To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Chcę kupić Carisme! - KOMPENDIUM Carisma jaki silnik?

cannibal - 29-03-2012, 19:53
Temat postu: KOMPENDIUM Carisma jaki silnik?
Witam, chcę sprowadzić carisme i zastanawiam się jaki silnik(benzynowy) wybrać. Auto bedzie z 2000r lub wyżej zaznaczam ze mało jeżdze wiec o spalanie tu zabardzo nie chodzi. Przegladajac ogłoszenia zwruciłem uwage na te silniki GDI 125 kuca chyba sie odpycha no i wmiare przyzwoite spaleanie ale głownie mi chodzi o bezawaryjność.
tomicarisma - 29-03-2012, 19:57

A ja bym nie brał GDI. Jeżdżę aktalnie w domu dwiema Cari. Jedna 1.6 druga 1.8 i bardzo chwalę. Znajomy ma GDI i jakoś mi nie leży - moc fajną ma ale nie podoba mi się jego praca. Z resztą poczytaj na forum o GDI - jedni chwalą inni nie. Będziesz musiał przyzwyczaić się do indywidualności jaką jest GDI.
plecho1 - 29-03-2012, 21:17

Jeśli chcesz LPG to tylko 1.6 bo do GDI to nieopłacalne. Jeśli jednak nie zależy Ci na LPG i znasz się na autach oraz sam je naprawiasz, to bierz GDI. Na pewno GDI da więcej przyjemności z jazdy ale żeby w razie jakiejś usterki nie dać się oskubać z kasy, to trzeba samemu naprawiać.
volve - 29-03-2012, 21:35

A powiedz jeszcze, czy większość przebiegu będziesz robił w mieście czy poza ? Bo w miescie GDI jednak pali niewiele mniej od innych aut. Dopiero na trasie można zobaczyć oszczędność.

Ogólnie to GDI:
- ma większą moc, więc i większa frajda(oraz w trasie na pewno szybciej wyprzedzisz powiedzmy TIRa ;) )
- poza miastem ekonomiczne(chyba, że porównasz z 1.6+gaz)
- nie jest tak awaryjny jak niektórzy piszą. Jak kupisz zadbany model i będzie dalej o niego dbał, to na pewno serwis nie będzie drugim domem dla Twojej Cari ;) GDI ma pewne bolączki, na które trzeba zwracac uwagę przy kupnie i użytkowaniu(regularne czyszczenie przepustnicy, przy kupnie sprawdzenie ciśnienia na pompie WC), ale tak samo w innych autach można wymieniać rzeczy, które są bardziej narażone.

Minusem jest natomiast najczęsciej brak dobrego serwisu. Ciężko znaleźć mechanika znającego się na tych silnikach. Dlatego posiadając GDI najlepiej zaopatrzyć się w kabelek(koszt to jakieś 30-40 zl) i program EvoScan. Dzięki temu chociaż część problemów będziesz mógl sam zdiagnozować a nawet naprawić ;)

Kuki86r - 30-03-2012, 10:33

Ja bym odradzał 1.8 GDI do krótkich jazd po mieście. Posiadałem cari 1.6 GLX przez 3 lata i jeździłem nią głównie po mieście i dosłownie nie da się jej zajechać. Jazda praktycznie bezawaryjna. :D
joe86 - 30-03-2012, 10:38

No właśnie czy ktoś jeździ nią na krótkich trasach ? też się zastanawiam nad wymianą Colta na Cari ale jeżdżę na trasie 5 km w jedną stronę do pracy po mieście i sporadycznie kilkaset kilometrów po trasie, pytanie jak się sprawdza w takich warunkach bo widać mam podobne potrzeby co autor tematu :)
Sxizo - 30-03-2012, 10:54

Od siebie moge polecić 1.6 16v, mam taką z 2003r i nie zamieniłbym na nic innego w tej klasie:)
plecho1 - 30-03-2012, 10:58

