Outlander II GEN Techniczne - [OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika!
Dario_W - 31-03-2012, 10:22 Temat postu: [OII 2.4 CVT] Nierówne obroty silnika! Cześć.
Teraz już będę krzyczał POMOCY na forum, bo serwis nie ma pojęcia, co jest grane z silnikiem. Kilka razy odwiedzałem serwis i żadnej naprawy.
Silnik 2.4 (170KM) w Outlanderze czasami ma taką przypadłość, że obroty skaczą od 400 do 1100 obrotów i nie ma w tym żadnych reguł, kiedy to się pojawi i kiedy znika. Zdarza się, że cały tydzień jeżdżę i nic się nie dzieje, a czasem 2 dni wciąż skaczą te obroty. Nie ma znaczenia, czy na włączonym biegu [D] czy na neutralu [N] czy postoju.
Serwis podłączał go kilka razy do komputera. Wymienili soft, przepływkę i po wyjechaniu z serwisu czasem 2 dni jest dobrze a czasem po dojechani do pierwszego skrzyżowania znów obroty wariują.
CZY KTOŚ MIAŁ LUB SŁYSZAŁ O PODOBNEJ SYTUACJI?!
[ Dodano: 31-03-2012, 10:30 ]
Skacze, nie skacze, skacze... reguł nie ma żadnych
http://youtu.be/DXD6zLEltGA
rezon - 31-03-2012, 14:36
Nie w Outku co prawda - ale brudna przepustnica dawała kiedyś podobne objawy, również zatykający się wtrysk - ale wtedy było na kompie wypadające zapłony w jednym z cylindrów. Na początek kup jakiś firmowy dodatek do benzyny i przegoń samochód, aby przeczyścić wtryski.
Dario_W - 31-03-2012, 21:22
akurat z "gonieniem" samochodu nie mam problemu. 15 miesięcy i 87 000 km....
Paliwo też lałem różne. W Niemczech i w Holandii też tak robiło. Na komputerze podobno nic nie wykazuje.
mitsu00 - 31-03-2012, 21:26
Dario_W napisał/a: | akurat z "gonieniem" samochodu nie mam problemu. 15 miesięcy i 87 000 km....
Paliwo też lałem różne. W Niemczech i w Holandii też tak robiło. Na komputerze podobno nic nie wykazuje. | Szlag czlowieka bierze jak czytam o cudownych diagnozach mechaniorow z ASO. Jesli tester nic nie wykazuje, to wszystko jest w porzadku..... Oni ewidentnie czesto nie maja pojecia o diagnostyce awarii poza klikaniu na Enter na klawiaturze testera. "Czekaj Pan az sie bardziej zepsuje. Wtedy Panu pomozemy....."
rezon - 31-03-2012, 21:42
Dario_W napisał/a: | 15 miesięcy i 87 000 km.... | to obstawiałbym przepustnicę, bo zarówno wtryski, jak i sondy czy świece dają jednak znać w komputerze.
Trik - 31-03-2012, 22:40
Też bym obstawił przepustnice do czyszczenia.
Dario_W - 01-04-2012, 10:55
kiedy przepustnica była wymieniana!
rezon - 01-04-2012, 12:51
Dario_W napisał/a: | kiedy przepustnica była wymieniana! | O tym nie wiedzieliśmy. Z jakiegoś powodu ją wymieniono - z jakiego? Jakie były objawy? Kiedy? Od kiedy zauważyłeś falowanie? TO tak na początek lista pytań, które powinno zadać ASO
mitsu00 - 01-04-2012, 13:46
Dario_W napisał/a: | kiedy przepustnica była wymieniana! | Przepustnica czy przeplywomierz? Bo to nie to samo
Dario_W - 01-04-2012, 14:11
przepływomierz chyba
mitsu00 - 01-04-2012, 14:40
Dario_W napisał/a: | przepływomierz chyba | Tak tez i sie domyslalem. Kaz im zatem przeczyscic przepustnice jak rezon m.in wczesniej sugerowal.
tomekrvf - 01-04-2012, 21:07
A jak nie pomoże przepustnica to niech panowie wyczyszczą zawór PCV.
Dario_W - 06-04-2012, 08:39
wróciłem i zaraz dzwonię do Panów mechaników. Trzeba coś z tym zrobić. ;-(
elektryk - 06-04-2012, 14:55
A może to silniczek krokowy do regulacji wolnych obrotów? Miałem kiedyś taki cyrk w O1, albo się dusił jak silniczek się zablokował przy mały otwarciu, albo podczas pracy jałowej były wysokie obroty jak silniczek się zablokował przy większym otwarciu. Co ciekawe silniczek wydawał działać prawidłowo poza samochodem.
olabart - 07-04-2012, 08:52
Mam takiego samego outka. U mnie wszystko od początku działa bez zastrzeżeń. Jakbyś chciał coś porównać, zmierzyć to dawaj. Mam na bieżąco podpięty ScanGauge pod obdII. Mnie interesują głównie podstawowe parametry(ile pozostało paliwa, średnie i chwilowe spalanie, błędy, itp.), ale są też inne dane które można porównać.
|
|
|