[02-06]Lancer CS0 - Ściąga w lewo! - pomocy
pie3ak - 19-04-2012, 23:22 Temat postu: Ściąga w lewo! - pomocy Witam,
Jak w temacie
A teraz się rozpiszę...
Jak mam ładną, gładką drogę to potrzebuję dłuuuuuugiego odcinka żeby ściągnęło w lewo,
ale wystarczy poprzeczna nierówność i koło kierownicy skokowo skręca/ odbija w lewo. Skręcając w lewo mam wrażenie, że nie ma oporów i "auto najchętniej zawróciłoby w miejscu". Skręt w prawo jest taki jak był - ładnie po linii Po zakończeniu manewru w skrętu w lewo kierownica leniwie i nie do końca chce wracać do położenia "na wprost". W prawo nie ma tego problemu.
1. uprzedzę pytania - auto bezwypadkowe
2. zrobiłem zawieszenie i geometrię
3. ciśnienie w oponach - OK
4. nie ściąga mocno
5. objawy NIE nasilają się przy przyśpieszaniu i hamowaniu
6. odnoszę wrażenie, że zaczęło po zmianie opon - czy to możliwe, że nie widać uszkodzeń opony, a np. ścianka (czy jak to się zwie) jest słabsza?
7. może to maglownica?
8. Nie czuję najmniejszego luzu ruszając kierownicą podczas jazdy o 1-3 cm. Reaguje poprawnie.
9. Na postoju przy energicznym kręceniu lewo-prawo słychać delikatny stuk z jednej i drugiej strony, ale wydaje się być naturalny...
Proszę o sugestie, pomysły i takie tam
mkm - 19-04-2012, 23:36
Zmierz wysokość bieżnika na oponach, albo "pozamieniaj" koła stronami.
Jak opony są kierunkowe, lub asymetryczne sprawdź poprawnośc montażu.
th0mee - 20-04-2012, 00:56
Mialem podobnie.
Sciagalo - zrobilem wywazenie opon, zamienilem tyl z przodem, zrobilem geometrie - ustalo.
Co do przenoszenia sie ruchow na kierownicy - tez mialem podobnie - pomogla wymiana tulei dolnych wahaczy przednich (dopiero na szarpakach jak kola sie rozjezdzaly zauwazylem, ze byly pekniete). Wymienilem - jest spokoj.
matraks - 20-04-2012, 05:03
Wina opon. U mnie po rotacji kol przod-tyl tak zaczelo sciagac, ze nie moglem otrzymac kierunku na wprost! tylne opony maja niecale pol roku i 10tys. km przebiegu. Geometrie robie co 6 miesiecy a mimo to tylne opony "ulozyly" sie w taki spsob, ze nie da sie ich juz przelozyc na przednia os... Wrocilem do punktu wyjscia. Teraz juz wszystko znowy jest ok
krzychu - 20-04-2012, 07:28
pie3ak a może masz opony symetryczne, jak zmieniałeś same opony na felgach to mogłeś je założyć tak, że np. prawa jest dobrze, a lewa obrócona (ale dalej poprawnie bo jest symetryczna), a że były np. na tyle to mogę mieć jeden bok bardziej zdarty.
smk - 15-08-2012, 09:28
pie3ak poradziłeś sobie z tym jakoś? Mam podobne objawy jak u Ciebie. Geometria ustawiona, opony zamieniane, drążki i końcówki nowe, a on dalej sobie delikatnie w lewo ciągnie.....
roarflex - 16-08-2012, 10:39
Najprawdopodobniej wina opon, trzeba zmienić stronami, jeśli sa kierunkowe to też - testowo. Jeśli wina opon to zamianie powinien ściągać w drugą stronę. Piszecie, że zrobiliście geometrie tzn? Wyważenie i zbieżność może mieć tylko bardzo minimalny wpływ na ściąganie. Najważniejsze jest zmierzenie kątów. Niestety w lancerze nie ma ich regulacji. Poza tym wiele warsztatów oferujących badania okresowe mają tak mało dokładnie ustawiony sprzęt aby jak najwięcej samochodów przeszła testy.
|
|
|