To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Honda Civic VI gen. silnik D14A3 - znikający olej....

arturj123 - 17-04-2012, 00:46
Temat postu: Honda Civic VI gen. silnik D14A3 - znikający olej....
Na wstępie zaznaczę, że nie piszę o swoim aucie. Mam nadzieję, że nikomu nie przeszkodzi, że to nie 3 diamenty i nie będzie to problemem, pomóc innemu samurajowi :)
Auto Honda Civic VI gen.silnik D14A3 1.4 75 KM SOHC- ubytki oleju są bardzo duże (>1L na 1000km) Nie jest to na pewno żaden wyciek, pęknięta miska olejowa itp.
Kilka parametrów z katalogu:
Kod:
1999–2000 Honda Civic 1.4i EJ9 (European Market)

    Displacement : 1,396 cc (85.2 cu in)
    Bore and Stroke : 75.0 × 79.0 mm (2.95 × 3.11 in)
    Compression : 9.1:1
    ECU code: P3X
    Power : 75 PS (55 kW; 74 hp) at 6,000 rpm[1]
    Torque : 109 N·m (80 lb·ft) at 3,000 rpm[1]
    Valvetrain : SOHC (4 valves per cylinder), non VTEC
    Redline : 6,800 rpm
    Fuel cut: 7,200 rpm
    Fuel Control : OBD2-a, DPFI (SFi – Simplified Fuel injection), 1+3 2+4 injectors thrown together
    Transmission: S40, S20


Do sprawdzenia w najbliższym czasie - silnik, ustalić problem ubytku oleju. Zdjęcie poglądowe silnika:



Diagnozowanie:
- na początku chcę sprawdzić kompresję - odpowiednim miernikiem do pomiaru ciśnienia, zgodnie z instrukcją. Myślę, że ten pomiar bardzo dużo wyjaśni...
- sprawdzę jak wyglądają świece - kolor świec, uszczelniacze gniazd świec.
Tu zapewne przyda się taka lektura: http://www.ngk.de/pl/tech...jawy-uszkodzen/
Wszelkie diagnozy na rozgrzanym silniku.

Proszę o jakieś uwagi, podpowiedzi co można by jeszcze sprawdzić by ustalić problem.
Podejrzenia są, że to któryś z cylindrów (lub cylindry) ma kiepskie ciśnienie - taka wstępna diagnoza.

robertdg - 17-04-2012, 09:15

arturj123 napisał/a:
ubytki oleju są bardzo duże.
To nic nie mówi, dla jednego będzie dużo 0,3litra na 10tyś km a dla drugiego będzie normą litr na 10tyś km, do tego istotny styl jazdy, szczególy.
arturj123 - 17-04-2012, 09:22

Troszkę więcej jak 1L na 1000 km. Styl jazdy agresywny:)
plecho1 - 17-04-2012, 09:47

Jeśli autor o tym napisał, to pewnie wcześniej zużycie było mniejsze. Podstawa, to sprawdzić kompresję, jeśli będzie w normie, to pewnie uszczelniacze zaworowe do wymiany. Warto zainteresować się, czy da się w tym silniku wymienić je bez zdejmowania głowicy. Koszty wymiany w ten sposób będą niższe niż przy zdejmowaniu głowicy.
Kamil_Ziomek - 19-04-2012, 09:23

Jak Kompresja będzie odbiegać od normy to zrób próbę olejową to wykluczysz albo potwierdzisz że to pierścienie.

Patrząc na silnik to raczej uszczelniacze zaworów bez problemu wyjdą bez ściągania głowicy.

arturj123 - 19-04-2012, 11:23

Dopiero na majówkę zgadaliśmy z kumplem, że zaczniemy coś działać z autem. Przyrząd do pomiaru ciśnienia sprężania Yato YT-3701
Sam przyrząd ma dobrą instrukcję, są m.in. wyniki testu. Odezwę się jak już coś będzie wiadomo. Dzięki za podpowiedzi.



[ Dodano: 03-05-2012, 01:01 ]
Silnik sprawdzony. Wyniki pomiarów ~1.3 MPa (13 Bar) na wszystkich cylindrach.
Jedna ze świec, miała bardzo duży osad.

Remont silnika w specjalistycznym zakładzie, koszt: 1850 zł - co było robione, nie wiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group