To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - przerobienie gdi na mpi

miszatuitam - 04-05-2012, 22:38
Temat postu: przerobienie gdi na mpi
Witam!
Od czasu kiedy moja kobieta rozważa zakup pinina ja rozważam możliwość jego zagazowania a co za tym idzie przerobienia na mpi lub swapowania całego innego motoru (byle mpi). NIe jestem zanwcą mitsubishi ale nurtuje mnie kilka pytań:Opcję gazowania gdi odrzuciłem. Jak na razie dowiedziałem sie tyle ze motor gdi ma głowice dohc a mpi sohc wiec domniemam ze inne sa tez kolektory i cały blok..
-czy są to w ogóle inne silniki o podobnej pojemnosci?
-czy może tylko głowica i rodzaj zasilania?
-czy łapy i mocowanie skrzyni bedzie takie samo (bo mpi i gdi miały inny rodzaj napędu)
-czy ktos na forum podejmował się juz takiej przeróbki/swapa?
-jaki inny motor ewentualnie pasowałby do pinina zamiast gdi?

JarzynaOsw - 07-06-2012, 20:34

Do GDI nie masz możliwości założenia jakiejkolwiek instalacji LPG, jest to niemożliwe a jak już Ci ktoś założy to będziesz miał problemy z silnikiem. Poleciał bym ten 2,5 V6 ale nie wiem jak z mocowaniami i ile będzie przeróbek i czy wejdzie...
i9i - 08-06-2012, 00:38

Tak teoretyzując to dół silnika (oprócz kształtu denka tłoka) pozostaje bez zmian, opcji jest kilka: zaślepić wtryskiwacze, odprężyć głowicę oraz wymienić kolektor dolotowy (pasujący) z wtryskami i zasilaniem oraz sterowniki silnika na mpi, rzeźba ale zostaje DOHC. Wyszarpać głowicę z kolektorami i sterownikami pasujące pod dół silnika - rzeźba mniejsza i wybór jeden/dwa wałki. No i swap na inny motor - tu wybór i wariacje są spore :mrgreen:
Przy każdej z opcji koszta będą spore więc może warto pomęczyć VIALLE pytaniami o LPdi do GDI (sami wspominają o tym silniku więc wiedzą, że istnieje).

plecho1 - 08-06-2012, 15:31

Tylko, że to już dosyć stare auta i raczej nie będzie zbyt wielkiego zainteresowania tym tematem. Ja sobie odpuściłem GDI i kupiłem auto z silnikiem, który można przerobić na LPG bez problemu.
i9i - 08-06-2012, 18:21

Najlepiej zakup sobie 1,8MPI i nie będziesz miał dylematów. Swap silnika jest dla osób, które mają nadmiar czasu albo pieniędzy (ew. oba). Jeśli lubisz grzebać i autko może postać kilka(naście) miesięcy to zakup sobie do Pinina pojarkę z wysp (3.0/3.5) i możesz działać. Ja tak od siebie poleciłbym zakupić MPI (nawet 1,8) zagazować i pojeździć, jak będziesz miał niedosyt mocy to wtedy rozważysz sobie swap lub dmuchawkę dla frajdy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group