Sigma/Diamante Techniczne - Dziwne bicie przy hamowaniu i przy80 km/h tarcze do wymiany?
GóR3K - 20-03-2012, 10:00 Temat postu: Dziwne bicie przy hamowaniu i przy80 km/h tarcze do wymiany? Moja Sigma ma dziwne bicie przy hamowaniu jak by koło było kwadratowe i to samo mam przy 80 km/h , zawsze przy hamowaniu bije, tarcze chyba kwalifikują się do wymiany i teraz pytanie jakie tarcze kupić i gdzie , ewentualnie czy ktoś może załatwić z forum dobrej firmy tarcze, mikody odpadają
lukasz12 - 20-03-2012, 11:14
Poszukaj na forum - jak na razie to nie znaleźliśmy godnych uwagi tarcz (Wojtek walczy od 2008 roku, ja się poddałem). Być może coś fajnego uda się dopasować od 3000GT, ale tutaj trzeba by uderzyć za oceanem bo w Europie wybór raczej marny.
zbyszek05 - 20-03-2012, 13:39
A ja z mikody jestem zadowolony ....cena /jakość
wojtas - 20-03-2012, 15:24
Przed wymianą tarcz warto sprawdzić również piasty, tak dla świętego spokoju. Osobiście zaczynam odkładać talony na tarcze firmy DBA.
angelos - 20-03-2012, 19:34
ATE to toczenia się nadają, jak się zagrzeją to już nie
zbyszek05 - 20-03-2012, 19:58
Wiecie,zeby wszystko ładnie działało to wszystko musi ładnie współgrac jednak przestańcie się oszukiwać że 20 letnia sigma będzie się zatrzymywać jak nowe auto tej klasy Nie ma co przesadzać , trzeba by wymienić wszystko na nowoczesne włącznie z zaciskami na te tarcze
Ile kosztują te tarcze dba ?
wojtas - 20-03-2012, 20:12
Nikt chyba się nie oszukuje, ale piszemy o biciu podczas hamowania, a nie o skuteczności hamulców w Sigmie.
zbyszek05 - 20-03-2012, 20:23
No jakoś nie zauważyłem i nie doczytałem w naszych postach " o biciu "
angelos - 20-03-2012, 20:35
zasadniczo nikt nie narzeka, tylko dzili się spostrzeżeniami
Zbyszku, moja ma 17 lat , nie jest nawet pełnoletnia
zbyszek05 - 20-03-2012, 20:55
U mnie jak tarcze się wyjezdziły to przy mocnym hamowaniu z ok. 160 km/h do 140 km/h potrafiło tak bić że trzeba było dobrze kiere trzymać ale gdy hamowałem delikatnie to było ok. Gdy zrzuciliśmy tarcze na pomiar to po pierwsze były tak zjechane ze sam się zdziwiłem że nie pękły . Po wymianie tarczek z przodu i ogarnięciu całego układu hamulcowego bicia nie zauważyłem nawet przy gwałtownym hamowaniu jednak zauważyłem ze tarcze z przodu bardziej scierają się niz te ori z tyłu , wnioskuję że za jakieś dwa lata znowu wymienię tarcze
GóR3K - 20-03-2012, 21:46
Słyszałem np ze nawiercane mikody lubią pękać , a jak z normalnymi ? co polecicie bo coś muszę kupić , ale zeby to hamowało i co poczynić dodatkowo żeby zniwelować bicie ?
mazda10000 - 20-03-2012, 22:47
Ja bym drążył temat jak dopasować hamulce z 3000gt vr4, bo z tego co kojarzę to w 3000gt SL jest takie same zaciski jak w Sigmie ( o ile czegoś nie pokręciłem). Wydaję mi się że zamienniki produkowane do Sigmy są bardzo marnej jakości. Zarówno w mojej pierwszej Sigmie tarcze hamulce za 250 zł (już nie pamiętam jakiej firmy) padły momentalnie, w nowej też mam prawie nowe hamulce i też mają już lekkie bicie.
wojtas - 21-03-2012, 08:30
mazda10000 napisał/a: | Wydaję mi się że zamienniki produkowane do Sigmy są bardzo marnej jakości |
Zgadza się, wszystkie zamienniki ogólnodostępne (Mikody-nawiercane, JC, Brembo-Allegro, ATE i tym podobne w cenie nie przekraczającej 350zł za komplet) po rozgrzaniu zaczynają się krzywić. Wyjść z tej sytuacji jest kilka:
- olewasz sprawę i jeździsz na tych co masz (kwestia przyzwyczajenia, ludzie tak robią),
- kupujesz tani zamiennik i zaczynasz jeździć jak emeryt (ecodriving),
- ryzykujesz i kupujesz tarcze za ponad tysiaka na jedną ośkę + klocki itp. (efekt nieznany prawdopodobnie pozytywny)
mazda10000 napisał/a: | Ja bym drążył temat jak dopasować hamulce z 3000gt vr4 |
Moim zdaniem zbyt wiele różnic, piasta, zwrotnica, półosie, amortyzatory, felgi(pewnie minimum 17")
GóR3K napisał/a: | i to samo mam przy 80 km/h |
Przy takim objawie wina wcale nie musi leżeć po stronie krzywych tarcz. Przyczyn może być kilka, od problemów z kołami i oponami (wyważenie itp.) po luzy na przegubach półosi.
mazda10000 - 21-03-2012, 10:56
Być może o tym pisałem ale od Santa Fe pasują tarcze z zaciskami do Sigmy ( oczywiście wszystko słyszałem i nie daję głowy że to info jest prawdziwe) Tam tarcze mają 296 mm. Bądź co bądź Santa fe to kawał auta więc bądź co bądź może z jakością było by lepiej. Rozmawiałem o tym problemie z Januszem_58, on twierdzi że ma tarcze Black Diamond'a i po 2kkm też się pofalowały... Trochę to irytujące. W wakację się zajmę tematem Santa Fe.
zbyszek05 - 21-03-2012, 11:02
Słyszałem np ze nawiercane mikody lubią pękać , a jak z normalnymi ?
Widzisz ,jak nie spróbujesz to nie zobaczysz - jak w 2007 roku kupywałem sigmę to też mi odradzali a jak kupiłem to mówili żebym sprzedał ....
Każda tarcza hamulcowa ,którą przegrzejesz prawdopodebnie się zwichruje - i kazda tarcza ,która ma 3/4 życia za sobą - po prostu podszedłem do tego tak :kupiłem mikodę bo ma mi posłużyć na 3 lata czyli jakieś 50 tys.km - gdy zacznie bić to ją wymienię i tyle - gładkie są za 200zł. w komplecie - co to za pieniądz na 3 lata jazdy ?
A przyczyn jak wojtek napisał , jest wiele i wcale nie muszą to być tarcze hamulcowe
|
|
|