Nasze Miśki - white 4g63t colt 4wd
jabberkonto - 06-04-2012, 19:57 Temat postu: white 4g63t colt 4wd Witam wszystkich. Jako ze na forum jestem juz kilka ladnych lat i swoja historie mitsubishi zaczynalem od tego wlasnie forum, postanowilem ze umieszcze swoj projekt takze tutaj.
Wiekszosc postow skopiowalem z zaprzyjaznionego forum, ale bede sie staral uzupelniac informacje. Zaczynamy.
Od wielu lat mam fioła na punkcie mitsubishi coltów. Aktualnie mam 2 colty. Jeden to colt GTI 1.8 140 KM z 94 roku i od jakiegos roku, sprowadzony totalnie w ciemno (kupiony na aukcji w Szwajcarii) colt 1.6 z napedem na 4 lapy.
Poczatkowo chcialem przelozyc silnik z GTI do colta 4x4 (pasuje plug&play), ale w Polsce jezdza juz 2 takie auta i chlopaki po poczatkowym zauroczeniu autkami, zaraz zaczeli kombinowac jakby wykrzesac wiecej mocy...
Dlatego podjalem decyzje, ze poczekam troche, pozbieram pieniazki i pojde od razu troche grubiej. Zdecydowalem sie na swap silnika, skrzyni i dyfra z eclipse GSX 99 rok, czyli tzw. drugiej generacji. Jest to 2.0 turbo, ktore seryjnie ma troche ponad 210 KM.
Stan projektu na dzisiaj to wrzucony silnik i podlaczona elektryka. Auto juz jezdzi, ale jest jeszcze sporo do ogarniecia. Najwazniejsze sprawy to zrobic od nowa dolot (bo ten z eclipse’a trudno bedzie mi upchnac pod zderzak) i kompletny wydech.
MODEL: Mitsubishi colt CC4A, 1995, 1.6 4wd
SILNIK: 4g63t 7 bolt z eclipse
MOC: seryjnie cos kolo 210 KM, ile zostalo nie mam pojecia
UKLAD DOLOTOWY: turbo T25, intercooler chinczyk
UKLAD WYDECHOWY: jeszcze nie wiem
ELEKTRONIKA: standardowy ECU z eclipse
UKLAD NAPĘDOWY: skrzynia 5 biegow, staly naped na 4 kola, szpera w tylnym dyfrze – wszystko przelozone z eclipse’a
ZAWIESZENIE: narazie seria z 1.6
UKLAD HAMULCOWY: narazie seria z 1.6
BODY-KIT: jeszcze nie wiem.
ŚRODEK: oprocz wskaznikow boost. temp i cisn. Oleju to seria.
CAR-AUDIO: radio na kasety...
WAGA: 1080kg seria wedlug dowodu, ile teraz??
ETAP I
Zdjecia na razie tylko takie.
ETAP II
Od ostatniego update'u pracowalem przy aucie moze 2 weekendy, wiec za duzo nie zrobilem.
Po kolei:
Maly update po weekendowy.
Generalnie zaczalem od uporzadkowania kabelkow pod maska.
Bylo:
Jest:
A potem zajalem sie moim tata dolotem. Najpierw umocowalismy intercooler, a pozniej docielismy i polapalismy rury dolotu (spawa ojciec). Pomyslow na poprowadzenie orurowania mialem wiele, ale z kilku powod zdecydowalem sie na ponizszy. Teraz trzeba to jeszcze dobrze obspawac i mozna montowac na stale.
Dolna rura:
i rzut na calosc:
O 12 w nocy odwiozlem ojca, a sam wrocilem, rozmontowalem wszystko i zajalem sie oczyszczaniem i zabezpieczeniem miejscowych ognisk rdzy na pasie przednim.
A tu jeszcze fotka zegarow (zamontowanych wczesniej)
ETAP III
Moj tata przy pracy. Spawa mocowanie zamka maski.
Potem zrobilismy dolot. Rury poszly do spawania tigiem, a ja zajalem sie pasem przednim. Usunalem male ogniska rdzy. Potem brunox, podklad i lakier.
A tu juz montowanie wszystkiego po tym jak rury dolotu wrocily ze spawania:
A teraz mala nowosc. Jako ze mojej ukochanej nie spodobalo sie ze pewien renault scenic zahamowal podczas ruszania (sytuacja miala miejsce jeszcze przed swapem), z pelna premedytacja, postanowila wjechac mu w tylek:D Straty byly minimalne (zagieta maska i cofnieta prawa lampa), ale postanowilem ze nie bede klepal maski tylko kupie nowa:)
A wczoraj musialem zajac sie cieknacym tylnym dyferencjalem. Niestety przy pierwszym montazu nowe uszczelniacze nie doszly na czas i zlozylem dyfer na starych.... to byl blad, ktory musialem poprawic.
