Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Falujace obroty (niezawsze- nieznana przyczyn
Misio89 - 25-03-2012, 22:33 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Falujace obroty (niezawsze- nieznana przyczyn Witam wszystkich forumowiczow, jestem na forum nowy i od niedawna jestem posiadaczem Cari 1.8 GDI 1998. Chcialbym poprosic kolegow o pomoc w rozwiazaniu problemu z falujacymi obrotami. Problem jest taki: Na postoju przy rozgrzanym silniku gdy autko stoi okolo 10 min bez ruszania obroty stabilizuja sie na oklo 800rpm. Natomiast kiedy jade i zatrzymam sie naprzaklad na swiatlach to obroty faluja pomiedzy 500rpm - 1000rpm. Kiedy dojade naprzyklad na parking i stoje na parkingu to w ciagu 10min sie znowu obroty ustabilizuja na 800rpm . Prosze o rade w czym moze byc problem, przeczytalem juz cale forum, probowalem resetowac kompa, nauki obrotow. Sruby na przepustnicy nieruszane, oryginalnie zakapniete farba. Przepustnica, silniczek krokowy, przeplywomierz, wyczyszczone na blysk, wymienione swiece i olej. Bardzo prosze o pomoc.
volve - 26-03-2012, 08:07
Z tego co piszesz to rozumiem na początku falują obroty a po 4 minutach się stabilizują. Sprawdź tak:
- odpal auto na postoju gdy jest już rozgrzane
- skrzynia na luz
- i daj mu popracować przez 6 minut
Zapewne przez pierwsze 4 minuty będzie falował, natomiast później się ustabilizuje. Wtedy będzie to oznaczało, że z jakiś przyczyn auto nie może przejść w tryb mieszanki uwarstwionej. Tzn. próbuje przejść, z jakiejś przyczyny nie może i podbija obroty. I tak przez pierwsze 4 minuty. Po 4 minutach silnik przechodzi w tryb pracy mieszanki stechiometrycznej i już wtedy jest ok.
Niestety bez podłączenia się pod kompa będzie ciężko coś powiedzieć więcej. Może być to pompa WC, może też sonda lambda. Ciężko powiedzieć, odezwij się na podforum Twojego regionu, może ktoś będzie dysponował EvoScanem i pomoże rozwiązać problem.
Anonymous - 26-03-2012, 19:06
Jest dokładnie jak pisze volve. Wejdź w kontakt z mitsumaniakiem aren195612. Miałem ten sam problem i pomógł mi wskazówkami "przez internet" - doskonały fachowiec - usunąłem usterkę bez problemu w domowych warunkach. Co prawda musisz mieć EvoScana i zczytać parametry pracy silnika. Koszt kabla na alledrogo kilkadziesiąt złotych nieporównywalnie niski w stosunku do wizyt w "autoryzowanym" serwisie mitsu, podpinania pod ich komputer i widok bezradnie rozkładających ręce pseudomechaników.
xluki - 26-03-2012, 19:42
byczeks, co pomogło w Twoim przypadku?
Anonymous - 26-03-2012, 20:06
Śrubka przy pompie WC. Aren mi to tłumaczył chyba z pół godziny przez telefon jak to wszystko działa - to przechodzenie z mieszanki na mieszankę, że przyczyny falowania mogą być różne. Nie powtórzę oczywiście tego bo to wyższa szkoła jazdy, w każdym razie pierwszy strzał okazał się w dziesiątkę - miałem problem z tą śrubką prawdopodobnie coś tam zaśniedziało. Kręcenie i ustawienie książkowego ciśnienia 5MPa wyeliminowało problem całkowicie. Do dzisiaj jest OK. A było to chyba z rok temu albo i lepiej.
xluki - 26-03-2012, 20:27
Chodzi pewnie o śrubę do regulacji ciśnienia paliwa... także ustawiłem książkowe 5MPa chociaż czasami zafaluje i zaraz wraca do normy.
Misio89 - 27-03-2012, 21:49
Witam, dziekuje bardzo za pomoc, dzisiaj podpialem cari pod kompa, zapomoca kablu KKL uzywajac softu EvoScan. Polaczenie z autem bez problemu, wykazalo zero bledow. Czego jesze mam sprawdzic przez ten software? Nieznalazlem nigdzie cisnienia pompy WC zeby ustawic na ksiazkowe 5 bar, bo chyba to jedyna rzecz, ktora mogla by byc nie tak. Wielkie dzieki za pomoc, pozdrawiam.
volve - 28-03-2012, 10:43
Przeczytaj post z 25-03-2011, 20:20 z tego tematu:
http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc
Czyli wrzuć z tamtąd config do swojego EvoScana, zrób odczyt z logów na postoju(silnik rozgrzany) oraz z ostrzejszej jazdy i wrzuć na forum te logi
Morfi - 28-03-2012, 16:34
Zatankuj 98 i zrestetuj kompa.
Misio89 - 28-03-2012, 22:31
volve napisał/a: | Przeczytaj post z 25-03-2011, 20:20 z tego tematu:
http://forum.mitsumaniaki...0&postorder=asc
Czyli wrzuć z tamtąd config do swojego EvoScana, zrób odczyt z logów na postoju(silnik rozgrzany) oraz z ostrzejszej jazdy i wrzuć na forum te logi |
Dziekuje bardzo za pomoc, dzisiaj tak zrobilem, jutro wloze te logi, jeszcze zapomnialem napisac, ze auto gorzej (ciezko) zapala gdy jest silnik rozgrzany na temperature 80-90 stpni.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 04-04-2012, 21:26 ]
Dzisiaj udalo sie problem rozwizac, powodem nierownych obrotow bylo nieodpowiednio ustawione cisnienie na pompie WC. Po ustawieniu, obroty trzymaja bez wychylen, odpalanie na cieplym silniku takze sie poprawilo. Dziekuje za pomoc.
|
|
|