To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - POTRZEBNA PRZEPUSTNICA " NA GWAŁT" (1.8 GDI 97r.)

taurus2 - 02-04-2012, 11:23
Temat postu: POTRZEBNA PRZEPUSTNICA " NA GWAŁT" (1.8 GDI 97r.)
Kochani forumowicze potrzebuje speca od przepustnicy 1.8GDI 97r do ustawienia przepustki..Ewentualnie kupie nie regulowana, z ustawieniami fabrycznymi. Fajnie by bylo rowniez pozyczyc od ktotegos z kolegow w celu sprawdzenia i ewentualnie kupna. Pilnie jej potrzebuje bo moja jest kompletnie rozregulowana (auto nie gasnie) ale spalanie jest duze, a na ssaniu ma prawie 1800 obr PROSZE O POMOC.




P.S Falują obr.(standart) i tak podczas podbijania do ok. 900 ładowanie wynosi 14.4V, natomiast kiedy spada do 400-500 obr ładowanie wynosi ok 13.4V (opis dot nagrzanego silnika) - podczas spadku napięcia przygasają światła,lekko zwalnia w tym czasie dmuchawa i spada ciśnienie w pompie WC z 5MPa na 3MPa
Rozmawiałem z Fachowcem w sprawie regulatora napięcia alternatora i powiedział że może psuć się ów regulator i po nagrzaniu zaczyna wachlować napięciem przez co mogą dziać się takie rzeczy. Zaproponował wymiane i teraz moje pytanie:
CZY FAKTYCZNIE MOŻE BYĆ PRZYCZNA W REGULATORZE ?? nadmieniam
1 przepustnica czysta (ale kompletnie rozregulowana)
2 krokowiec sprawny i czysty
3 przepływka sprawna
4 sonda sprawna

plecho1 - 02-04-2012, 11:40

Napisz do forumowicza Bartka lub popytaj w tym temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568

taurus2 - 02-04-2012, 12:31

Dzięki za odpowiedź z arenem już miałem do czynienia i żałuję tylko że Janusz mieszka tak daleko, poza tym programu już nie mam i nie pamiętam wszystkiego, ale. dzięki
Bartek - 02-04-2012, 13:51

Elektroniczna czy linkowa przepustnica?
taurus2 - 02-04-2012, 15:06

linkowa to jest wersja przed liftowa
robertdg - 02-04-2012, 20:27

W manualu jest podobna instrukcja do tej http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
taurus2 - 03-04-2012, 06:53

Kiedyś się tym bawiłem ale dużo z głowy mi już wyleciało, poza tym nie mam już gdzie tego zrobić a nas dworze jest jeszcze za zimno. Czekam na dalsze proposy może znajdzie się chętny posiadacz przepustki do oddania.
Bartek - 03-04-2012, 10:09

Przepustnica nie musi rozwiązać Twoich problemów - już 4 razy spotkałem się z padaką komputera silnika objawiającą się wairactwem na wolnych mimo sprawnego silnika...
volve - 03-04-2012, 11:27

taurus2 napisał/a:
i spada ciśnienie w pompie WC z 5MPa na 3MPa


To ja bym obstawiał jednak problem z pompą WC niż z przepustnicą. Spadki poniżej 4.5 MPa, a już szczególnie poniżej 4 MPa oznaczają problemy z pompą. Takie spadki ciśnienia powodują właśnie falowanie obrotów.
Przeczytaj ten wątek:

http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0

Może wystarczy "pokręcić" regulatorem.

taurus2 - 03-04-2012, 14:57

Niby tak, ale dlaczego póki nie zaświecę świateł mijania obr są jak z książki ??? dochodzą światła , dmuchawa i obr falują, wyłączę wszystko i znowu bajka ?????
A przepustnica potrzebna mi do zmniejszenia spalania (rozregulowana też daje po tyłku i kieszeni)
Druga sprawa mam wrażenie że na zimnym silniku gdzieś może go hamować, dodając gazu mam skoki prędkości (minimalne, ale odczuwalne) na rozgrzanym nie ma tego problemu.
Trzecia, wiem żę autko jest wiekowe, ale moja Cari chyba zgubiła gdzieś 25 KM ???

volve - 03-04-2012, 15:19

Co do drugiej i trzeciej sprawy to również wskazuje na pompe. Pompa nie wyrabia, nie ma właściwego ciśnienia i dlatego jest spadek mocy. Logi z EvoScana by trochę więcej pokazały.
taurus2 - 03-04-2012, 15:56

a nie da się jakoś podregulować ciśnienia ??? Nie mam teraz piędzy na zakup używki (w dobrym stanie) bo koszt waha się 450 - 800 zł
plecho1 - 03-04-2012, 16:09

Gdzieś na forum czytałem, że starsze wersje pomp dało się naprawić poprzez wypolerowanie jakichś zaworów. Czasem dużo pomaga wymiana filtrów które siedzą w samej pompie, można je kupić za około 20zł w ASO. Należało by też sprawdzić wydajność pompy w baku. W ogóle najlepiej podłączyć auto pod komputer i dokładnie sprawdzić co jest nie tak.
taurus2 - 03-04-2012, 18:09

Niby tak, gościu z serwisu Mitsu, który wykonuje fuchy w domowym warsztacie może mi zrobić komputerowy przegląd auta (ma kompa do japońców - servisówke) koszt 250 - 300 zł i ewentualnie sprawdzić przyczynę, ale ja też sklaniam sie ku pompie, więc płacić tyle za to co już wiadomo - taki nietakt.

MOŻE JEST W OBRĘBIE JAKIŚ MITSUMANIAK (sosnowiec, dąbrowa, będzin, katowice i okolice) KTÓRY ZNA SIĘ NA RZECZY MA TROCHĘ WOLNEGO CZASU I BUŁBY MI W STANIE POMÓC ???? (nie za darmo rzecz jasna)

volve - 03-04-2012, 18:28

taurus2 napisał/a:
a nie da się jakoś podregulować ciśnienia ???


Podałem Ci temat do przeczytania, bodajże na stronie 3 lub 4 jest trochę o regulacji. Tylko ja mimo wszystko najpierw wolałbym zbadać auto EvoScanem, zobaczyć jak zachowuje się ciśnienie na postoju, jak podczas ostrzejszej jazdy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group