A na koniec, zeby udowodnic, ze to naprawde dziala:D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ok6L4h_7D8E[/youtube]
Jak widac na filmie, nie udalo mi sie jeszcze podlaczyc obrotomierza, ale pracuje nad tym:)
ETAP IV
Jako ze orginalna chlodniczka oleju wspomagania nie bardzo chce wspolparcowac, jezeli chodzi o jej upchniecie pod zderzakiem (trudno odpowiednio dogiac aluminium), postanowilem ze zastapie ja tym:
Montaz dopiero w przyszly weekend.
ETAP V
Akumulator przeniesiony do bagaznika. Kabel puscilem wczesniej, a wczoraj montowalem skrzynke na akumulator. Jako ze poczatkowo planowane miejsce mocowania uleglo zmianie, musialem na szybko dorobic dodatkowo wspornik i lekko dociac skrzynke:) Zdjecia:
Kabel puscilem tak:
Skrzynka i "rusztowanie" na akumulator:
i po montazu (kabel masowy jest tymczasowy, musze poszukac 1,5m jakiegos grubszego):
Wczoraj zamontowalem tez wczesniej pokazywana chlodniczke oleju wspomagania (z toyoty cariny):
Obecnie auto czeka glownie na uklad wydechowy. Musze zakupic jakies tlumiki i w koncu to pospawac.
LEWY - 06-04-2012, 21:06
oj takie triki w Gdańsku się dzieją??????
Respekt za włożoną pracę i za imponujące efekty:-)
Pozdrawiam
xcracing - 06-04-2012, 21:08
Swietny projekt. Ciekaw jestem jak tak mały "wariat" z 4wd się na śliskich nawierzchniach prowadzi. Zabawa musi być przednia
Sprawdzałeś o ile więcej waży z bebechami od Eclipsa?
Jaki masz zawias, seria czy coś pozmieniane?
jabberkonto - 06-04-2012, 21:42
xcracing napisał/a: | Swietny projekt. Ciekaw jestem jak tak mały "wariat" z 4wd się na śliskich nawierzchniach prowadzi. Zabawa musi być przednia |
Dzieki. Na sliskim nie jezdzilem. Poprzedniej zimy za dlugo go rejstrowalem i snieg wyparowal:)
Tej zimy czekalem, czekalem, czekalem i w koncu nie wytrzymalem i zaczalem swapa.... Tydzien pozniej spadl snieg
xcracing napisał/a: | Sprawdzałeś o ile więcej waży z bebechami od Eclipsa?
Jaki masz zawias, seria czy coś pozmieniane? |
Nie mam pojecia ile wazy bo na razie zrobilem tym moze 400 metrow (nawet nie wiem gdzie w poblizu mam szrot z waga) Ale zakladam ze niewiele wiecej bo wlasciwie wogole nie usiadl na sprezynach od 1.6.
Poprzednie lato przejezdzil na sprezynach weitec'a ale bylo troche nisko. Szczegolnie dla moje kobietki Bede myslal jak juz troche potestuje auto.
W tej chwili mam w planach wydech 2.5 cala po calosci na dwoch tlumikach przelotowych. Moze down pipe bedzie 2,75 (musze sprawdzic czy wejdzie mi na flansze).
Jako ze budzet mam juz moooocno napiety chetnie wyslucham waszych opini o firmach ktore robia przyzwoite tumiki w dobrych pieniadzach (proex? turboworks? hubanek? mtech? itd) Chce zeby bylo raczej cicho,mimo ze auto bedzie sluzylo raczej do zabawy.
Tomek - 06-04-2012, 21:48
ile toto wypluwa obecnie??
i jakie plany na rowój
mystek - 06-04-2012, 22:51
#Tomku - MOC: seryjnie cos kolo 210 KM, ile zostalo nie mam pojecia
#Jabber - śledzę temat na Coltmanii, tutaj również będę za takie projekty powinni dawać Noble, a nie za wywoływanie wojen w Iraku i Afganistanie...
jabberkonto - 06-04-2012, 23:07
mystek napisał/a: | #Tomku - MOC: seryjnie cos kolo 210 KM, ile zostalo nie mam pojecia
|
Dzieki:)
mystek napisał/a: | #Jabber - śledzę temat na Coltmanii, tutaj również będę za takie projekty powinni dawać Noble, a nie za wywoływanie wojen w Iraku i Afganistanie... |
bez przesady, ale jeszcze raz dzieki:) A i oczywiscie ja Twoj temat rowniez czytam i mam nadzieje ze Twoje problemy z odpalaniem juz nie powroca.
