To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma TD] brak mocy ?? dziwny problem.

biedrzyk - 04-05-2012, 09:53
Temat postu: [Carisma TD] brak mocy ?? dziwny problem.
Witam Państwa !
Auto zapala ładnie, równo pracuje, fakt na jałowym biegu często ma obroty ok. 1200 - 1100 także odrobinę za dużo.
Otóz mam taki problem, ze nie ma mocy. Więcej jak 120 km/h nie rozpędzi niestety. Lda czyszczony, EGR tez, świece dobre, intercooler wlasnie czyściłem.Wtryski regenerowane przed zimą, Sprawdzałem błędy i wyszło :

12- dźwignia przestawiacza potencjometru
15- napięcie akumulatora
17-czujnik ruchu iglicy
18-czujnik prędkosci jazdy
34-czujnik temperatury powietrza zasycanego
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku ) ( mam nowy, takze dziala na pewno )
45,53,54-przekaźnik świec żarowych

Dodam jeszcze , że raz nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności carisma zassala "chrzczonej ropy" otóż, miało to byc sprawdzone źródlo, okazalo sie ze gosc dolał wody, carisma zgasła, wypompowalem z baku wodę, zalalem ON , odpalila, chwilę że tak powiem brzydko popracowala, ale po chwili wrócilo wszystko do normy, po tym fakcie zauwazylem spadek mocy . Warto dodac, ze przed tym zalaniem wodą Carisma byla w "troszkę" lepszej kondycji, ale to nadal nie to samo ... bo turbo raz się załączało , raz nie . Przepraszam za chaos, ale jak cos mi do głowy przychodzi to po prostu dodaje to do postu, czym więcej info - łatwiej zdiagnozować ! Filtry wymienilem po tym zalaniu wodą, wtryski regenerowane były wcześniej . Około 7 miesięcy temu.

Sprawdzałem napięcie na świecach , na jednej 11,1 a na pozostalych 11,4 . Wyczytałem ze ma wynosić 11 ? Ale równo 11? czy nie mniej niż 11. ?

Mozecie mi pomóc? nie wiem gdzie szukać pomocy, autem nie da się jeździć ... jedyny plus to spalanie : 5,3 l / 100 ( autentycznie ) ... !!

34 - rozumiem ze wchodzi w grę tylko wymiana , jak sprawdzić czy w ogóle działa ??

jeszcze jedno, wyczytałem ze sprawdzic turbinę można poprzez wkręcenie do 4 tys obr i ściśnięcię węża od IC , powinien się napompowac, u mnie niby tak jest ale bardzo slabo sie pompuje, jak domowym sposobem sprawdzic turbo ??

Odkręciłem katalizator, przejechalem się nie widać różnicy w mocy, także to nie wina katalizatora.Wiecie co mnie ciekawi? Ze auto nie dymi, kiedys po przekroczeniu 2 tys zostawiala czarną chmure za soba, a teraz zero dymu. Wydech przepuszcza, takze dolot zapchany?

Myślę, że czujnik położenia iglicy i czujnik temp powietrza zasysanego tutaj sa przyczyna braku mocy, ale czekam na Wasze opinie !
pozdrawiam ;)

barthez2183 - 04-05-2012, 10:40

Po co zakładasz kilka takich samych tematów? Niepotrzebnie tylko zaśmiecasz forum.
gitarr - 04-05-2012, 11:56

Witam,
pomimo tego, że czyściłeś LDA obstawiałbym zacięty kołeczek w tym zaworze, przez tą wodę mógł się trochę zapiec, albo pompa się już kończy.

biedrzyk - 04-05-2012, 12:42

a powiedz Ty mi domowym sposobem mozna sprawdzic , czy pompa jest dobra ?

[ Dodano: 04-05-2012, 12:48 ]
barthez2183 napisał/a:
Po co zakładasz kilka takich samych tematów? Niepotrzebnie tylko zaśmiecasz forum.


a to wszystko wina błędu, nie chcial się coś wcz założyc temat, kliknąłem pare razy a tu proszę, już poprawilem,

Jaro1974 - 05-05-2012, 10:17

Jeśli turbo ci nie działa to normalną rzeczą będzie że auto nie będzie miało mocy. Będzie się zachowywało jak jednostka wolnossąca albo jeszcze gorzej. Żeby sprawdzić turbo to trzeba właśnie zrobić to co ty wcześniej opisałeś (zaciśnięcie przewodu od IC). A podczas jazdy powinno być słychać charakterystyczny gwizd po przekroczeniu bodajże 2200 obr/min. Jeśli tego nie ma to turbo nie działa. Ale też nie tak do końca ponieważ jak nie będziesz miał szczelnego dolotu to turbo też nie będzie działało optymalnie. Proponuję sprawdzić szczelność dolotu a nawet jego ewentualne rozebranie i przemycie bo może być w środku usyfione przez olej. Jeśli jednak okaże się że wszystko działa to wtedy sprawdziłbym ten zawór o którym pisze gitarr,
biedrzyk - 05-05-2012, 10:32

Proszę Ciebie dolot jest szczelny, biorę się za czyszczenie takze dam znac. Wąż od IC niestety się nie napełnia powietrzem, ale żadnego świstu turbiny nie słychać. Wlaśnie przyszedł mi czujnik powietrza zasysanego, bo komputer wykazal błąd, czy to cos da - opiszę jak sprawdzę. Póki co dziękuję za odp ;)
Pozdrawiam

Jaro1974 - 05-05-2012, 10:46

Jak rozbierzesz dolot to spróbuj zakręcić turbinę. Będziesz miał możliwość sprawdzenia czy nie stanęła przypadkiem.
biedrzyk - 05-05-2012, 10:56

Jaro a powiedz Ty mi jeszcze gdzie znajduje sie :
17-czujnik ruchu iglicy we wtrysku sterującym ??

Jaro1974 - 05-05-2012, 11:13

Pompa wtryskowa. Wtrysk sterujący jest połączony z tym czujnikiem za pomocą dwóch przewodów w czarnej koszulce.
Na tej aukcji na drugim zdjęciu bardzo dobrze go widać:
http://moto.allegro.pl/vo...2304452149.html
Jest to ten element z taką gumową nakładką pod odpowietrznikiem pompy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group