Carisma - Techniczne - Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst...
Grandka - 22-04-2012, 19:57 Temat postu: Czujnik położenia wałka rozrządu, prośba o podanie rezyst... Witam Kolegów,
Czy ktoś z Was wie jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu nie jest uszkodzony?
Jeśli nikt nie wie,
Czy ktoś z Was mógłby sprawdzić omomierzem rezystancje między pinem 1 i 3 oraz 1 i drugim w tym czujniku?
Czujnik ten znajduje się w Mitsu Space Starze 1.8 gdi pod plastikową pokrywą silnika przykręconą na kilka śrubek. Po zdjęciu tej pokrywy po prawej stronie listwy zapłonowej, z przodu znajduje się ten czujnik. Trzeba zdjąć wtyczkę i przemierzyć omomierzem rezystancję między pinem 1 i 3 oraz 1 i 2.
Bardzo by mi to pomogło gdyby ktoś z Was podał mi te wartości, ponieważ jest em za granicą z zepsutym autkiem i właśnie ten czujnik podejrzewam.
Tutaj znajduje się foto tego czujnika:
http://czesci.4cars.pl/sa..._rozrzadu,0.php
Gdyby ktoś był tak miły to jestem na Skype: grandka60
Mój problem dotyczy spacestara ale myślę że w carismie 1.8 gdi ten czujnik jest taki sam.
pozdrawiam Filip
Krzyzak - 22-04-2012, 21:47
to czujnik magnetyczny, więc pomiar rezystancji jest bez sensu
najlepiej sprawdzać go na oscyloskopie w trakcie pracy
a co konkretnie się dzieje?
Grandka - 23-04-2012, 20:42
konkretnie to autko zgasło po przejechaniu kilku kilometrów i nie odpala, choć kręci.
Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu nie psoci.
Bo nie wiem gdzie dalej szukać.?
plecho1 - 23-04-2012, 20:53
A może to immobiliser.
Napisz, czy auto w ogóle nie odpala, czy może na sekundę odpala i gaśnie. Jeśli by na chwilę odpalało, to najprawdopodobniej immobiliser.
Krzyzak - 23-04-2012, 21:51
Grandka napisał/a: | Nie ma zasilania na pompie paliwa, ale nie ma też zasilania na przekaźnikach od pompy i zapłonu. więc chciałem sprawdzić czy czasem czujnik położenia wałka rozrządu | raczej czujnik wału - też magentyczny, więc nie sprawdzisz
spróbuj pokręcić min. 5 sekund i zobacz, czy zapala się check engine - jak tak, to czujnik wału padł
zdarza się, że pęka pasek balansowy i tarcza czujnika wału się krzywi, po czym ścina sam czujnik
ale do tego trzeba zdjąć dolną obudowę rozrządu, by zobaczyć
rozumiem, że wałki rozrządu się kręcą i główny pasek nie jest zerwany?
pawelsonx - 23-04-2012, 22:54
spinacz biurowy i liczyc mruganie opis w FAQ
dodam że silniki GDI do 2001 roku tak się da zdiagnozować
Grandka - 24-04-2012, 00:08
Koledzy,
paski w porządku.
kręcę 5 sekund ale check engine się nie zapala.
spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły???
Krzyzak - 24-04-2012, 07:38
Grandka napisał/a: | spinacz niby pokazuje immo, ale czy to nie dlatego że immo nie ma zasilania?
pytam bo wymieniłem całą elektronikę(kluczyk, stacyjkę, kompa, immo, kompa pod maską na ścianie grodziowej i jakiś relay co jest koło niego) od innego auta i efekt jest ten sam.
pomysły? |
jak immo, to immo - trzeba było spróbować innym kluczykiem, bo może wyczerpała się bateria (albo np. spadł i zmieniła się częstotliwość na której nadaje - miałem tak, musiałem dostroić trymerem w środku)
wrzucając nową stacyjkę z immo trzeba też wprowadzić je do komputera - no chyba, że masz osobny komp od immo - to jego też musisz wymienić
Grandka - 26-04-2012, 00:19
ale wymieniając immo wymieniłem też komputer (tak jak napisałem) więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda?
plecho1 - 26-04-2012, 06:11
Jeśli cały komplet, to powinno działać.
Krzyzak - 26-04-2012, 06:37
Grandka napisał/a: | więc chyba nie muszę nic wprowadzać prawda? |
zapytałbym w serwisie - powinni mieć wiedzę odnośnie tego, czy w tym egzemplarzu ECU jest spięte z immo
wg mnie jest, skoro wskazuje na to wymrugany błąd a auta nie udaje się odpalić
|
|
|