krzychu - 06-04-2012, 23:15
Napęd pasował P&P? Co tam wcześniej było jakiś otwarty dyfer centralny? Teraz co jest poza szperą w tylnym?
jabberkonto - 06-04-2012, 23:45
krzychu napisał/a: | Napęd pasował P&P? |
Skrzynia z eclipse zewnetrznie wyglada tak samo jak ta od colta 4x4, transfer tez. Wal zostal z colta 4x4. Musialem tylko przelozyc "zawartosc" dyferencjalu z eclipse'a do obudowy dyferencjalu z colta. Wszystko pasowalo. Dodatkwo po przekladce "flakow" dyferencjalu, trzeba zastosowac kielichy tylnych przegubow z eclipse'a. Same kielichy sa takie same, ale te nazwijmy to trzpienie/walki wchodzace do srodka dyfra sa roznej dlugosci przy dyfrach z LSD.
krzychu napisał/a: |
Co tam wcześniej było jakiś otwarty dyfer centralny? Teraz co jest poza szperą w tylnym? |
Jesli chodzi o centralny mechanizm roznicowy z colta to chyba tak jak w eclipse ma dodatkowo sprzeglo wiskotyczne. Przedni dyferencjal otwarty a tylni ma LSD z eclipse (wczesniej otwarty). Nie jestem ekspertem, ale mam nadzieje ze odpowiedzialem na Twoje pytania.
FTOrek - 07-04-2012, 07:41
Wspaniały projekt-szacunek,życzę powodzenia.
Czy będziecie wzmacniać budę i ulepszać hamulce?
Następny tandem ojciec-syn. Wytrwałości życzę,będę śledził Wasze poczynania.
krzychu - 07-04-2012, 09:03
jabberkonto napisał/a: |
Jesli chodzi o centralny mechanizm roznicowy z colta to chyba tak jak w eclipse ma dodatkowo sprzeglo wiskotyczne. Przedni dyferencjal otwarty a tylni ma LSD z eclipse (wczesniej otwarty). Nie jestem ekspertem, ale mam nadzieje ze odpowiedzialem na Twoje pytania. |
Tak, bardzo wyczerpując. Więc powinno się fajnie jeździć. Powinien być lekko nadsterowny przy butowaniu. A ciężko takiego colta 4x4 kupić?
Sprawdziłem na otomoto i mobile.de Nie ma takich samochodów?
Były jakieś colty z climatronikiem? Lub czy podjedzie jakiś przeszczep?
rosomak1983 - 07-04-2012, 10:14
krzychu napisał/a: | Były jakieś colty z climatronikiem? |
tak cyborgi
jabberkonto - 07-04-2012, 16:30
FTOrek napisał/a: | Wspaniały projekt-szacunek,życzę powodzenia.
Czy będziecie wzmacniać budę i ulepszać hamulce?
Następny tandem ojciec-syn. Wytrwałości życzę,będę śledził Wasze poczynania. |
Dzieki. Jesli chodzi o bude to planuje narazie tylko rozporki. Hamulce beda zmieniane.
krzychu napisał/a: | A ciężko takiego colta 4x4 kupić?
Sprawdziłem na otomoto i mobile.de Nie ma takich samochodów? |
Ja swojego szukalem bardzo dlugo. W koncu kupilem totalnie w ciemno na aukcji w Szwajcarii. Polecam ricardo.ch.
Poza tym byly ostatnio 2 szt na sprzedaz w trojmiescie, ale to raczej rzadki samochod.
krzychu - 08-04-2012, 13:34
rosomak1983 napisał/a: | krzychu napisał/a: | Były jakieś colty z climatronikiem? |
tak cyborgi |
Nie jestem na bieżąco z coltami, co to "cyborgi"?
Ps. jaka jest różnica w mocy, momencie i zakresie obrotów w tym silniku 1,8 z colta, a 4G63 (bez T)? Może ktoś ma wykres z tego 1,8?
krzychu - 08-04-2012, 13:34
jabberkonto napisał/a: |
Ja swojego szukalem bardzo dlugo. W koncu kupilem totalnie w ciemno na aukcji w Szwajcarii. Polecam ricardo.ch.
Poza tym byly ostatnio 2 szt na sprzedaz w trojmiescie, ale to raczej rzadki samochod. |
Rozumiem, że przeszczep napędu do zwykłego colta odpada? Podłoga pewnie nie ta i może tunel środkowy?
Ps. Ale Eclipsy 4x4 to też perełki?
|
|
|