To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.2 DID] Utrata mocy

Anonymous - 27-04-2012, 19:01
Temat postu: [II 2.2 DID] Utrata mocy
Problem jak do tej pory dotyczył (chyba) tylko silnika 2.0, dlatego zakładam nowy wątek.

Dziś podczas ruszania ze skrzyżowania, silnik nagle stracił moc. Efekt był taki, jakby nie włączała się turbina. Nie było tego typowego "zrywu" koło 1700 obr. Innych objawów nie było, nie zaświeciła się też kontrolka "check engine".

Problem ustąpił samoczynnie po kilku minutach jazdy.

Czy u kogoś już coś takiego wystąpiło? Gdzie szukać przyczyny? Turbina?

didku - 28-04-2012, 07:43

Mi na którymś z przeglądów przeprogramowano turbawkę - akcja serwisowa. Po tym auto stało się zauważalnie zrywniejsze
Aleksander1965 - 28-04-2012, 21:47

ewidentne przeładowanie turbiny często pomaga czyszczenie łopatek od tzwn strony gorącej
sylb - 01-05-2012, 00:17

Zauważam czasami podobne objawy słabnięcia silnika tak jak bym jechał zwykłym dieslem bez turbo, objawy nigdy nie występują w zimie. Zauważyłem, że jak jest gorąco i samochód jest rozgrzany do słońca to jakby częściej to osłabienie występuje.
Anonymous - 05-05-2012, 13:51

Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.

Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.

Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu.

mitsu00 - 05-05-2012, 19:51

venglin napisał/a:
Problem zaczął u mnie występować coraz częściej, praktycznie co kilkadziesiąt minut. Ponieważ jestem poza domem, wpadłem przejazdem do Parexbudu w Lublinie. Okazało się, że nie ma zalogowanych żadnych błędów w pamięci sterownika. Uaktualnili program sterujący turbiną, ale niestety problem nie ustąpił.

Też mi się wydaje, że słabnięcie występuje tylko przy wyższej temperaturze powietrza. Wczoraj padał deszcz i przez 2,5h nic się nie działo.

Umówiłem się już do AutoGT na bardziej dokładną diagnostykę. Tak jak kolega Aleksander napisał wcześniej, spodziewam się, że potrzebne będzie czyszczenie łopatek turbiny, albo jakiegoś elektrozaworu.
Ja na twoim miejscu pozbylbym sie tego problemowozu.
tomekrvf - 06-05-2012, 01:34

venglin, podpowiedz serwisowi żeby sprawdzili co się dzieje między chłodnicą klimy i silnika. Czasem nagromadzi się tam tyle syfu że silnik jest kiepsko chłodzony. Warto tez rzucić okiem na temperaturę paliwa.
Anonymous - 08-05-2012, 18:31

Prawdopodobną przyczyną okazała się poluzowana kostka przy czujniku temperatury paliwa.
jaceksu79 - 11-05-2012, 23:33

venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś...

Anonymous - 12-05-2012, 20:34

jaceksu79 napisał/a:
venglin, tak zapytam- jak sytuacja?
PS> przeczytałem to pismo na Twojej stronce... jakby to ująć.. słychać jak zlatuje woda w kibelku a ty razem z nią... oczywiście nie odbieraj tego jako złośliwość... ale uważam, że wybronili się znakomicie... no ale z własnej ciekawości sprawę obserwuję uważnie wiedząc, że i tak walką niczego nie wskórasz... każdy importer jest doskonale zabezpieczony tą właśnie książeczką gwarancyjną i tym co podpisałeś...


Sytuacja jest zawsze na bieżąco opisana na blogu.

Pamiętaj, że oprócz roszczeń gwarancyjnych istnieją jeszcze roszczenia z rękojmi. A te nie są regulowane przez książkę gwarancyjną, a przez kodeks cywilny. Czekam obecnie na opinię rzeczoznawcy PZMOT i kontynuuję drogę sądową.

Tak na marginesie, czytałem ostatnio instrukcję serwisową do silnika DV6 stosowanego w Citroenach. Oczywiście posiada on fabryczny podgrzewacz paliwa o mocy 150 W. To wyjaśnia, dlaczego moje Berlingo bez najmniejszych problemów odpala w zimie.

PS. Dzisiaj do UOKiKu poszło pismo ws. wszczęcia kontroli zgodności produktu z ustawą o ogólnym bezpieczeństwie produktów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group