[96-02]Colt CJ0 - Grzejący sie włącznik zespolony
krzysieg - 12-05-2012, 06:07 Temat postu: Grzejący sie włącznik zespolony Witam
Mam nietypowy problem z włącznikiem świateł pozycyjne -mijania .
Podczas jazdy mocno się nagrzewa w miejscu gdzie się przekręca na końcu dźwigni .
Póki co światła działają ale nie wiem jak długo podejrzewam ze nie ma dobrego styku w włączniku ale nie da się łatwo ściągnąć końcówki którą sie przekręca żeby włączyć.....
robertdg - 12-05-2012, 09:08
Można rozebrać i próbować przeczyścić, w najgorszym wypadku wymienić manetke.
krzysieg - 12-05-2012, 18:36
Udało mi sie rozebrać , trzeba zdjąć zaślepkę okrągła z boku .
Pod nią jest biały zatrzask trochę się męczyłem żeby go zdjąć , następnie zdjąłem
pierścień którym się przełącza światła i wyczyściłem w nim i manetce styki nasmarowałem smarem miedziowym .
zbilak - 13-05-2012, 12:17
krzysieg napisał/a: | .
styki nasmarowałem smarem miedziowym . |
smar miedziowy słuzy zupełnie do czego innego - duze obciązenie ,wysoka temperatura
cx,wd było by o wiele lepsze
krzysieg - 13-05-2012, 16:53
Cytat: | smar miedziowy słuzy zupełnie do czego innego - duze obciązenie ,wysoka temperatura
cx,wd było by o wiele lepsze |
Wcześniej styki elektryczne np klemy akumulatora smarowałem tradycyjnie wazeliną techniczną .
Ten smar miedziowy wydał mi sie lepszy , WD jest rzadkie i po chwili się zgarnie przez przesuwające sie styki , tylko wyczyści i później nie będzie już działać .
Smar miedziowany :
Nietopliwy smar zawierający sproszkowaną miedź. Zastosowanie: do smarowania zestyków elektrycznych małej mocy, połączeń elektrycznych, połączeń gwintowanych narażonych na wysokie temperatury. Właściwości: - poprawia przewodzenie ładunków elektrycznych, - zapobiega zapieczeniu połączeń gwintowanych, - zapobiega utlenianiu Nie nadaje się do smarowania łożysk.
Dylan - 13-05-2012, 17:25
krzysieg ale pomoglo to czyszczenie ktore zrobiles? nie grzeje sie juz? ja mam podobnie ale tylko wtedy gdy wlacze przednie halogeny byc moze powod jest podobny?
krzysieg - 13-05-2012, 19:57
Cytat: | krzysieg ale pomoglo to czyszczenie ktore zrobiles? nie grzeje sie juz? ja mam podobnie ale tylko wtedy gdy wlacze przednie halogeny byc moze powod jest podobny? |
W sumie możliwe że ten wyłącznik jest bardziej wtedy obciążony przewodzeniem prądu na drugi przekaźnik na halogeny , bo żeby halogeny działały musisz włączyć św. mijania .
U mnie sie grzało bo nie było dobrego styku a wyłącznik przewodził prąd załączający przekaźnik .
Elektromagnes w przekaźniku nie ma dużego poboru prądu ale jednak się grzało .
Jak na razie wygląda na to że pomogło .
Możesz zdjąć tą zaślepkę z boku i prysnąć kontaktem S61 lub ewentualnie WD40 , jak nie ma pewności że to to , nie ma sensu zdejmować tego pierścienia do przełączania bo jest z tym trochę roboty .
Najpierw pryśnij pod tą zaślepkę ,może to wystarczy .
zbilak - 14-05-2012, 18:29
w przełączniku kierunków po wrzuceniu w prawo miałem charakterystyczne bzyczenie (nadpalane styki ) szykowałem się juz do wymiany ale użyłem wd 40 , od pół roku spokój
SPAM - 03-07-2012, 22:10
Witam Panowie
Mam colta sport edition
też grzeje mi się włącznik/przełącznik wielofunkcyjny od halogenów i też chętnie go przesmaruje tylko że nie mogę zdjąć tego białego plastiku.
Podpowie ktoś jak to podważyć czy coś by nie połamać.
Jak coś link do mojego tematu w coltmania
http://coltmania.pl/elekt...ego-t92402.html
mani4c - 03-07-2012, 22:48
W CJ1A też się grzało, w CJ4A też się grzeje. Ot normalka.
SPAM - 04-07-2012, 08:02
no tak przypadlosc dosc czesta ale wydaje mi sie ze jak bede jezdzil z takim grzejacym sie to wkoncu padnie... A po co zmieniac jak powino wystarczyc przesmarowac.
mani4c - 04-07-2012, 09:01
Jeżdziłem z takim 3 lata - w aucie bez klimy. Zrobiłem 100 tysi km i nic. Przesmarujesz i efekt będzie taki sam. No ale jak chcesz.
Jakby co, to mam cały przełącznik zespolony (światła i wycieraczki) - w zapasie ze starego auta.
SPAM - 04-07-2012, 10:28
to rozumiem ze jak cos dostane w prezencie... ;p
krzysieg - 15-07-2012, 17:59
Cytat: | i też chętnie go przesmaruje tylko że nie mogę zdjąć tego białego plastiku. |
Okrągłą zaślepkę łatwo się zdejmuje ale ze zdjęciem tego plastiku też miałem problem.
Na końcu dźwigni kierunków jest plastikowy bolec , na tym bolcu jest osadzone pokrętło-włącznik świateł i blokujący biały plastik .
Z tego co pamiętam to pomiędzy ten bolec a biały plastik wciskałem mały płaski śrubokręt i przekręcałem odginałem na boki żeby zrobić przerwę i w końcu poszło ....precyzyjna robota trzeba uważać żeby nie połamać tego bolca , no i po zdjęciu trzeba uważać na sprężynki i kulki żeby nie zgubić .
Może sprubuj najpierw psiknąć wd 40 .
Tovija - 16-07-2012, 08:43
nieźle, kolejna choróbka cj bo mam dokładnie to samo (chodź o dziwo nie zawsze), rozbiorę i przeczyszczę styksy dobrze ze tu wszedlem.
|
|
|