To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAx 97-04] Swap na hamulce od VR4/Legnum

arturj123 - 09-04-2012, 13:02
Temat postu: [EAx 97-04] Swap na hamulce od VR4/Legnum
Czy istnieje możliwość swapu hamulców do Galanta EA2A/EA5A z oryginalnych hamulców VR4/Legnuma? Czy jest ktoś na forum kto dokonał takiej przeróbki ??
Wiadomo, że nie była by to tania inwestycja m.in. do wymiany na pewno piasty i koła.

Tomek - 09-04-2012, 13:06

Cytat:

Czy istnieje możliwość swapu hamulców do Galanta EA2A/EA5A z oryginalnych hamulców VR4/Legnuma? Czy jest ktoś na forum kto dokonał takiej przeróbki ??


można
nie trzeba wymieniać ani kół, ani piast
ale w twoim przypadku wymiana zwrotnic

robertdg - 09-04-2012, 13:10

Zestaw dwutłoczkowy na przód nie wymaga zmiany piast i felg, jedynie rozstawy zwrotnicy przed i po lifcie, tył można zaadoptować od E88A. Poważniejszą modyfikacją jest zmiana na zestaw Bremobo, tutaj już wymagana jest zmiana zwrotnic przednich na polifty, piast na 5 śrub, klocki/tarcze/zaciski/przewody hamulcowe/pompa hamulcowa oczywiście jako podstawa no i felgi na 5 śrub - najbardziej kosztowna opcja
Tomek - 09-04-2012, 14:01

robertdg napisał/a:
piast na 5 śrub, klocki/tarcze/zaciski/przewody hamulcowe/pompa hamulcowa oczywiście jako podstawa no i felgi na 5 śrub - najbardziej kosztowna opcja


z moich informacji wynika, że do zacisków od VR4 podchodzi zwrotnica od Gala po 2 lifcie 276/26mm
wiec nie jest wymagana zmiana piast i kół, może się mylę?

[ Dodano: 09-04-2012, 14:04 ]
a nawet jeśli zwrotnice są inne, to jestem na 99% pewien ze piasty nie trzeba wymieniac, a jedynie przełożyć do zwrotnicy od VR4,

arturj123 - 09-04-2012, 14:17

Prawdopodobnie oficjalnie na forum nie ma osoby z takim swapem? VR4/Legnum też przechodził lifty hamulców? Czy dużo większe są tarcze od Galanta po 2-gim lifcie? Jeden czy 2 tłoczki?
robertdg - 09-04-2012, 18:18

tomek84 napisał/a:
robertdg napisał/a:
piast na 5 śrub, klocki/tarcze/zaciski/przewody hamulcowe/pompa hamulcowa oczywiście jako podstawa no i felgi na 5 śrub - najbardziej kosztowna opcja


z moich informacji wynika, że do zacisków od VR4 podchodzi zwrotnica od Gala po 2 lifcie 276/26mm
wiec nie jest wymagana zmiana piast i kół, może się mylę?

[ Dodano: 09-04-2012, 14:04 ]
a nawet jeśli zwrotnice są inne, to jestem na 99% pewien ze piasty nie trzeba wymieniac, a jedynie przełożyć do zwrotnicy od VR4,


Proszę przeczytaj raz jeszcze a uważniej i nie wycinaj części zdania do cytowania, VR4 ma koła na 5 śrub, więc w jaki sposób chcesz założyć tarcze na 5 śrub na piasty 4 śruby, będziesz wiercił, czy wykonywał zestaw tarcz na specjalne zamówienie :?:

Tomek - 09-04-2012, 20:36

robertdg napisał/a:

Proszę przeczytaj raz jeszcze a uważniej i nie wycinaj części zdania do cytowania, VR4 ma koła na 5 śrub, więc w jaki sposób chcesz założyć tarcze na 5 śrub na piasty 4 śruby, będziesz wiercił, czy wykonywał zestaw tarcz na specjalne zamówienie :?:


no ok, zgadzam się, do prelifta będzie musiał wrzucić inne zwrotnice
co do reszty, to z całym szacunkiem, ale co ma tarcza do zacisku?
z tego co wiem, to idzie znaleźć takie tarcze, tzn 4x114,3 i pod zacisk z VR4
kiedyś Kochajj chciał mi sprzedać zestaw zacisków, i twierdził, że dołoży do tego tarcze na 4 śruby, miał ją na zamówienie?

