To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - cos stuka misiowi pod maska :(

misia27 - 12-12-2006, 19:34
Temat postu: cos stuka misiowi pod maska :(
Moj mis ostatnio zaczal dziwnie terkotac jak nim jade.im szybciej tym ten stuk jest szybszy, nie stuka tylko wtedy kiedy auto jedzie na luzie albo jak wciskam sprzeglo.co to moze byc?kolega stwierdzil ze to cos nie tak ze skrzynia biegow...
Anonymous - 12-12-2006, 19:36

moze musisz ustawić zawory? kiedy ostatnio były ustawiane? a czy stuka tez jak przygazujesz na luzie?
misia27 - 12-12-2006, 19:37

to bardzo dobre pytanie, bo ja od momentu zakupu tego nie robilam.pewnie wczesniejszy wlasciciel tez nie...
Rafal_Szczecin - 12-12-2006, 19:42

lozysko oporowe w skrzynii biegow ?
Krzyzak - 12-12-2006, 20:58

ciezko na odleglosc stwierdzic, ale generalnie wada C5x jest padajace lozysko walka sprzeglowego, ew. lozysko mech. roznicowego, albo oporowe sprzegla
zawory tez do regulacji, ale nie bylyby az tak slyszalne

KaWu - 13-12-2006, 13:28

te objawy co opisujesz wskazuja na lozyska na sprzegle, tak jak Krzyzak, napisal.
A zowary jak najbardziej powinno sie ustawic-choc to raczej nie one tak stukaja.

misia27 - 13-12-2006, 13:38

to ja teraz zadam raczej glupie pytanie-czym to grozi jak sie nagle zepsuje? ile moze kosztowac ewentualna naprawa i co musialabym wymienic??
Krzyzak - 13-12-2006, 13:44

misia27 napisał/a:
to ja teraz zadam raczej glupie pytanie-czym to grozi jak sie nagle zepsuje? ile moze kosztowac ewentualna naprawa i co musialabym wymienic??

ale co konkretnie?

- lozysko sprzegla - brakiem mozliwosci zmiany biegu - trzeba zmienic (ok. 80 zl)
- lozysko skrzyni - uszkodzeniem skrzyni - trzeba zmienic (ok. 20 zl/szt za zwykle i 70-200 za te walka sprzeglowego)
- zawory - wypaleniem gniazd, remontem glowicy - trzeba wyregulowac (robie to pod domem w 30 minut)

josie - 13-12-2006, 19:32

Ja bym obstawiał jeszcze przeguby - po włączeniu na luz albo sprzęgła zdejmowane jest z nich obciążenie i przestają.
Pierwsza diagnoza na szybko - czy wszystkie gumy (4szt) osłaniające przeguby są całe.
Następnie można zrobić test podnosząc auto z 1 strony i na włączonym silniku i zapiętej 2-ce obroty około 3tyś i przyhamowywać drugą nogą (symulacja obciążenia). Druga osoba w kanale nasłuchuje. Jak nic nie słychać to większe obr i jeszcze przyhamować - uważać żeby nie spalić klocków. Jak nic to podnieść drugą stronę i sprawdzić. Sposób działa :)

Krzyzak - 13-12-2006, 19:35

Przeguby najczęściej na skręconych kołach słychać
josie - 13-12-2006, 20:28

Krzyzak napisał/a:
Przeguby najczęściej na skręconych kołach słychać


Tak - ale zewnętrzne.
Tą metodą można sprawdzić i zewnętrzne i wewnętrzne.
Najlepiej dodać do procedury skręcenie kół, jeśli przy wyprostowanych będzie cisza.

Anonymous - 13-12-2006, 20:36

Krzyzak napisał/a:
Przeguby najczęściej na skręconych kołach słychać
zgadzam się w 100% tyle że robi sie skręt na maksa i bieg WSTECZNY i jedziemy na tyle by nie zerwać przyczepności - zawsze jak coś nie tak to wyleźie oczywiście w przegubach - tą metodę podpowiedział mi taki dość sympatyczny gość.
Jak zawieszenie to to samo ale do przodu w ósemkę - jedynie czego nie usłyszysz to łożyska górnego mocowania McPersona .
cała reszta wystuka się sama 8)

Anonymous - 18-12-2006, 13:36

w kwestii tego stukania to muszę powiedzieć, co następuje - stukanie występuje zarówno przy kołach skręconych jak i prosto - jeżeli tylko samochód jest na biegu - po wciśnięciu sprzęgła dźwięk znika. Tak więc wychodziłoby na to że coś ze skrzynią biegów, cholera...
Bartek - 18-12-2006, 14:04

Na 99% łożyska wałka sprzęgłowego :(
misia27 - 18-12-2006, 14:18

no to nie pozostaje mi nic innego jak przejechac sie do mechanika...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group