Carisma - Techniczne - Gdzie jest alternator
Anonymous - 14-12-2006, 10:22 Temat postu: Gdzie jest alternator Chcę (muszę) kupić nowy akumulator do Mitsu. Zamierzam dobrać taki, żeby jego pojemność była trochę mniejsza, niż moc ładowania alternatora.
I tu właśnie problem. Jak stoję przodem do odwartej maski to nie wiem gdzie jest alternator. Możecie pomóc?
Anonymous - 14-12-2006, 10:35
no jak gdzie jest?? jak stoisz przed silnikiem to z lewej strony
Anonymous - 14-12-2006, 10:47
Alternator jest po lewej stronie wnęki komoru silnika, tak nieco "za" silnikiem. Poznać go można po tym, że jego wał jest napędzany pasem wieloklinowym. Ale wątpię, aby była na nim jakaś tabliczka z mocą lub prądem ładowania. Moje alternatywne propozycje doboru akumulatora:
1.Zdać się na sprzedawcę w sklepie i dobór z katalogu.
2.Odczytać naklejkę z akumulatora (najważniejsze parametry to pojemność w Ah lub/i prąd rozruchowy w A).Warto również zmierzyć gabaryty zewnętrzne akumulatora i zwrócić uwagę na to czy "+" jest z prawej czy lewej strony. Dobrać w sklepie akumulator o pojemności i prądzie rozruchowym nie mniejszym niż odczytane i gabarytach nie większych niż pomierzone. Jeżeli nie będzie na akumulatorze naklejki, to wydaje mi się że Miśka 1,8 wystarczy ok. 60 Ah.
3.Poczekać, aż ktoś z lepiej zorientowanych ode mnie kolegów coś tobie doradzi.
Pozdrawiam
kris80 - 04-06-2008, 21:22
Witanm a ja mam takie pytanie. Na postoju jak dodam gazu to światła mi swięcą jasniej a jak puszczam to znów ciemnieją. Czy to jest wina alternatora?
Bartek - 04-06-2008, 21:28
tak, lub ekstremalnie niewydolnego akumulatora
Anonymous - 04-06-2008, 21:29
alternator na wolnych obrotach (prawie) nie ładuje
zwłaszcza gdy włączymy światła oraz inne odbiorniki - wtedy obroty spadają
to samo może tyczyć pompy wspomagania oraz pompy hamulcowej,
które moga byc mniej wydajne poniżej pewnej granicy obr
kris80 - 04-06-2008, 21:32
czyli stawiac raczej na akumulator??
Anonymous - 04-06-2008, 21:37
możesz profilaktycznie sprawdzić w zakładzie regulator napięcia oraz szczotki w altku,
aku też nie musi być przyczyną...
u siebie jak zbije wolne obroty do 650 to też słabiej mi świecą żarówki,
jak zrobie żeby było standardowe 750 to nawet pedał hamulca wpada niżej (wydajniejsze servo hamulcy),
a żarkówki swiecą tak jak powinny
|
|
|