To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI

Budrys - 15-05-2012, 21:33
Temat postu: Klimatyzacja a obciązenie silnika GDI
Witam, Zastanawiam się jak bardzo klimatyzacja obciąża silnik. W moim GDI jazda na klimie jest bardzo uciążliwa, auto dosłownie traci ze 40km jak nie więcej. Czy możliwe, że sprężarka aż tak bardzo obciąża silnik ? Trzymając gaz na luzie w okolicach 3000 obr. po uruchomieniu klimy obroty spadają do 2500. Spalanie raczej okropnie nie rośnie, Jednak jadąc na trasie modle się by było jak najmniej wzniesień by wyjechać. Co z tą sprężarką ? jak jest u Was koledzy ?.
DarknesS - 16-05-2012, 10:53

Przyznam się szczerze, że u mnie nie zauważam różnicy przy włączonej/wyłączonej klimie. Mało tego, mogę spokojnie wyprzedzać na trasie i to na 5 biegu. Cari idzie jak "burza" ;)
volve - 16-05-2012, 10:56

U mnie też zbyt dużej różnicy nie widać, jeździłem normalnie z klimą i wyprzedzałem bez problemu.
Brikston - 16-05-2012, 18:53

Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.

ross - 16-05-2012, 19:01

Ja wcale nie odczuwam różnicy w mocy Cari ,lecz w Audi A4 1.6 jest odczuwalny spadek mocy. :D
stanrob - 16-05-2012, 20:03

W bardzo duże upały, kiedy czarna Cari jest nagrzana od słońca , początkowo odczuwalny ale bardzo niewielki ubytek mocy. W normalne dni 25-28 °C bez zarzutu.
Pozdrawiam.

DarknesS - 17-05-2012, 00:04

Brikston napisał/a:
Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.


Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm.

Brikston - 17-05-2012, 16:10

DarknesS napisał/a:
Brikston napisał/a:
Cari ogólnie nieważne z jakim silnikiem, a jezdzilem 1.6 i 1.8GDI, zauważylem ze dużo traci mocy po włączeniu klimy. Takie są moje odczucia.
na codzien jeżdze sluzbowym diselem i nie czuc nic... no ale to diesel i duzo wyzszy moment.


Nie zgodzę się, że GDI ma mały moment... książka podaje 174 Nm a to jak na benzyniaka przy tej pojemności sporo biorąc pod uwagę, iż 1.6 ma 137 Nm.


ogolnie beznynowce mają niższe momenty i to to mi chodziło... w dieselach nie czuc praktycznie nic.

p.s. Moze niektórzy czują mniej;) bo jest normalne ze spada moc po włączeniu klimy. Jedni czują drudzy są mniej czuli;)

Budrys - 18-05-2012, 20:17

Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.
Morfi - 18-05-2012, 20:45

Traci jakies 10 % a to jest duzo.
remi - 18-05-2012, 22:40

Budrys napisał/a:
Ok, widać zdania są podzielone, Jednak nadal nie wiemy dlaczego Cari odczuwa załączenie klimy, skąd taki spadek mocy. Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.


poczytaj tutaj, użytkownik kuken opisuje i daje zdjęcia co zmienić. Ja u siebie tez będę musiał popracować bo sadzę, że nie jest idealnie.
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=60

Saqu - 19-05-2012, 09:48

Budrys napisał/a:
Zastanawiam się nad padającą już sprężarką, ponieważ po serwisie klimy nadal mam 12stp z kratek.


a spalanie przy właczonej klime jak się ma? może masz przytartą sprężarkę i powoduje duży opór i co za tym idzie będzie zwiększone spalanie

Budrys - 20-05-2012, 13:34

Spalanie nie jest znacznie większe. Myk z czujnikiem chyba działa. Jednak dalej nie jest to to.
Przy 15stp na zewnątrz mam 4,5 z nawiewu, ale przy 25stp już 7-8stp. Jak będzie 30 to z kratek poleci 12stp.

Anonymous - 20-05-2012, 20:02

U mnie zdecydowanie chlodzi lepiej po tym jak dzisiaj czujnik bardziej wyciagnelem. Nie wiem czy nie az za bardzo. Moge w ten sposob uszkodzic parownik? Co fizycznie powoduje zmiana lokalizacji czujnika?
RafalGDI - 02-06-2012, 19:42

W każdym benzyniaku czuć troche różnicy w obrotach i mocy po załączeniu klimy.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group