To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Grzejący sie włącznik zespolony

krzysieg - 12-05-2012, 06:07
Temat postu: Grzejący sie włącznik zespolony
Witam

Mam nietypowy problem z włącznikiem świateł pozycyjne -mijania .
Podczas jazdy mocno się nagrzewa w miejscu gdzie się przekręca na końcu dźwigni .
Póki co światła działają ale nie wiem jak długo podejrzewam ze nie ma dobrego styku w włączniku ale nie da się łatwo ściągnąć końcówki którą sie przekręca żeby włączyć.....

robertdg - 12-05-2012, 09:08

Można rozebrać i próbować przeczyścić, w najgorszym wypadku wymienić manetke.
krzysieg - 12-05-2012, 18:36

Udało mi sie rozebrać , trzeba zdjąć zaślepkę okrągła z boku .
Pod nią jest biały zatrzask trochę się męczyłem żeby go zdjąć , następnie zdjąłem
pierścień którym się przełącza światła i wyczyściłem w nim i manetce styki nasmarowałem smarem miedziowym .

zbilak - 13-05-2012, 12:17

krzysieg napisał/a:
.
styki nasmarowałem smarem miedziowym .

smar miedziowy słuzy zupełnie do czego innego - duze obciązenie ,wysoka temperatura
cx,wd było by o wiele lepsze

krzysieg - 13-05-2012, 16:53

Cytat:
smar miedziowy słuzy zupełnie do czego innego - duze obciązenie ,wysoka temperatura
cx,wd było by o wiele lepsze


Wcześniej styki elektryczne np klemy akumulatora smarowałem tradycyjnie wazeliną techniczną .
Ten smar miedziowy wydał mi sie lepszy , WD jest rzadkie i po chwili się zgarnie przez przesuwające sie styki , tylko wyczyści i później nie będzie już działać .

Smar miedziowany :
Nietopliwy smar zawierający sproszkowaną miedź. Zastosowanie: do smarowania zestyków elektrycznych małej mocy, połączeń elektrycznych, połączeń gwintowanych narażonych na wysokie temperatury. Właściwości: - poprawia przewodzenie ładunków elektrycznych, - zapobiega zapieczeniu połączeń gwintowanych, - zapobiega utlenianiu Nie nadaje się do smarowania łożysk.

Dylan - 13-05-2012, 17:25

krzysieg ale pomoglo to czyszczenie ktore zrobiles? nie grzeje sie juz? ja mam podobnie ale tylko wtedy gdy wlacze przednie halogeny byc moze powod jest podobny?
krzysieg - 13-05-2012, 19:57

Cytat:
krzysieg ale pomoglo to czyszczenie ktore zrobiles? nie grzeje sie juz? ja mam podobnie ale tylko wtedy gdy wlacze przednie halogeny byc moze powod jest podobny?


W sumie możliwe że ten wyłącznik jest bardziej wtedy obciążony przewodzeniem prądu na drugi przekaźnik na halogeny , bo żeby halogeny działały musisz włączyć św. mijania .

U mnie sie grzało bo nie było dobrego styku a wyłącznik przewodził prąd załączający przekaźnik .
Elektromagnes w przekaźniku nie ma dużego poboru prądu ale jednak się grzało .
Jak na razie wygląda na to że pomogło .

Możesz zdjąć tą zaślepkę z boku i prysnąć kontaktem S61 lub ewentualnie WD40 , jak nie ma pewności że to to , nie ma sensu zdejmować tego pierścienia do przełączania bo jest z tym trochę roboty .
Najpierw pryśnij pod tą zaślepkę ,może to wystarczy .

zbilak - 14-05-2012, 18:29

w przełączniku kierunków po wrzuceniu w prawo miałem charakterystyczne bzyczenie (nadpalane styki ) szykowałem się juz do wymiany ale użyłem wd 40 , od pół roku spokój
SPAM - 03-07-2012, 22:10

Witam Panowie
Mam colta sport edition
też grzeje mi się włącznik/przełącznik wielofunkcyjny od halogenów i też chętnie go przesmaruje tylko że nie mogę zdjąć tego białego plastiku.
Podpowie ktoś jak to podważyć czy coś by nie połamać.
Jak coś link do mojego tematu w coltmania
http://coltmania.pl/elekt...ego-t92402.html

mani4c - 03-07-2012, 22:48

W CJ1A też się grzało, w CJ4A też się grzeje. Ot normalka. ;)
SPAM - 04-07-2012, 08:02

no tak przypadlosc dosc czesta ale wydaje mi sie ze jak bede jezdzil z takim grzejacym sie to wkoncu padnie... A po co zmieniac jak powino wystarczyc przesmarowac.
mani4c - 04-07-2012, 09:01

Jeżdziłem z takim 3 lata - w aucie bez klimy. Zrobiłem 100 tysi km i nic. :) Przesmarujesz i efekt będzie taki sam. No ale jak chcesz. :)
Jakby co, to mam cały przełącznik zespolony (światła i wycieraczki) - w zapasie ze starego auta.

SPAM - 04-07-2012, 10:28

to rozumiem ze jak cos dostane w prezencie... ;p
krzysieg - 15-07-2012, 17:59

Cytat:
i też chętnie go przesmaruje tylko że nie mogę zdjąć tego białego plastiku.

Okrągłą zaślepkę łatwo się zdejmuje ale ze zdjęciem tego plastiku też miałem problem.
Na końcu dźwigni kierunków jest plastikowy bolec , na tym bolcu jest osadzone pokrętło-włącznik świateł i blokujący biały plastik .
Z tego co pamiętam to pomiędzy ten bolec a biały plastik wciskałem mały płaski śrubokręt i przekręcałem odginałem na boki żeby zrobić przerwę i w końcu poszło ....precyzyjna robota trzeba uważać żeby nie połamać tego bolca , no i po zdjęciu trzeba uważać na sprężynki i kulki żeby nie zgubić .
Może sprubuj najpierw psiknąć wd 40 .

Tovija - 16-07-2012, 08:43

nieźle, kolejna choróbka cj bo mam dokładnie to samo (chodź o dziwo nie zawsze), rozbiorę i przeczyszczę styksy ;) dobrze ze tu wszedlem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group