Archiwum - GDI kontra diesel
zichu - 13-05-2012, 17:56 Temat postu: GDI kontra diesel Zastanawiam sie nad ponownym zakupem Carismy. Mowa o wersji przed liftem. Auto głównie na trasy wiec w zasadzie oba silniki sa oszczędne. Gaz nie wchodzi w grę bo zabierze mi to za duzo miejsca w bagazniku. silnik DID tez odpada bo cena juz nie ta
Wiec krótko GDI czy TD?
i9i - 13-05-2012, 19:35
Przy takim założeniu zdecydowanym braku gazu to wybrałbym auto lepiej wyposażone, chyba, że lubisz sobie depnąć i wolisz ciszę to zdecydowanie GDI. Ale jak nie lubisz cisnąć to nastawiłbym się na stan techniczny i wyposażenie, różnica w momencie obrotowym to całe 2Nm na korzyść klekota z tym, że od niższych obrotów no i możliwość zalewania "oszczędności".
zichu - 13-05-2012, 20:23
ceny ON i Pb sa bardzo podobne wiec nie ma wielkiej różnicy:) ile REALNIE palą TD?
plecho1 - 13-05-2012, 20:46
Wcześniej miałem GDI i szczerze mówiąc bardzo fajnie mi się jeździło tym autkiem ale jednak nie było to ekonomiczne auto, spalało około 10 - 13l w mieście. Jeśli miałbym wybierać pomiędzy dieslem a GDI to na pewno wybrał bym GDI. Przy zakupie przy jednym i drugim silniku trzeba bardzo uważać na stan techniczny silnika. Jeśli GDI będzie w złym stanie i jeśli sam auta nie będziesz naprawiał, to wydasz sporo kasy i do tego nie każdy Ci go naprawi.
Ja bym jednak wybrał to którego nie uwzględniłeś w temacie Butle montujesz w kole i kupujesz dojazdówkę. Jeśli masz koła 14 cali to taka dojazdówka jest na prawdę maleńka.
zichu - 13-05-2012, 20:49
niby mala ale jak na moje potrzeby to bagaznik jest już ledwo ledwo:) mam półrocznego synka który potrzebuje jeszcze wózek a ten sporo miejsca zajmuje. do tego kilka toreb wiec LPG w carismie dla mnie definitywnie odpada. wiem jakie jest realne spalanie w GDI bo mialem takowa juz:) tak jak pisalem auto głównie na trasy
plecho1 - 13-05-2012, 21:00
Jeśli nie chcesz LPG, to nie musisz montować ale ten silnik w razie problemów będzie najtańszy w naprawie a jeśli byś jednak zmienił kiedyś zdanie co do LPG, to nie będziesz musiał zmieniać auta.
U mnie to auto jako rodzinne spokojnie daje radę, też mam maleństwo tylko 3 letnie i też często robimy małe trasy do rodziny więc dobrze znam takie potrzeby.
zichu - 13-05-2012, 21:06
tak ale ja to i łózeczko musze wozic i trasy sa po 400km w jedną stronę:) zwykly Pb odpada bo pali wiecej niz GDI:)
xluki - 13-05-2012, 21:12
W moim przypadku realne spalanie GDI to 7-8l/100km w mieście, trasa natomiast 4,8-6l/100km (Słupsk-Włocławek-Słupsk). Moim zdaniem jak na tą pojemność, moc, frajdę z jazdy to świetny wynik.
zichu, skoro miałeś już GDI to wiesz jakie są jego zalety i wady.
i9i - 13-05-2012, 21:13
U mnie w trasie wychodzi 7,2-7,5 litra przy prędkościach autostradowych zgodnych z przepisami, TD w podobnych warunkach spali z litra mniej.
zichu - 13-05-2012, 21:13
ale nie mialem TD:) a dwa stoją w Plocku na sprzedaz. stąd moje pytanie:)
[ Dodano: 13-05-2012, 21:15 ]
ja na trasie Kutno-Zierz zszedlem na 4.7 w GDI:) 2 osoby +2 torby z bagazem:) predkosci około 100km/h:) a najniższe średnie na trasie Raciborz-Plock 6.1l/100km
plecho1 - 13-05-2012, 21:57
Mi też udawało się schodzić przy GDI poniżej 5l ale denerwowało mnie to ciągłe pilnowanie spalania. W lubelskich korkach nie dało się jednak wiele zrobić więc wróciłem do LPG.
Z autem nie miałem żadnych problemów ale jak poczytałem forum, to więcej nie kupił bym GDI. Jeśli chciałbyś wymienić np. uszczelkę gniazd świec, która często zaczyna przepuszczać w leciwych miśkach, to musisz rozebrać pół silnika co wiąże się ze sporymi kosztami. Wymiana rozrządy w tym silniku też jest dość kosztowna w porównaniu do innych. Jeśli chodzi o ten silnik, można wymienić jeszcze kilka podobnych rzeczy. Kluczem do sukcesu w naprawie takiego auta jest wzięcie sprawy we własne ręce. Jeśli ma się takie możliwości i umiejętności, to nie jest już tak źle, jak wcześniej opisywałem.
Jeśli chodzi o ewentualne problemy, to jednak stary nieskomplikowany dieselek byłby lepszym wyborem.
zichu - 13-05-2012, 21:58
ok to jutro sie przejde i obejrze dieselka:) na coś konkretnego zwracac uwage przy 1.9TD?
plecho1 - 13-05-2012, 22:05
Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o Carismie w dieslu, to podpytaj mitsumaniaka Jaro1974. On jeździ takim autem i bardzo sobie je chwali. W sumie dziwne, że jeszcze nie odezwał się w Twoim temacie
Saqu - 13-05-2012, 22:08
na uszczelkę pod głowicą, czy nie poszła jeszcze czasem do kosza
zichu - 13-05-2012, 22:11
czyli czy nie jest ochlapany?
|
|
|