To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Odpalanie problem

mskiba03 - 01-04-2012, 16:56
Temat postu: [Cari 1.9TD] Odpalanie problem
Witam,
Mam mały problem, gdy jest zimno auto słabo odpala, problemem wydaje się być coś ze świecami, bo po przekreceniu kluczyka kontrolka od nagrzewania swiec bardzo szybko gasnie, i jak odpale efekt jest taki jakby swiece sie nie nagrzaly wystarczajaco. Jakies pomysly?

i9i - 01-04-2012, 17:53

Diesel w dobrej kondycji powinien zaskakiwać przy -10 bez pomocy świec żarowych to taka mała prawda, którą większość ignoruje. Ale do sedna, słabo odpala w sensie, że trzeba długo kręcić, czy kreci jakby chciał a nie mógł ale zaskakuje, czy może zaskakuje w miarę szybko ale telepie się jakby na dwa gary chodził czy jeszcze jakiś inny objaw?
mskiba03 - 01-04-2012, 18:44

Chodzi tak jakby na dwa gary, i sporo dymu z tylu. Na cieplo odpala elegancko.
pawelsonx - 01-04-2012, 20:25

swiece do wykminienia może nie teges lub przekaźnik bo parami grzeje
game1 - 02-04-2012, 00:19

Wyciągnij świece żarowe i najlepiej sobie ułóż w kolejno zaczynając od rozrządu. Weź prostownik minus do nakrętki świecy plus do kabla zasilania. W ten sposób najprościej sprawdzisz czy działają. Moja sugestia żeby się nie oparzyć na końcówce świecy daj kropelkę ropy. Jak zacznie po chwili parować znaczy że świeca działa. Jak nie to sklep i kupienie nowej. :D
Anonymous - 02-04-2012, 14:43

niestety nasze kible z pośrednim wtryskiem-komory wirowe, muszą mieć sprawne świece, wtrysk bezpośredni dają radę bez świec do -10 st C. Pamiętajmy aby świece wymieniać przynajmniej parami z tego samego przekaźnika bo zostawiając jedną używaną i jedno nową przyspieszamy padakę.
lays22 - 02-04-2012, 18:53

Możesz jeszcze sprawdzić końcówki wrtysków, ja kiedyś też tak miałem że ciężko mi odpalał na zimno i przy odpaleniu szedł dym. Wymieniłem końcówki wtryskiwaczy i odpala dobrze.
michajli - 02-11-2012, 10:09
Temat postu: Problem z odpalaniem 1.9 TD
Witam
Od wczoraj pojawił się dziwny problem z odpalaniem autka po nocy.
Kręcę, kręcę i nie chce zapalić. Po chwili kręcenia tak jakby łapie, ale nie chce się rozkręcić. 30-40 sekund trzeba kręcić i potem zaskakuje. Jest duża wilgotność bo od dwóch dni pada . Trzy dni temu na mrozie jeszcze palił OK. Po nagrzaniu świec łapał jak należy (no prawie jedna świeca chyba nie paliła bo chodził trochę nieregularnie ale po chwili zaskakiwał na wszystkie gary, nie trzeba było tak długo kręcić.) Nie wiem czy doszukiwać się przyczyny w świecach czy coś z pompom paliwa. Spotkał się już ktoś z takimi objawami???

1grzecho - 03-11-2012, 13:05

sprawdz świece
goblin_85 - 13-12-2012, 10:34

Witam Szanownych forumowiczów,
Mam problem z moim misiem. Ostatnimi czasy przestał odpalać na ciepłym a kilka dni pozniej rowniez na zimnym. Oddalem auto do specow od Diesla, okazalo sie ze do wymiany jest jakis zawor od gaszenia silnika oraz elektrozawor od kata wtrysku- auto smiga ze az milo :)

Co mnie niepokoi to to, ze po wymianie rano jak odpalam na zimnym to kreci i nie moze odpalic (tak sie poddlawia) dopoki nie dodam gazu :cry: - czyzby kat wtrysku do ustawienia?Wczesniej odpalal od pierwszego kopa.

Dodam, ze swiece sa ok a paliwo sie nie cofa.

Pozdrawiam

Fordziq - 25-12-2012, 08:08

Goblin_85, jak sprawdzałeś świece?
u mnie było podobnie, miernik pokazywał, że sa ok, a nie chciało odpalać. po wymianie świec odpala jakby było +30 na dworze, praktycznie na dotyk.

do i9i:
są różne diesle, ale o takim, co by odpalał bez podgrzania do -10 jeszcze nie słyszałem. Podobnie zresztą, jak wszyscy, których pytałem po przeczytaniu twojego postu.

PINO87 - 26-12-2012, 11:25

a po co wam miernik do sprawdzenia świec? :lol:
Zdejmujesz przewód zasilający ze wszystkich świec, kawalek jakiegoś przewodu podlanczasz do plusowej klemy akumulatora drugi koniec przewodu dotykasz kolejno do końcówek świec (tam gdzie sie przykręca przewód zasilający) jak iskrzy to znaczy że grzeje

Ppiotr - 29-12-2012, 19:51

pino nie masz racji tak do końca jak Ty kilka razy sprawdzałeś to wiesz jak ma zaiskrzyć. Bez przyrządów: macie na pewno żarówkę podłączcie plus pod świecę przez żarówkę najlepiej 100w jak nie masz 100 to weź 65 w jak zaświeci jasno świeca sprawna, jak zaświeci słabo lub wogóle to do wymiany. Ale nie jest to sposób poprawny do sprawdzania. Najlepiej przez amperomierz od 25A powinno startować na pojedyńczej świecy przy zimnym silniku
A co do odpalenia bez sprawnej świecy to jakaś kpina jak masz wszystkie uszkodzone to nie odpalisz chyba że weźmiesz wielki aku i nie zapomnij o rozruszniku na wymianę po kilu razach. TO NIE VV z bezpośrednim wtryskiem masz inne ciśnienia itd
diesel z bezpośrednim wtryskiem świece zapalają się ok -7 stopni ale zależy od producenta z pośrednim wtryskiem nawet przy +40 świece się załączają
Gobilin coś z elektrozaworem nowy nie zawsze sprawny może regenerowany weź następnym razem rano klucz 8 popompuj paliwo pompką na filtrze z góry masz jak będzie twarda popuść odpowietrznik i zobacz czy pójdzie powietrze jak tak to wężyki lub jednak elektrozawór
Pozdrawiam Piotr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group