Pajero II - [2.8 TD] Sprężyny od Patrola do V20
control2010 - 14-05-2012, 19:50 Temat postu: [2.8 TD] Sprężyny od Patrola do V20 Witam,
czy jest ktos zorientowany w temacie tylnego zawieszenia(Pajero 2.8 tdi krótki), a mianowicie czy dałoby sie dopasowac tylne spręzyny od patrola grI badz grII do pajero, chodzi o dłuzsze spręzyny, moze jakieś inne opcje... z góry dziękuje
Anonymous - 17-05-2012, 14:45
Pytanie wydawaloby sie dosc proste a nikt nie wie?
Sam jestem ciekaw
Moze jest ktos kto zakladal podwyzszone sprezyny do Pajro o 2cale (bo takie sa najczesciej w sprzedazy) i moglby podrzucic zdjecie badz wymiary takiej spezyny...
Myslcie Panowie to skorzystamy na tym wszyscy bo pewnie byloby taniej zalozyc od GR-a niz dawac 550 za wyzsze stricte do Pajero
Heilsberg - 17-05-2012, 15:12
Dałoby się dopasować.
Marcus65 - 18-05-2012, 03:51
Wszystko się da. Owo "wszystko" zależy jedynie od kontekstu - po co...
Pozdro
Marcus
Anonymous - 18-05-2012, 09:47
Marcus65 napisał/a: | Wszystko się da. Owo "wszystko" zależy jedynie od kontekstu - po co...
Pozdro
Marcus |
... po to zeby wyrownac wysokosc tylu po wymianie amorkow na wyzsze i po podniesieniu przodu na drazkach...
Heilsberg - 18-05-2012, 10:12
Tak, tak, wszystko ładnie pięknie. Tylko czy jedynym i najprostszym sposobem wyrównania tyłu z przodem jest wsadzanie sprężyny z Patrola? Pewnie, że się da ale jak zauważył Marcus - po co? Na 100 zrobionych w tym kraju Pajero, 98 poradziło sobie bez sprężyn z Patrola a dwóch je wsadziło. Efekt był ten sam. Czy warto to już się trzeba samemu decydować.
Poza tym w mej styczności z tymi samochodami nie spotkałem jeszcze sytuacji by ktoś tak podniósł przód by trzeba było równać w górę tył patrolową sprężyną. Wręcz odwrotnie, zawsze tył stoi wyżej niż przód.
Anonymous - 18-05-2012, 14:18
Heilsberg - byc moze masz racje ale ja tak nie uwazam ze efekt bedzie ten sam bo na "chlopski rozum" wsadzona bylaby sprezyna wyzsza i twardsza wiec na moj gust roznica bedzie wizualna i fizycznie odczuwalna.
Poza tym mysle ze jak sie zaklada komplet amorow +2" i podnosi na drazkach przod, to wyzsza sprezyne do tylu tez pasuje zalozyc zeby calosc miala rece i nogi.
Heilsberg - 18-05-2012, 15:52
Ok, spoko. Ale czy trzeba rzeźbić patrolową skoro na rynku jest pod pancerz wzmocnionych sprężyn do Pajero i to dedykowanych i za normalne pieniądze? Przetestowanych przez setki osób. O to mi chodzi. Ale jak ktoś lubi rzeźbić to oczywiście jak sobie stryjenka życzy. Bo odpowiedź na pierwotne pytanie brzmi - oczywiście że się da.
jawaldek - 18-05-2012, 19:01
DEDOOR napisał/a: |
... po to zeby wyrownac wysokosc tylu po wymianie amorkow na wyzsze i po podniesieniu przodu na drazkach... | żeby wilk był syty i owca cała. Zamiast wymienić na inne i jeśli te które masz są jeszcze dobre to salomonowym wyjściem będzie dorobić/dotoczyć stalowe nakładki o wymiarach takich samych jak talerzyk na moście o żądanej wysokości czyli tyle ile chcesz wyrównać z przodem. Oczywiście dotoczone talerzyki należy punktowo przyspawać A ile podniosłeś na drążkach przód.
Ja popełniłem błąd robiąc najpierw zawieszenie a dopiero potem wieszałem to co jest do powieszenia. Efekt był taki że nówki sztuki (sprężyny) siadły i żal było dawać następny komplet to w ten sposób się uratowałem. Przy wymianie talerzyki poszły na złom a teraz są założone +200kg. Jak założyłem wyglądało to dość komicznie ->> tył samochodu sterczał do góry->> wystarczył jeden wyjazd na Rumunię i sprężyny kicnęły->> jest teraz równo z przodem.
Marcus65 - 18-05-2012, 22:14
Ja tam zrobiłem lift +2" z dedykowanymi sprężynami Trail Master i jest całkiem w porządku. Nawet da się na tym komplecie (+ drążki Ironmana) lebiodkę dowiesić. I po co tu kombinować ze sprężynami od parcha? W ogóle z tymi sprężynami patrolowymi to chyba jakiś "urban legend"... Że niby są lepsze dla Pajero niż "natywne" czy jak?
Pozdro
Marcus
jabol66 - 28-05-2012, 16:15
Zakładają je po to bo fabryczne od patrola są o cal wyższe niż pajeroskie orginały.
A tak się robi jak masz springi od parcha na miejscu bo kupować to sensu nie ma.
A i podchodzą bez problemu
|
|
|