To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] GAŚNIE PODCZAS JAZDY, NIE WKRĘCA SIĘ W OBROTY

marycjusz - 30-03-2012, 21:57
Temat postu: [E54A 2.0 V6] GAŚNIE PODCZAS JAZDY, NIE WKRĘCA SIĘ W OBROTY
ZARZUCAM TEMAT TU

Ostatnio parę razy zdarzyło mi się tak że podczas jazdy Gal coś się przydusił zgubił obroty i zgasł. Za chwilę odpalam go czy z benzyny, czy już z gazu nawet i nie wkręca się w obroty... tylko ledwo co ledwo się wkręca...i tak kilka razy aż w końcu cyk i zapala i jadę dalej, już tak ze 3 razy miałem.
Za pierwszym razem to jakoś tak wyszło że na styk mogłem mieć i paliwa i gazu więc uzupełniłem paliwo i znowu cyk, odpalił pojechałem zatankowałem gazu i wszystko ok. Ostatnim razem znowu jadę (miałem paliwa 10 litrów w baku) gazu jeszcze też jest na ok 50 km i znowu to samo......jadę nagle spada moc, obroty na minimum i nie chcą się wkręcać. Nagle załapuje i jadę dalej....podjeżdżam do roboty na parking chce zaparkować i znowu to samo......Wyłączam silnik i próbowałem kilka razy, to z benzy to z gazu...dopiero po kilku próbach odpalił i mogłem do końca zaparkować.

Dodam że zbiegło się to z faktem iż po trasce 700 km trochę przepalił mi sie wydech i właśnie wtedy zaczęły się dziać te cuda że mi gasł - wydech łataliśmy - był troche przepalony na łączeniu "warkocza" z rurą wydechową i ostro wrosły decybele ale zaspawaliśmy to i jest już ok.

Wczoraj zatankowałem do pełna, dolałem jeszcze benzy i jak na razie nic się nie dzieje.
Macie jakieś pomysły ????

[ Dodano: 02-04-2012, 21:20 ]
No i dzisiaj znowu akcję miałem, tylko zauważyłem że najpierw dostałem 3 sygnały takie same jak kończy się gaz ...kurde gaz mam prawie do pełna, ale tak czy siak to jechałem na benzynie, która tez jest też jest a on nagle muli obroty spadają..zjeżdżam na pobocze dodaje gazu a on tylko buuuuuu......po czym wyłączam silnik, zakręce ze dwa, trzy razy, odpalam (akurat dzisiaj z gazu odpaliłem) i jadę normalnie dalej. Kurde co jest grane?

kotos0 - 06-04-2012, 20:06

Witam na początek sprawdził bym szczelność układu dolotowego lub czy nic w jakiś dziwny sposub nie dostało sie do filtra i przytyka. U mnie bylo podobnie jak obejma byla lekko przykręcona i jakoś dostawał za dużo powietrza i był taki objaw jak opisujesz.
marycjusz - 06-04-2012, 20:16

nie wiem, kurde, dolałem znowu benzy i od tamtej pory ok. Ale tak przyuważyłem, że u mnie jednak sekwencja daje też 3 sygnały jak chyba nie ma wystarczającej ilości benzyny - bo odpalam go wczoraj - no i właśnie nie chciał zapalić- i od razu dostaje 3 sygnały dźwiękowe. Myślę co jest, przecież gazu full.....ale odpaliłem z gazu pojechałem, dolałem benzy i jak do tej pory ok. Jak to jest z instalacjami sekwencyjnymi - daje też sygnały że benzy nie ma ?
jacek11 - 07-04-2012, 11:22

Pewnie masz problem z centralką od gazu :) czasami mam taki sam problem(a możliwe że miałem,bo masa była słaba) i wygląda na to,że podaje benzynę i gaz na raz 8)
marycjusz - 26-04-2012, 12:42

Jakiś czas był spokój i wczoraj znowu zaskoczenie :evil:
Ale wyczaiłem temat i mam pewne wnioski :

-był spokój bo zalałem ostatnio sporo benzy, ale i tak w 99% jeżdżę na gazie, no właśnie i jadę na gazie (powiedzmy połowa zbiornika) i teraz tak : jeżeli kończy mi sie benza dostaję 3 sygnały dźwiękowe i po chwili koniec jazdy, silnik traci obroty. Wczoraj tak miałem właśnie, jak dostałem te 3 sygnały dźwiękowe to juz czekałem aż stanie mi samochód i tak tez się stało. Wyciągam z bagażnika 5 litrów benzy (bo już wożę ze sobą :) ) dolewam i po problemie .

