To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Lancer CK0 - [LANCER 4G13]wymiana pierścieni - z czym to sie je?

Anonymous - 11-12-2006, 23:24
Temat postu: [LANCER 4G13]wymiana pierścieni - z czym to sie je?
po dokładnym sprawdzeniu szczelności silnika doszedłem do wniosku że olej dostaje sie do komory spalania przez pierścionki które prawdopodobnie są zapieczone jedynym wyjściem dla mnie jest wymiana pierścionków a co za tym idzie uszczelek pod głowicą klawiaturą i misą olejową ile to będzie kosztować i gdzie najlepiej się zaopatrzyć w osprzęt potrzebny do tej akcji
Anonymous - 12-12-2006, 13:07

Warto by na 100 % wykluczyć wszystkie inne możliwości spalania/wycieku oleju, bo demontaż silnika i późniejszy jego prawidłowy montaż to sprawa dość kosztowna. Szkoda gdyby się okazało że cała operacja nie przyniosła poprawy. Ja bym zaczął od powrotu do oleju, przy którym jego poziom nie spadał.
Anonymous - 12-12-2006, 14:35

Wymiana pierścieni to już dośc poważna sprawa. Weź pod uwagę fakt, że w grę wchodzi nie tylko uszczelka pod dekiel i miskę olejową (tutaj to w zasadzie nejlepszy jest porządny silikon, ale taki jest duuużo droższy od uszczelki), ale przede wszystkim uszczelka pod głowicę, uszczelniacze rozrządu i kolektorów oraz nowy pasek rozrządu. By zrobić to porządnie, należy splanować głowicę. Do tego dojdą oleje, szpilki głowicy... Posłuchaj Alka i spróbuj wyeliminować wszystkie inne ewentualne źródła problemu - w przeciwnym razie koszty będą oscylowały (przy porządnej robocie) wokół 2000-2500 PLN. Przeczytaj to, a znajdziesz parę informacji nt. cen.
wojmi1 - 14-12-2006, 18:18

gregorbu, planowania glowicy trzeba unikac bo jezeli przejedziesz wymiar to nic cie nie uratuje .
planowanie glowicy to ostatecznosc -- musi byc zwichrowana i ...... Pragne zwrocic kJaosh, olegom uwage ze gdyby byl to tak nieodzowny zabieg -- to poco wam uszczelka pod glowice 2mm/na poczatku.
Joash ja bym zaczol od testu:
1 sprawdzamy sprez jak na wszystkich cylindrach podobny --to super
2 wlewam olej na tlok/przez otwor swiecy/ jezeli wzrasta ci gwaltownie sprez na ktoryms garze to oznacza ze tam masz problem z pierscieniami
3 sciagam glowice i robie ogledziny masz wtedy na widoku gladzie mozesz je ocenic
4 robie tzw kape glowicy czyli sprawdzam zawory luzy w gniazdach, prowadnicach, wymieniam uszczelniacze zaworow, docieram zawory tak by idealnie przylegaly
5 patrze na wyniki sprezu ustawiam sobie tloki wlewam nafte tuz nad tloki zostawiam do rana i patrze gdzie jej najwiecej ubylo zabieg powtazam po 4 razy dla kazdego gara krece walem korbowym tak miedzy probami ok 30 obrotow --- dobrze dodac ok 20% oleju do nafty
6 sciagam miske olejowa ogladam co jes w szlamie jezeli sa kawalki pierscieni to musze je wymienic jezeli nie to ok, sprawdzam gladzie jezeli niema tam rys itd jezeli wykonalem sumiennie pkt5 to pierscienie jezeli byly zapieczone to sie odpiekly i bedzie ok
7 jezeli zdecydujesz sie na wymiane pierscieni wymien tez panewki /kpl/

Bartek - 14-12-2006, 18:49

Do punktów wojmi1, jeszcze dodam pkt 8 i 9

8. jeżeli gladzie wyglądają OK. to i tak warto zmierzyć średnicówką owalizację i stopień wyrobienia gładzi w TDC , w połowie wysokości i na samym dole cylindra - jeżeli są znaczne zużycia - blok do szlifu, zakladanie nowych pierścieni jest w takim przypadku szkodliwe dla kieszeni a spożycie oleju wzrasta....
9. mając tłoki w ręku warto je pomierzyć i sprawdzić stopień zużycia - kpl. tłoków przy taokiej bocie nie stanowi już wielkiego kosztu, jak są OK - przede wszystkim różnica średnicy tłoka i cylindra w TDC mieści się w fabrycznej tolerancji - - usunąć wszelki nagar , wypolerować denka na lusterka (paprierami ściernymi i na końcu filcem) - fabryka tego nie robi, a bardzo skutecznie poprawia to pracę po naprawie....

Anonymous - 15-12-2006, 09:05

wojmi1 napisał/a:
gregorbu, planowania glowicy trzeba unikac bo jezeli przejedziesz wymiar to nic cie nie uratuje .
wojmi1, pisząc o planowaiu miałem naturalnie na myśli porządną robotę w renomowanym zakładzie, a nie u pana Waldka w garażu. Tak czy inaczej pozostałości oryginalnej uszczelki trzeba ściągnąć. W moim przypadku ściągnięto 0,02 mm - właśnie po to, by oczyścić powierzchnię po uszczelce.
wojmi1 - 15-12-2006, 17:41

gregorbu, to nic nie daje taka wartosc niwelujesz uszczelka a wzrasta zagrozenie w pracy glowicy
wartos 2 setki to tylko okazja do kasowania klienta cos na ten temat wiem -- zreszta on ci powiedzial ze zdjol 0,02 zazwyczaj zdejmuje sie 0,2 minimum kwestja pomiaru- i kwestja ostatnia ile razy taka czynnosc za zywota auta powturzymy ----- osobiscie bym sie skupil na wymianie srub glowicy na nowe ale skad je wziasc???

Bartek - 15-12-2006, 22:12

Fakt - nie mierzyliśmy wysokości głowicy po szlifie - możesz mieć rację, że napisali, że zdjeli 0.02, a zdjęli 0.1 - 0.2 w przypadku głowicy w 4g13 to max co można zdjąć - są znaczniki, do których jeszcze daleko było. Ale planowanie Grzesia głowicy wykonane było bardzo precyzyjnie - na minimalnym polu jeszcze zostały karby po uszczelce - widoczne, ale nie wyczuwalne palcem, jako obszary o nierównej powierzchni........

Śruby w 4g13 12V są obowiązkowe do wymiany - są to śruby fi 8 dokręcane 75 Nm.....nowe płyną pod kluczem, a jak próbowaliśmy przyoszczędzić i założyć stare - 6 dokręcana pękła i narobiło się bigosu ;)

wojmi1 - 15-12-2006, 23:13

sruby do glowic to sruby o parametrach termicznych -stabilizowane cieplnie i musza byc dedykowane do silnika / gdzie je kupic??
Bartek - 16-12-2006, 09:54

Odpowiedź jest prosta - Japaneze - oryginalne śruby prosto MMC w niepowalającej cenie :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group