Jeśli do miasta, to też polecam 1.6 a najlepiej z LPG. Moja pali maksymalnie 10l/100km. W sumie to dla oszczędności zmieniłem 1.8 GDI na 1.6 LPG ale szkoda mi jednak jazdy GDI :)
Kuki86r - 30-03-2012, 11:12

Moja cari 1.6 bez gazu po mieście paliła 8-9 litrów, a poza miastem nawet potrafiłem zejść do 6.5 litra. Głowa spokojna że nawet jak coś poważnego padnie to koszty naprawy będą dużo niższe niż w GDI. Silniki 1.6 są prostą konstrukcją, także średni mechanik sobie z nim poradzi, a z 1.8 GDI może być różnie. :/
volve - 30-03-2012, 11:31

plecho1 napisał/a:
ale szkoda mi jednak jazdy GDI


O, i to jest najważniejsze :D Jak ktoś lubi jeździć, to jednak GDI jest ciekawszą opcją :P

Kuki86r - 30-03-2012, 11:56

Szybkość + oszczędność spalania = DI-D :P
plecho1 - 30-03-2012, 12:20

Kuki86r napisał/a:
Szybkość + oszczędność spalania = DI-D :P
i często koszty naprawy wyższe niż w GDI z powodu częściej kręconego licznika oraz zimowe problemy z odpalaniem czy zamarzającym paliwem. Jeśli diesel to tylko nowy lub kiedy jesteśmy pewni jego przeszłości. Ale każdy ma co lubi.
Anonymous - 30-03-2012, 12:26

Kuki86r napisał/a:
Szybkość ...

Nie no bez przesady z tą szybkością - za stroną autocentrum:
DID 0-100km/h 10.4s. vmax 195km/h (i to jeszcze ten mocniejszy 115 KM silnik, o słabszym szkoda gadać)
GDI 0-100km/h 9.4s. vmax 205km/h

Co do tematu - mam 1.6iGaz i GDI
1.6iGaz polecam do poruszania się na co dzień - ekonomia
1.8GDI polecam jako samochód do jazdy

daron64 - 30-03-2012, 13:10

A ilu z tych co odradzaja gdi, go mialo? U mnie egzemplarz raczej w srednim stanie, przebieg tez wyglada na niemaly, a od juz ponad roku(~22k km) jedyna usterka(nawet nie zwiazana z samym gdi bezposrednio) to byly gumy na wysprzegliku do wymiany. Spalanie(glownie trasa) przy raczej nie emeryckiej jezdzie miesci sie w 7, dynamika tez wystarczajace zeby bezstresowo wyprzedzac.
@up a na innych stronach dla gdi przyspieszenie daja od wartosci, ktora podales, poprzez 10.00,do10.4

Yuppy - 30-03-2012, 13:29

plecho1 napisał/a:
Kuki86r napisał/a:
Szybkość + oszczędność spalania = DI-D :P
i często koszty naprawy wyższe niż w GDI z powodu częściej kręconego licznika oraz zimowe problemy z odpalaniem czy zamarzającym paliwem. Jeśli diesel to tylko nowy lub kiedy jesteśmy pewni jego przeszłości. Ale każdy ma co lubi.

A co ma kręcony licznik do wyższych kosztów naprawy? Jak auto zadbane, to przejedzie i 500tys, jak kupisz gruchota to nie ważne czy DI-D czy GDI, a i tak sypać się będzie. Z odpalaniem w zimę nigdy nie miałem problemu, z zamarzającym paliwem raz, jak miałem jeszcze nie do końca zimowe paliwo i przyszły nagle duże mrozy, więc taki argument raczej nie dyskwalifikuje tego silnika.

DI-D to dobry diesel, choć do krótkich odcinków po mieście lepiej sprawdzi się benzyna. Nie dlatego, że będzie DI-D będzie się psuł i dużo palił, ale dlatego że wolno się nagrzewa przez co trzeba jeździć spokojniej, aby nie zajeździć turbiny. Na trasie dieslem przynajmniej mi jeździ się dużo lepiej (mniej redukcji biegów, większy moment).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group