robertdg - 09-04-2012, 20:43

tomek84 napisał/a:
z tego co wiem, to idzie znaleźć takie tarcze, tzn 4x114,3 i pod zacisk z VR4
kiedyś Kochajj chciał mi sprzedać zestaw zacisków, i twierdził, że dołoży do tego tarcze na 4 śruby, miał ją na zamówienie?
Dwutłoczkowe :?:
Tomek - 09-04-2012, 20:47

robertdg napisał/a:
Dwutłoczkowe :?:


ori od VRki
2 tłoki i zdaje się 360 mm

http://www.fotosik.pl/sho...6317c27a74f6724

[ Dodano: 09-04-2012, 20:48 ]
a tak BTW robertdg, jak wygląda sprawa przewiercenia dziur w tarczy z 5 dziurami?
ma to sens, czy drut?

robertdg - 09-04-2012, 20:58

tomek84 napisał/a:
ori od VRki
2 tłoki i zdaje się 360 mm

http://www.fotosik.pl/sho...6317c27a74f6724
pod te zaciski to nie wieksze tarcze jak 300mm a szczerze przyznam przejrzałem kilka katalogów czołowych producentów tarcz i nie znalazłem odpowiednika dla galanta aby pasował przy conajmniej minimalnym szlifie

Jeżeli kochajjj wie o istnieniu takich tarcz to byłoby to pomocne dla wielu zainteresowanych

tomek84 napisał/a:
a tak BTW robertdg, jak wygląda sprawa przewiercenia dziur w tarczy z 5 dziurami?
ma to sens, czy drut?


Narysuj sobie kółko o promieniu 57.15mm, jednym długopisem podziel kółko na 4 równe części drugim długopisem na 5 równych części, na końcu w miejscach przecięcia wyznacz cyrklem otwory o średnicy 6.1mm, raz coś takiego widziałem i nie wyglądało to obiecująco

Tomek - 09-04-2012, 21:04

robertdg napisał/a:
pod te zaciski to nie wieksze tarcze jak 300mm


no może, może 296, nie pamiętam
360 to rzeczywiscie w 16 cali by nie weszło :)

robertdg napisał/a:

Jeżeli kochajjj wie o istnieniu takich tarcz to byłoby to pomocne dla wielu zainteresowanych


chciałem kupić od niego zaciski, tarcze klocki, cały komplet, ale w połowie się pokapowałem właśnie, że to na 5 śrub, więc musiałbym władować kolejne 2 koła w piasty
i wtedy Kochajj powiedział, że może mi dać tarcze na 4 śruby - stąd wnioskuje, że takie istnieją
można go podpytać
niestety potem się pokapowałem, że musiałbym znowu wymienić felgi o opony zimowe na conajmniej 16 cali, a dopiero co kupiłem wtedy 2 nowe opony i nowe felgi

więc podarowałem sobie ten temat wtedy

robertdg napisał/a:

Narysuj sobie kółko o promieniu 57.15mm, jednym długopisem podziel kółko na 4 równe części drugim długopisem na 5 równych części, na końcu w miejscach przecięcia wyznacz cyrklem otwory o średnicy 6.1mm, raz coś takiego widziałem i nie wyglądało to obiecująco


nie chce mi się, ale jak piszesz, że źle to wierze, że się nie da
bo niektórzy mówią że się da

robertdg - 09-04-2012, 21:10

tomek84 napisał/a:
nie chce mi się, ale jak piszesz, że źle to wierze, że się nie da
bo niektórzy mówią że się da
Tak to mniej więcej wygląda:

http://www.2j-racing.com/...rs-4x114-3.html



Nie twierdzę, że nie wykonalne, ale tarcza traci wagę po czymś takim

A co do tarcz o rozmiarze 294mm z wymiarem 4x114,3 to można zorientować się w temacie możliwe, że przeoczyłyem jakiegoś producenta :?

