[92-96]Galant E5xA - Opoźniony spadek obrotów w E54A
tpodsiadlo - 11-05-2012, 13:00 Temat postu: Opoźniony spadek obrotów w E54A Witam,
mam pytanie odnosnie obrotów silnika 2.0 V6
przy dodaniu gazu i puszczeniu silnik dobra sekunde jeszcze trzyma obroty, a jak juz zaczynaja spadac to dosc wolno, to samo jest przy zmianie biegow - w 16V musialem sie spieszyc ze zmiana zeby trafic w obroty a tutaj (w V6)musze nawet troche poczekac az obroty spadna. tam praktycznie reakcja na zdjecie nogi z gazu byla natychmiastowa - tutaj chwile jeszcze trzyma obroty.
poza tym jest ok, bledow brak, pali ladnie czy cieply czy zimny, przepustnica czysta
nie wiem czy to jest usterka czy tak powinno byc a nie mam do czego porownac w najblizszym czasie. czy moze miec na to jakis wplyw tempomat?
jacek11 - 11-05-2012, 16:54
Poluzuj linki tempomatu.możliwe,że są za bardzo naciągnięte,i krokowiec musi zbijać obroty.
tpodsiadlo - 12-05-2012, 10:50
jestem w trakcie zmiany rozrządu więc nie mam jak spawdzic, obacze w poniedzialek.
ale mam rozumiec ze nie powinno tak byc?
po zdjeciu nogi z gazu od razu powinny spadac obroty?
Frost - 12-05-2012, 11:43
Tak jak w każdym aucie, od razu obroty powinny lecieć na dół, możliwe że tak jak mówi Jacek lekko blokuje krokowy, sprawdź również łączenie linki z przepustnicą, może na sprężynie jest dużo brudu
Motofreak - 14-05-2012, 22:23
Też mam podobny "problem"
Obroty bardzo wolno opadają, ale nie "zawieszają się" po odpuszczeniu gazu
W piątek będę w lubelskim "GARAŻ-u" może coś na to poradzą przy okazji
tpodsiadlo - 19-05-2012, 21:47
tak wiec po zlozeniu rozrzadu obroty spadaja powoli, zdjalem calkiem linke z przepustnicy i to samo, zauwazylem ze na zimnym na ssaniu o wiele dluzej te obroty trzyma i spadaja wolniej.
porownywalem dzis z 2.0 sohcem z EA to jemu obroty spadaly zdecydowanie szybciej i natychmiast.
bledow nie ma, dla pewnosci zdjalem kleme ale nic sie nie poprawilo,
probowalem tez bez paskow alternatora i klimy i to samo
jacek11 - 20-05-2012, 11:03
Wykręć śrubkę regulacji obrotów(tę na dole) i wtedy zobacz czy jest ok.może przepustnica jest za bardzo otwarta.
tpodsiadlo - 21-05-2012, 19:20
sprawdzilem tps wg autodaty i ustawilem od nowa wolne obroty. moze i jest minimalnie lepiej ale w porownaniu do sohc'a i tak obroty spadaja dosc wolno.
ale przegladalem na youtubie kilka filmikow z dzwiekiem v6 (e54) i wiekszosc (chociaz nie wszystkie) tez tak wolno schodzi z obrotow wiec moze jednak tak jest dobrze?
sprobuje filmik wrzucic pozniej...
jacek11 - 21-05-2012, 22:58
Nie wiem jak podaje Autodata,ale ja zawsze reguluję według strony Krzyzaka,i jest dobrze.możliwe,że sama przepustnica źle działa,i nie zamyka tak jak powinna,lub jest gdzieś nieszczelność.
tpodsiadlo - 28-05-2012, 20:02
przepalil mi sie tlumik, a w zasadzie puszka po katalizatorze (poprzednik wyprul wnetrze ale pracowal cicho wiec nie zawracalem sobie tym glowy) i wydaje mi sie ze sporo sie poprawilo (nie ma tej chwili opoznienia - to znaczy obroty spadaja od razu po puszczeniu nogi z gazu, ale dosc wolno) , chociaz i tak w porownaniu do 16v jest roznica i to niemala...
moze byl zapchany tlumik ? jak znajde czas zeby pospawac to zobacze czy to bylo od tego.
dzwiek przepalonego tlumika w v6 moze i jest glosny, ale mnie nie przeszkadza
|
|
|