To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie.....

Anonymous - 11-12-2006, 12:59
Temat postu: NOWY COLT - jaki silnik, jaka wersja, opinie.....
Zastanawiam się nad kupnem nowego COLT'a interesują mnie opinie na temat tego modelu.
Czy warto kupić i jeśli tak to w jakiej wersji i z jakim silnikiem.

Anonymous - 11-12-2006, 13:15

Zalezy do czego potrzebujesz samochodu.
Ten nowy Colt stracil juz swoja dusze poprzednikow.
Jest jedna fajowa wersja CZT (150KM) i jezeli bym sie zastanawial na nowym Coltem to inwestowalbym w ta wersje. Reszta to takie pandy w ladniejszej budzie.

Oczywiscie CTZ - juz poprawilem.

Anonymous - 11-12-2006, 13:32

Jeśli już to CZT a mnie interesuje tylko wersja CZ5. ;)
Głównie interesuje mnie wersja 1,5 (109KM) INVITE (bogatsza: alu 15'' hamulce tarczowe i inne dodatki) ale zastanawiam sie nad niezawodnością i ogólnie jakością samochodu.
Rodziny nie mam dużej 2+1 :) ale tylko ja jeżdze i to do pracy. :)

krysstek - 11-12-2006, 13:50

MPP napisał/a:
Jeśli już to CZT a mnie interesuje tylko wersja CZ5. ;)
Głównie interesuje mnie wersja 1,5 (109KM) INVITE (bogatsza: alu 15'' hamulce tarczowe i inne dodatki) ale zastanawiam sie nad niezawodnością i ogólnie jakością samochodu.
Rodziny nie mam dużej 2+1 :) ale tylko ja jeżdze i to do pracy. :)

Zaliczyłem takiego na jeździe próbnej i nie widzę specjalnej różnicy w stosunku do silnika 1,3. Z pewnością te 14 KM i jakieś 20 Nm różnicy okupione będą zdecydowanie zwiększonym apetytem na paliwo. Nie ma co patrzeć na wartości katalogowe zużycia paliwa, lekkie autko z takim silnikiem wręcz zachęca do dynamicznej jazdy. Ogólnie nie miałem żadnych uwag do jakości wykończenia testowanej wersji, nic nie skrzypiało i nie trzeszczało (auto miało rok i pon. 30 kkm), a wiadomo jak się takimi jeździ. Najlepiej sprawdzić samu.

Anonymous - 11-12-2006, 13:51

U mnie też 2+1 i niedawno musiałem zamienić CA0 na MSR bo życie zweryfikowało "wielkość" auta (szczególnie widać to w okresie wakacyjnym :mrgreen: ).
Nowy Colt to już niestety nie japończyk tylko zbieranina części z całego (prawie) świata. Jednak CZ3 to autko wdzięczne i trwałe - jeżeli nie miałeś wcześniej styczności z C5x, CA0 czy CJ0 łatwo pogodzisz się z tym że to auto typowo miejskie nie powalające osiągami.
A w kwestii marzeń to jeżeli nowy Colt to tylko CZT RalliArt Version-R :twisted:

Anonymous - 11-12-2006, 14:32

MPP napisał/a:
Z pewnością te 14 KM i jakieś 20 Nm różnicy okupione będą zdecydowanie zwiększonym apetytem na paliwo. Nie ma co patrzeć na wartości katalogowe zużycia paliwa, lekkie autko z takim silnikiem wręcz zachęca do dynamicznej jazdy.


W takim razie wartości katalogowe są dużo zaniżone ?? tak mam to rozumieć.
Po za tym uważam że silniki o większej pojemności nie palą dużo więcej, nie raz jest tak że silniki 1,4 palą tyle samo co 1,6 wydaję mi się że to wynika z mocy i wysilenia silnika w stosunku do masy samochodów.