Tomek - 09-04-2012, 21:13

robertdg napisał/a:
Tak to mniej więcej wygląda:


no, niezbyt fajnie

robertdg napisał/a:
szczerze przyznam przejrzałem kilka katalogów czołowych producentów tarcz i nie znalazłem odpowiednika dla galanta aby pasował przy conajmniej minimalnym szlifie


skoro tak mówisz, to ja nie wiem
pisałem tylko to co wiem, sugerując się tym co mi pisał kochajj
może jakiś import

[ Dodano: 09-04-2012, 21:17 ]
robertdg napisał/a:

Nie twierdzę, że nie wykonalne, ale tarcza traci wagę po czymś takim


na pewno coś w tym jest

robertdg napisał/a:

A co do tarcz o rozmiarze 294mm z wymiarem 4x114,3 to można zorientować się w temacie możliwe, że przeoczyłyem jakiegoś producenta :?


to ja podrąże temat, bo pisałeś:

robertdg napisał/a:
pompa hamulcowa oczywiście jako podstawa


bo chodził mi po głowie taki plan, coby wrzucić te zaciski od VR4 i po prostu na zimę wymieniać zaciski na standardy, tak jak to robią niektórzy w Legnumach, ci co swapowali hamulce na jeszcze większe

czyli jak bym hipotetycznie wymienił te zaciski na VR4, zakładając że już mamy te tarcze na 4 śruby, to muszę wymienić pompę hamulcową??

Bartek - 10-04-2012, 11:42

arturj123, Tomek i Robert trochę zamieszali ;)

Czym dysponujemy (przód):
1. VR-4 96-98 prelift tarcze 275 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie są tarcze 4 śruby od Galanta E88, E39A polift i poliftowe tarcze Galanta EA4 i 5), rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift)
2. VR-4 98- polift tarcze 295 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie nie występują tarcze na 4 śruby, więc warto zrobić swapa piast na piasty od Eclipse 2g), rozstaw zwrotnicy 159 mm (polift)
3. Evo 4-5 Brembo Tarcze 320 mm, 4 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie nie występują tarcze na 4 śruby, więc warto zrobić swapa piast na piasty od Eclipse 2g), rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift)
4. Evo 4-5 Szuter tarcze 275 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie są tarcze 4 śruby od Galanta E88, E39A i poliftowe tarcze Galanta EA4 i 5), rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift)
5. Evo 5-9 Brembo Tarcze 320 mm, 4 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie nie występują tarcze na 4 śruby, więc warto zrobić swapa piast na piasty od Eclipse 2g), rozstaw zwrotnicy 159 mm (polift)
6. Evo 5-9 Szuter tarcze 295 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie nie występują tarcze na 4 śruby, więc warto zrobić swapa piast na piasty od Eclipse 2g), rozstaw zwrotnicy 159 mm (polift)
7. E88 tarcze 275 mm, 2 tłoczki, 4 śruby, rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift)
8. E39 polift tarcze 275 mm, 2 tłoczki, 4 śruby, rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift) - do zmiany przewody hamulcowe (inne końcówki)
9. Sigma 24V, 3000GT SL(ow) :D - tarcze 275 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie są tarcze 4 śruby od Galanta E88, E39A i poliftowe tarcze Galanta EA4 i 5), rozstaw zwrotnicy 139 mm (prelift) - do zmiany przewody hamulcowe (inne końcówki)

Tył:
1. VR-4, Space Wagon 3g, Evo Szuter tarcza (standard, nie mam czasu szukać wymiaru) wentylowana , 1 tłoczek, 5 śrub (w przyrodzie są tarcze 4 śruby od Galanta E88) rozstaw mocowania pasujący ;)
2. Galant E88 (wszystko plug&fcuk)
3. Brembo Evo 4-9 tarcza 300 mm, 2 tłoczki, 5 śrub (w przyrodzie nie występują tarcze na 4 śruby, więc warto zrobić swapa piast na piasty od Eclipse 2g), rozstaw mocowania pasujący ;) - do dorobienia osłony tylne tarcz, przewody hamulcowe z Evo pasują

Hugo - 22-12-2016, 23:25

Dzisiaj postanowiłem porównać i przyjrzeć się dokładniej pompom hamulcowym ze zwykłego Galanta i tej z Galanta VR-4/Legnum i oto co z tego wyszło...

