To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik

Faraday - 26-04-2012, 09:59
Temat postu: [Cari 1.9DI-D] Kilka pytań o silnik
Witam

1. Od dłuższego czasu nie dają mi spokoju dziwne dźwięki pochodzące z komory silnika.
Dźwięk przypomina stukanie elektrozaworu (kto jeździł autem z instalacją LPG, ten wie). Źródłem hałasu jest na 99% jakiś zawór elektroniczny, uszkodzenie mechaniczne wykluczam.
Typowe objawy:
- stukanie występuje w pewnym zakresie obrotów - w granicach 2000-2500obr/min podczas przyspieszania, później się wyłącza;
- w pewnym zakresie obrotów przy stałej prędkości obrotowej następuje wielokrotne włączanie i wyłączanie hałasu;
- w momencie gdy mam ten hałas, silnik jakby żwawiej przyspiesza;
- przy nierozgrzanym silniku hałasy są jakby bardziej intensywne i dokuczliwe;
- dźwięk przypomina włączanie i wyłączanie elektrozaworu, trudno jest mi określić częstotliwość, ale zmienia się ona wraz ze zmianą prędkości obrotowej silnika, jest zbliżona do stukania jednego wytryskiwacza;
- silnik odpala i pracuje normalnie - nie ma z nim żadnych problemów;
- spalanie utrzymuje się na normalnym poziomie - nie zauważyłem żadnych zmian;
- wyłączenie zaworu turbosprężarki nie spowodowało zniknięcia problemu;


Czy ktoś miał już takie problemy?

Dodam jeszcze, że moje auto jest z roku 2002 i na liczniku ma ok. 190tys.km
Sprawy związane z olejem, filtrami czy rozrządem należy wykluczyć - wszystko było wymienione w ostatnim czasie.


2. Czy pokrywa zaworów zamontowana jest tylko na trzech śrubach? (ten klucz nazywa się chyba TORX - taka gwiazdka). Czy podczas wymiany uszczelki należy jeszcze coś demontować?

3. W jaki sposób są regulowane zawory? Co prawda nie zauważyłem jakiegoś niepokojącego hałasu, ale wolałbym sprawdzić czy nic złego tam się nie dzieje.


Dziękuję z góry za pomoc.

pawelsonx - 26-04-2012, 10:54

1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz
2 tak
3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości

Faraday - 26-04-2012, 11:09

pawelsonx napisał/a:
1 Halas może być od luźnej śruby osłony lub latającego tłumika. Może tez wtryskiwacz

Luźne śruby, tłumik itp rzeczy wykluczam ponieważ ten dźwięk się włącza i wyłącza...o ile można to tak nazwać.
Oprócz tego silnik pracuje inaczej wtedy, kiedy hałasuje niż w momencie, gdy jest cicho.

Jak sprawdzić wtryskiwacz? Jak ocenić, który z nich może hałasować?

pawelsonx napisał/a:
3 regulacja zaworów polega na pomiarze szczeliny między wałkiem i szklanką (tuleja z dnem) i jezeli jest nie teges wymienia sie szklanki na odpowiedniej grubości

Czyli tak, jak w silniku mojego starego Fiata Uno ;-)

Anonymous - 26-04-2012, 22:49

A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę?
Faraday - 27-04-2012, 08:24

JackD napisał/a:
A brałeś pod uwagę koło dwumasowe? Wymieniałeś już dwumasę?

Rozważałem awarię koła dwumasowego, jednak doszedłem do wniosku, że hałas na 99% pochodzi od silnika.

Nie wymieniałem koła i mam nadzieję, że nie będzie takiej konieczności :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group