CZ5 1,5 pali średnio ok 0,5l więcej niż 1,3 z tym, że 1,5 ma opony 195, a 1,3 bodajże 175, co musi przełożyć się na zużycie. Niemniej wiem jak to wygląda w praktyce.
Po za tym w tym roku jeszczę jest promocja a wersji 1,3 Invite brak w Polsce... :(

krysstek - 11-12-2006, 14:53

MPP napisał/a:
W takim razie wartości katalogowe są dużo zaniżone ?? tak mam to rozumieć.

Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń.
Natomiast co do spalania 1,5 , to bazuję na wskazaniach komputerka, a ten pokazał-w trakcie jazdy po mieście- o 2 l więcej niż 1,3; może dlatego, że przejażdżka była dość dynamiczna .
Wszystko zależy od warunków na drodze, no i wagi nogi kierownika.

Robson86 - 11-12-2006, 17:00

...ewentualnie tu spojrz:
Opinie 1
Opinie 2
Pozdroo

Anonymous - 11-12-2006, 17:46

krysstek napisał/a:
Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń.


faktycznie spalania katalogowe sa raczej nierealne. ja tez jezdze 1,3 cz3 i w trasie wychodzi mi ok 6,5 litra (ale jazda momentami dynamiczna). zeby wyszlo 4,8 to trzeba caly czas 80km/h jechac i najlepiej nic nie wyprzedzać:)

co do silnika 1.3 - ja jestem zadowolony. jezdzilem wczesniej siena 103 ps, a aktualnie jezdze tez megane 115 ps i duzej roznicy w osiagach nie widze, jak sie pokreci ten silniczek to daje rade. jedyne co mnie lekko drażni to slabe wyciszenie silnika (chyba rozgladne sie za jakas mata wygluszajaca), ale generalnie z autka jestem zadowolony. no ale jak nie robi ci duzej roznicy wieksze spalanie silnika 1.5 (pewnie trzeba liczyc ze bedzie to wiecej niz w instrukcji) to pewnie, bierz 1.5 - zawsze to wiekszy silnik i jeszcze lepsze osiagi.
aha - a cz3 1.3 tez ma kola 15 tki 195/50/15

Anonymous - 11-12-2006, 22:11

Powiem tak:
1,1 - najlepszy trzycylindorwiec w klasie - mocniejszy od yarisa i skody/volkswagen - 4 zawory na cylinder, zmienne fazy rozrządu Mivec - full wypas; tylko głośny - ale to typowa cecha 3cylindrowców a yaris nie wypada lepiej; bardzo oszczędny
1,3 - 20 KM więcej a cena ok 1 tys wiecej - warto dopłacić
1,5 - 109 KM - ale cena znaaacznie większa; jesli stać Cię na różnice to i stać na większe zuzycie paliwa - polecam artykuł na topgear.com - ponoć silnik jest "torqy"
Prawda, że to auto "międzynardowowe" - jednak chyba kontynuuje tradycje auta bezawarynego - tak wynika z opinii uzytkowników; wykonczenie? Mam Cz3 i widziałem gorsze auta pod tym względem: yaris - ladnie wyglada w katalogu ale to nie jest to - przyciski jak w grajpudłach z hipermarketu; swift? plastiki z lat 90 tych - twarde jak w starych magnetofonach; Colt? tez bez rewelacji ale chyba jednak lepsze

Anonymous - 12-12-2006, 08:11

Dzieki wszystkim za opinie.
Szkoda, że nikt nie ma modelu z silnikiem 1,5 :(
Co do pieniędzy to powiem, że mi się nie przelewa ale z drugiej stronie jak człowiek ma wydać tyle na samochód to już może warto dołożyć i mieć wersje lepszą....
Nie jestem zabardzo zdecydowany co do wersji. Los pewnie dziś zweryfikuje ;) będe zamawiał w salonie.