Pompa hamulcowa z VR-4 ma jeszcze większą średnicę tłoczka niż ta ze zwykłego Gala, bo aż 1 i 1/16 cala, w zwykłym Galu jest 1 calowa:

Pompa z VR-4:


Pompa ze zwykłego Gala EU:


Obie pompy, pompa z wystającym czarnym trzpieniem to pompa z VR-4, druga z Gala EU:




Jak widać pompa z VR-4 ma wystający trzpień, który wchodzi w serwo hamulcowe i nie pasuje do serwa europejskiego, gdyż uszczelka w serwie jest inna.

Po lewej serwo z VR-4, po prawej z Gala EU:


wystarczy małym śrubokrętem podważyć uszczelki w serwie, które nie są w ogóle przymocowane (są przyciskane pompą hamulcową) i już mamy je w rękach:



Teraz możemy włożyć uszczelkę z VR-4 do serwa Gala EU i mamy serwo identyczne jak w Legnum (pod warunkiem, że mamy serwo z Galanta 2,4 GDI, które jest tak samo duże jak w VR-4, czyli dwukomorowe 9+10 cali, w Galach 2,5 V6 i 2,0 16V są małe serwa o komorach 7+8 cala). Nawet zważyłem oba serwa, czyli z GDI i z VR-4 i ważą tyle samo, ok. 3,70 kg :wink:

Tak wyglądają serwa bez uszczelek:



Oczywiście rozstaw szpilek na serwie, czy średnica i głębokość otworu na pompę w serwie są identyczne i już byśmy mogli montować pompę z VR-4, ale niestety bolec wystający z serwa Gala EU jest dłuższy o ok. 5 mm i podczas wkładania pompy z VR-4 wywieramy nacisk na tłoczek co mogłoby spowodować hamowanie auta już na postoju. Na szczęście końcówka bolca jest wkręcana na gwint, więc można ją wykręcić i oszlifować te 5 mm.

Pozostaje kwestia zbiorniczka wyrównawczego, który w VR-4 jest zupełnie inny (szerszy) niż w Galu EU i nie zmieściłby się przy kielichu, ale oczywiście jego mocowanie jest identyczne jak na pompie EU, więc wystarczy go zamienić, jak na fotce poniżej:



Obserwacji ciąg dalszy i mamy problem... Rurki idące od pompy hamulcowej do pompy ABS-u w VR-4 są dużo grubsze niż w Galu EU, co ciekawe tylko one są grubsze, wszystkie pozostałe sztywne i elastyczne przewody hamulcowe są identyczne w obu autach. A więc w/w rurki z VR-4 mają średnicę wewnętrzną aż 5 mm, a w Galu EU wszystkie rurki hamulcowe mają średnicę wewnętrzną 3 mm. Tej średnicy odpowiadają oczywiście otwory w pompach (w galu EU są 3 mm, w VR-4 5 mm:





To jest nic, bo teraz dopiero są schody... Wszystkie rurki w Galu EU są przykręcane na klucz 10, a te 2 grubsze łączące pompy hamulcową i ABS-u w VR-4 są większe na klucz 12. Tym samym są większe gwinty o 2 rozmiary, zarówno w pompie hamulcowej, jak i ABS-u, a w Galu EU są wszystkie równe:



I teraz pytania:
1. Mam w Galu przednie i tylne hamulce z Legnum, serwo hamulcowe z 2,4 GDI, czyli takie jak w VR-4 i pompę hamulcową z Galanta EU, czyli 1 calową, zakładając, że uda się dorobić te 2 rurki łączące pompy żeby miały na jednym końcu końcówki na klucz 12, a na drugim na 10 i montując tą pompę hamulcową z Legnum 1 i 1/16 cala może się w jakiś sposób poprawić jeszcze bardziej skuteczność hamowania? Problemem jest to, że o ile dorobię grubsze rurki to i tak otwory w mojej pompie ABS-u mają tylko 3 mm, więc zahamują przepływ płynu, więc to chyba bez sensu...
2. Czy to w ogóle gra warta świeczki czy efekt może być dokładnie odwrotny od zamierzonego, gdyż pompa hamulcowa o większej średnicy wytworzy mniejsze ciśnienie w układzie hamulcowym, ale z drugiej strony dlaczego zamontowali taką pompę w VR-4? Może dlatego, że auto miało TCL?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group