogie części u dealerów, zwróciłem się w stronę zamienników, w tym przypadku firmy BOSCH.
Posprawdzałem wszystko w/g numerów katalogów itp itd i wyszło że za moją sondę o numerze oryginalnym MR560318 należy wstawić BOSCH-owską 0 258 986 602 (LS 602).
No i ok. Nie była tania, ale cóż, trza dbać o Misia.
Idę do mechanika co by przy okazji zmienił mi sondę tyż (robił mi przepustnicę aktualnie), ale on mówi, że nie chce ryzykować, bo zakres pracy oryginalnych japońskich sond jest inny niż "uniwersalnych" sond i może nie wystarczyć.
Teraz szperam i szukam ale nie mogę się doszukać zakresów napięć czy to oryginalnej sondy czy tej BOSCH-owskiej.

Pytanie brzmi - czy może ktoś już wymieniał na taką sondę u siebie, albo posiada fachową wiedzę i jest w stanie powiedzieć że "na pewno tak" lub "na pewno nie" będzie pasować.

Pozdrawiam
Michał

[ Dodano: 19-03-2012, 23:31 ]
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9.
Również są różnice w oporze: Oryginał 11-18 a BOSCH 12-15.

Jakiś fachowiec doradzi?

Adaho_krak - 21-03-2012, 19:11

Kup uniwersalną NGK/NTK i będzie dobrze. Zwróć uwagę, żeby miała taką samą ilość przewodów jak oryginalna. Myśle, że coś takiego http://allegro.pl/sonda-l...2222670190.html
Kramarz - 01-04-2012, 17:12

Nie no, nie będę już kombinował z innymi uniwersalnymi, kupiłem BOSCH, niech będzie BOSCH. Tym bardziej że kosztowała nie mało. Nie mam zastrzeżeń do jakości ino nie mogę się dokopać do dokładnych danych technicznych względem napięć i przewodności.
Myślałem, że znajdzie się ktoś z doświadczeniem.
Jeszcze trochę poczekam, może ktoś się zakręci koło tematu, ale widzę, że chyba będę musiał sam zaryzykować :-)

pucek - 30-04-2012, 12:31

To jest lambda waskopasmowa czyli daje napiecie wyjsciowe 0-1V przy czym ~0.45V przy Lambda=1 (~14.7AFR jak kto woli).Mozesz wsadzic dowolna sonde 4 przewodowa ,byle by opornosc grzalki byla taka sama jak twojej oryginalnej sondy, w przeciwnym wypadku moze byc niedogrzana w przypadku zbyt duzej opornosci co skroci jej zywotnosc lub/i ECU przez to moze wyrzucic blad.
tomusn - 04-05-2012, 16:12

jak masz już boscha to go wkładaj.
1V to nie zobaczysz, chyba że jeździsz z wciśniętym do dechy pedałem gazu
do 0,9V spokojnie wystarczy
a
pucek napisał/a:
w przeciwnym wypadku moze byc niedogrzana

rozgrzeje się od spalin wystarczająco

pucek - 04-05-2012, 20:32

tomusn napisał/a:

rozgrzeje się od spalin wystarczająco


Zalezy w jakim miejscu ma ta sonde, jak daleko od kolektora to moze sie nie dogrzac przy spokojnej jezdzie.Przy pelnym bucie nie ma problemu ale kto jezdzi z gazem w podlodze caly czas...
Co masz na mysli piszac ''0.9V spokojnie wystarczy'' :D

tomusn - 04-05-2012, 22:45

Kramarz napisał/a:
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9

to że powyżej 0,5V na sondzie, komputer wie, że mieszanka jest "za bogata" i "odejmuje" paliwo, wobec czego napięcie na sondzie spada poniżej 0,5V,
a jeżeli stwierdzi, że jest poniżej 0,5, to znów dodaje
więc w normalnie użytkowanym pojeździe sonda daje najczęściej wartości od 0,2 do 0,8

ten cykl jest ignorowany w przypadku otwarcia przepustnicy na max (nazwijmy to WOT)
wtedy napięcie na sondzie, będące pochodną składu mieszanki (w tym momencie bogatej), przyjmuje wartość bliską 1
choć mogę żyć w błędzie, bo tak było w moim Colcie (1990)

pucek - 06-05-2012, 01:30

tomusn napisał/a:
Kramarz napisał/a:
Poszperałem trochę, wygląda na to, że oryginalna sonda w Miśku ma zakres pracy 0.6 - 1.0, podczas gry BOSCH-owskie podają w swoich 0.1 - 0.9

to że powyżej 0,5V na sondzie, komputer wie, że mieszanka jest "za bogata" i "odejmuje" paliwo, wobec czego napięcie na sondzie spada poniżej 0,5V,
a jeżeli stwierdzi, że jest poniżej 0,5, to znów dodaje
więc w normalnie użytkowanym pojeździe sonda daje najczęściej wartości od 0,2 do 0,8

ten cykl jest ignorowany w przypadku otwarcia przepustnicy na max (nazwijmy to WOT)
wtedy napięcie na sondzie, będące pochodną składu mieszanki (w tym momencie bogatej), przyjmuje wartość bliską 1
choć mogę żyć w błędzie, bo tak było w moim Colcie (1990)


To czy ECU pracuje w otwartej czy zamknietej petli nie ma dla sondy zadnego znaczenia.Sondy waskopasmowe poza zakresem stechiometrycznym sa tak niedokladne ,ze nigdy sie nie bierze pod uwage krancowych wskazan ,bo sa obarczone zbyt duzym bledem.Przy ~0.9V mozesz miec np. 10.5AFR gdzie silnik jest bardzo przelany i traci moc,jak rowniez okolice 14.0AFR ,gdzie juz jest bardzo ubogo jak na WOT i cos zlego moze sie wydazyc.
Do poczytania http://www.innovatemotors...urces/news3.php
Niestety po ingliszu :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group