To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - [EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe

arturj123 - 27-04-2012, 22:37
Temat postu: [EAx 97-04] Hamulce po lifcie jedno, dwutłoczkowe
Koledzy interesuje mnie taka szczera i obiektywna odpowiedź odnośnie hamulców po lifcie.
1. Czy najlepsze hamulce jakie można spotkać w Galu są po ostatnim lifcie - 1 tłoczek (nie pamiętam rozmiaru tarczy - przód)? Czy są znacznie lepsze od tych z dwoma tłoczkami?
Z tego co wyczytałem, te dwu tłoczkowe trzeba często sprawdzać, serwisować aby nie było z nimi problemów.
2. Czy tylne hamulce również przechodziły lift?
3. Czy miał ktoś możliwość porównania najlepszych hamulców (czyli jeden tłoczek ostatni lift) z samochodami w podobnej klasie?
Ostatnio miałem okazję przejechać się Skodą Superb i byłem w szoku, jak tam reaguje pedał hamulca. Są rewelacyjne.
A tak przy okazji, w tej Skodzie to podoba mi się powalająca ilość miejsca z tyłu. Reszta to nudny, smutny, bez tego czegoś "VW"

Przepraszam jeśli się powtarzam z tematem.

deejay - 27-04-2012, 22:49

Osobiście mam drugi lift i jeżdziłem poprzednim autem z dwoma tłokami .
Moim prywatnym zdaniem hamulce po drugim lifcie sa jak dla mnie lepsze od dwutłoczkowych. Co do konstrukcji zacisku to prowadnice mają inną konstrukcje i sam zacisk jest mocowany osobno do prowadnicy poprzez śrubke 8 mm :wink: Same prowadnice sa o wiele mniej problemowe jak zaciski dwutłokowe znam to z praktyki :wink:
Ja ze swoimi hamulcami nie mam problemów i hamuja bdb :D Wszystko zostało zawczasu porobione i powymieniane i typu wibracje i drgania nie maja u mnie miejsca zero problemów .
Jedno jest ważne , podstawą w hamulcach jest aby pracowały na dobrych elementach i co min pół roku przechodziły przegląd , prowadnice itp. , a wszystko bedzie pracowało bez zarzutów :wink:

arturj123 - 27-04-2012, 23:50

Czytałem opinie kolegi i z daję sobie z tego sprawę, że to auto potrafi skutecznie hamować. A miał kolega porównanie do hamulców w innym aucie?
Galanty mimo Wad kocham tak bardzo, że nawet mógłbym jeździć bez hamulców ale cóż, jakoś trzeba przechodzić przeglądy i mieć "coś" pod pedałem, tak by ludzie zdążyli podziwiać jego piękno :P

sampler - 28-04-2012, 14:35

Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm
robertdg - 28-04-2012, 19:24

sampler napisał/a:
Superb ma lepsze hamulce. Z przodu ma tarcze 312 mm czyli znacznie wieksze ni z galancie po II lifcie. Ale za to z tylu ma tylko 245 mm w galancie jest 265 mm
No i co z tego, skoro Galant ma Tarczobęben a Skoda tylko tarcze i jak weżmierz pod uwagę powierzchnie pracującą, to Skoda ma większa.
bbandi - 01-05-2012, 07:59

Ja mam wszystkie tarcze i klocki nowe - SE przedlift i hamowanie rewelacyjne jak dla mnie tylko nie wiem czy SE nie miał jakiś modów od "zwykłych" wersji. Kogo bym nie przewiózł to przyznaje że hamulce są super.
arturj123 - 01-05-2012, 13:41

Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
Hugo - 02-05-2012, 13:33

arturj123 napisał/a:
Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
Z tego co wiem to nie.
Tomek - 02-05-2012, 13:44

Hugo napisał/a:
arturj123 napisał/a:
Koledzy, czy tylne hamulce także przechodziły lift?
Z tego co wiem to nie.


nie przechodziły

hamulce z tyłu były idealne od samego początku, niczym: http://cdn.humorswitch.co...heBeginning.jpg

arturj123 - 02-05-2012, 13:52

Hahahaha :p
Galancior94 - 02-05-2012, 21:48

A powiedzcie mi jak to jest z tymi mocowaniami jarzm zacisków. Mam Galanta 97r tarcze 256 i zaciski jedno tłoczkowe, ale mam okazje kupić zaciski od Galanta z 2000r. który ma zaciski dwu tłoczkowe i tarcze 276mm. Wiem że muszę zmienić jarzmo, ale czy zwrotnice też ? I jeśli tak to czy jest dużo zabawy z tą zwrotnicą ? Z góry dzięki ;D
Tomek - 02-05-2012, 21:54

sveno robił takiego swapa i zwrotnic nie wymieniał
Galancior94 - 02-05-2012, 22:20

To najlepiej będzie jakbym napisał do niego na PW, aby mi opisał jak to uczynił, a najlepiej by było jakby znalazł chwilę czasu i napisał poradnik na temat SWAP'u hamulców przednich ;)
Tomek - 02-05-2012, 22:26

ale to szczerze mówiąc nie ma wiele do pisania
odkręcasz zacisk, wywalasz klocki
odkręcasz przewód płynu hamulcowego, wywalasz zacisk
odkręcasz jarzmo - wywalasz, wywalasz tarcze
montaż nowego zestawu w odwrotnej kolejności + odpowietrzanie układu

Galancior94 - 02-05-2012, 22:29

No to widzę, że nic strasznego w tym nie ma. Jak kumpel zapoda dobrą cene za zaciski i jarzma (bo tarcze i klocki to kupię takie jakie wy zalecacie na forum, czy tam chwalicie) to kupuję i w wakacje biorę się ze "szwagrem" (chłopak kuzynki, też maniak samochodowy, ale on lubuje się w VW) za SWAP'a ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group