Anonymous - 12-12-2006, 08:43

Gorzkim napisał/a:
krysstek napisał/a:
Powiem tak: katalogowo 1,3 średnio ma spalać na trasie 4,8 l (o ile dobrze pamiętam), ale realnie nie idzie tego osiągnąć, przynajmniej na polskich drogach. Minimum jakie zrobiłem na dystansie 180 km to 5,3 l, jazda w przedziale 90-110 km/h i sporo ograniczeń.


faktycznie spalania katalogowe sa raczej nierealne. ja tez jezdze 1,3 cz3 i w trasie wychodzi mi ok 6,5 litra (ale jazda momentami dynamiczna). zeby wyszlo 4,8 to trzeba caly czas 80km/h jechac i najlepiej nic nie wyprzedzać:)

co do silnika 1.3 - ja jestem zadowolony. jezdzilem wczesniej siena 103 ps, a aktualnie jezdze tez megane 115 ps i duzej roznicy w osiagach nie widze, jak sie pokreci ten silniczek to daje rade. jedyne co mnie lekko drażni to slabe wyciszenie silnika (chyba rozgladne sie za jakas mata wygluszajaca), ale generalnie z autka jestem zadowolony. no ale jak nie robi ci duzej roznicy wieksze spalanie silnika 1.5 (pewnie trzeba liczyc ze bedzie to wiecej niz w instrukcji) to pewnie, bierz 1.5 - zawsze to wiekszy silnik i jeszcze lepsze osiagi.
aha - a cz3 1.3 tez ma kola 15 tki 195/50/15



podłącze sie do dyskusji: też mam rodzinkę tyle że 2+2 ale dajemy radę w naszym miśku . Co do zużycia paliwa to wszystkie dane katalogowe mierzone były chyba w jakimś laboratorium :) na trasie mój Colt 1.1 spalał 5,5 l/100 km , na mieście średnio wychodzi 6,5/100 km ( ale nasz kochany Wrocław jest nieźle rozkopany i korków sporo ). Niebawem czeka mnie trasa Wrocław -Ełk czyli 600 km trasy zobaczymy jak się sprawi . Co do jakości wykonania to nie mam powodów do narzekania .

Anonymous - 12-12-2006, 09:09

MPP, poradzę Ci jedno - jak chcesz kupić Colta 1,5 to dołóż 2 tyś i kup Lancera sedana. Argumenty za:
- 100% japoński produkt,
- większy od Colta,
- silnik 1,6,
- lepiej się prowadzi od Colta,
- a jak się jeszcze jeden dzidziuś w rodzinie pojawi, to nie będziesz miał problemu :mrgreen:

Przemyśl temat, bo Lancer może nie jest piękny, ale na pewno wart jest swojej ceny i jest wygodniejszy od Colta :wink:

michalp - 12-12-2006, 10:28

Hej,

u mnie spalanie w miescie 7,5 (zona, na krótkich dystansach) i 8,5 (ja, też na krótkich). silnik 1,3.
Jak w trasie nie wiem. Mniej jak 6,0 bym sie nie spodziewal.

Wykonczenie ok, drobne skrzypienia daje sie usunąć (schowek, deska, plastiki w słupkach). W kazdym razie nie jest to nic, czego nie spotkasz w innych samochodach.

Jezdzilem 1,1 i 1,3 - duuuza roznica osiągów na korzysc 1,3.
1,5 bedzie pewnie fajniejsze na trasie, zawsze to dobrze miec zapas mocy.
W miescie pare kompaktow z silnikami 1,4 moze sie niemile zdziwic przy spotkaniu z Coltem 1,3.

Generalnie z malych samochodow Colt to chyba jedna z najciekawszych obecnie ofert.
Ja polecam.


I CO KUPIŁEŚ?

Anonymous - 15-12-2006, 07:18

Wczoraj dałem zaliczke i czekam na odbiór. :lol:
Zdecydowałem się jednak na wersje 1,5 INVITE ;)

Napiszę o wrażeniach jak odbiore misia :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group