- teraz słuchajcie : CZY PRZY SEKWENCJI POWINNO BYĆ TAK ,ŻE MIMO ŻE JADĘ NA NA GAZIE(PRZY ROZGRZANYM JUŻ SILNIKU) MUSI BYĆ BENZYNA W ZBIORNIKU ??? JAK SIĘ MA PIERNIK DO WIATRAKA BO JUŻ NIE CZAJĘ ? SKORO JADĘ NA GAZIE TO CO MA DO TEGO BRAK BENZY NAWET JAK SIĘ SKOŃCZY NAGLE ??? SKORO JADE NA GAZIE TO JADĘ NA GAZIE A NIE NA BENZIE :?

jacek11 miałeś podobnie ??

k@rol - 26-04-2012, 14:53

Z tego co mi wiadomo nie każda instalacja odłącza pompe paliwa przy przełączeniu na gaz i jak jedziesz na gazie benzyna się "przetacza" przez układ dlatego zaleca się mieć zawsze jakiąś 1/4 zbiornika Pb a jak w baku masz pusto to podejrzewam że auto gaśnie coby się pompa nie zatarła od suchot...
jacek11 - 26-04-2012, 15:27

marycjusz napisał/a:
jacek11 miałeś podobnie ??

Nie.to znaczy,nigdy mi nie brakło wachy,jak miałem gaz,więc nie wiem.ale jak mam mało benzynki,to gorzej odpala na zimnym :roll:

marycjusz - 26-04-2012, 15:38

o widzisz k@rol to już dla mnie jest jakaś logika w tym co mówisz :) czyli wniosek jest taki ze tak jak mówisz zawsze ta benza musi być, ale rozumiem że mimo że benza się "przetacza" przez układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana (nawet w minimalnych ilościach)co nie ?



U mnie mam taki mały problem że pływak mi się zawiesił albo coś, bo czy zaleję za 100 czy za 30 zł wskazówka i tak leży, i własnie czasem mi się zdarzy nie wiedzieć ile mam paliwa aktualnie. No ale w takim razie trzeba trzymać stan benzy w baku - i faktycznie w momencie kiedy benza jest, wszystko działa jak należy

k@rol - 26-04-2012, 15:49

marycjusz napisał/a:
układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana
ja tak na chłopski rozum sobie tłumaczę że pewnie wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:
jacek11 - 26-04-2012, 15:53

k@rol napisał/a:
wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:

dokładnie tak powinno być :)

marycjusz - 26-04-2012, 15:56

Dobra, to dzięki chłopaki ;) pomogliście rozwiązać mi zagadkę, otrzymacie nagrodę, kliknę tam gdzie trzeba ;)
areksz121 - 30-04-2012, 02:53

k@rol napisał/a:
marycjusz napisał/a:
układ to nie znaczy że jest w tym momencie spalana
ja tak na chłopski rozum sobie tłumaczę że pewnie wtryskiwacze benzynowe się wyłączają ale pompa chodzi :wink:


Kiedy jedziemy na gazie, nie może być takiej sytuacji, że dostaje się jednocześnie benzyna z gazem do silnika. Jeśli chodzi o sekwencję, to większość sterowników mają wbudowane emulatory, których zadaniem jest oszukać ECU silnika, że niby to jedzie cały czas na PB. Wtryskiwacze PB są wtedy odcięte i ECU dostaje sztuczne w postaci oporu zadanego przez emulator. W każdym przypadku, przy normalnej pracy instalki LPG da się fizycznie wyjechać benzynę do dna, i po przełączeniu na gaz w czasie jazdy jechać dalej na LPG. Układ rozłączania pompki jeżeli taki jest, musi wyłączać pompkę po przełączeniu na gaz i niezwłocznie przy przechodzeniu na PB musi ją załączyć. W przypadku, kiedy nie ma takiego układu rozłączania, można uszkodzić pompkę przy niskim poziomie PB, tudzież w skrajnych przypadkach wywołać zapłon w zbiorniku. Sam staram się mieć zawsze z 10-15lPB a pompka pracuje cały czas...przetacza benzynkę przez listwy wtryskowe i w moim mniemaniu trochę chłodzi wtryskiwacze PB (mogą się zapiec z czasem?), które zaś ważne są do uruchomienia silnika, a tym bardziej zimą :wink:

PS moja wylewność nie zna granic :oops: :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group