[92-96]Galant E5xA - [E52A 1.8] Ogranicznik prędkości?
Markus6 - 15-05-2012, 23:24 Temat postu: [E52A 1.8] Ogranicznik prędkości? Czy kiedykolwiek coś takiego było w galantach?
Pytam bo mój E52A przy prędkości powyżej 190km/h, obroty ok 5,5tys dziwnie zaczyna przerywać. Tym bardziej jest to dziwne bo przy niższej prędkości na niższym biegu dochodzę do obrotów 6,5tyś i nic nie przerywa.
dahu - 15-05-2012, 23:28
Hmm raczej tak , u mnie 2.0 V6 24v 95r przy 240 odcina ( sprawdzone na obwodnicy Grójca )
tpodsiadlo - 16-05-2012, 16:00
u mnie przy 215 zapala sie check dalej nie jedzie, po kilku sekundach gasnie.
po zatrzymaniu sie bledow nie pokazuje.
tak jak u ciebie na nizszych biegach ciagnie przy wyzszych obrotach silnika. wiec cos jest na rzeczy. ale w zadnych instrukcjach nie znalazlem
kotos0 - 16-05-2012, 19:59
U mnie przy 215 miał chęć jechać dalej więc to chyba zależy od modelu.
Markus6 - 17-05-2012, 17:15
U mnie powyżej 190 nie odcina całkowicie bo dociągnąłem raz na autostradzie ponad 200 tylko tak jakby impulsowo odcinał zapłon tak że da sie ciągnąć dalej tylko poszarpuje
jacek11 - 17-05-2012, 17:37
Pompa paliwa nie wyrabia?
Markus6 - 17-05-2012, 19:18
Nie, to samo na gazie(sekwencja) i na benzynie, jakby nie dawała to na niższym biegu przy 6tyś też by nie dawała
tpodsiadlo - 17-05-2012, 19:43
moze jakies dziwne zawirowania sie tworza przy takich predkosciach (u mnie skrzynia biegow to raczej jest nastawiona na wolniejsza jazde) i dlatego costam sie dzieje.
mnie to jednak zadziwia moj check... moze mi jakies kable ped powietrza rozpina, albo gdzies jakies lewe powietrze ?
nie umiem tego wytlumaczyc, ale jak juz pisalem. skrzynia w 2.0 v6 jest zdecydowanie za krotka... spokojnie silnik przyjalby dluzsza 5 albo i 6...
jacek11 - 17-05-2012, 22:54
Markus6 napisał/a: | jakby nie dawała to na niższym biegu przy 6tyś też by nie dawała |
Niekoniecznie na wyższym biegu silnik potrzebuje więcej paliwa.sam pęd powietrza przy tej prędkości robi spory opór
marycjusz - 18-05-2012, 14:13
U mnie nic nie odcina powyżej 200 Ale zauważyłem że do 190 zbiera się nieźle, powyżej już trochę gorzej
tpodsiadlo - 19-05-2012, 12:49
Cytat: | Niekoniecznie na wyższym biegu silnik potrzebuje więcej paliwa.sam pęd powietrza przy tej prędkości robi spory opór |
opor powietrza moze spowodowac ze bedzie wolniej przyspieszal, ewentualnie ze nie bedzie przyspieszal a nie ze pompa nie daje rady.
jesli jedziemy na 4 biegu z gazem w podlodze przy 6tys obrotow silnik pobiera tyle samo (w stosunku do czasu-nie km) paliwa co przy tych samych obrotach na 5 biegu - wiadomo ze na wyzszym biegu przyspiesza wolniej/nie przyspiesza, ale paliwa to chyba bierze tyle samo
znalazlem w papierach ze swojego ksiazeczke pt. Typenschein Galant E54 i tam wsrod innych informacji znalazlem :
Bauartgeschw. km/h: 215.
nie wiem jak to przetlumaczyc dokladnie, ale czesto tak jest podawane przy niemieckich oponach jako limit predkosci, i nawet podejrzewalem ze to moze dotyczy opon, ale jest to w miejscu gdzie sa parametry silnika (pojemnosc, moc itd), a nie gdzie jest informacja o kolach.
tylko dlaczego zapala sie check?
jacek11 - 19-05-2012, 13:14
tpodsiadlo napisał/a: | tylko dlaczego zapala sie check? |
Możliwe,że z czujnika prędkości ECU dostaje sygnał,że limit został przekroczony,i daje mniej paliwa wtedy sonda podaje sygnał,że mieszanka za uboga,i lampka się zapala.
Takie moje szybkie przemyślenie
tpodsiadlo - 19-05-2012, 14:40
no niby tak, ale czy komputer nie powinien byc o tyle 'madry', zeby nie traktowac prekroczenia predkosci jako blad?
w koncu check engine sugeruje zeby sprawdzic silnik... a to przeciez nie jest usterka...
ja juz obstawiam ze sam uklad ktory te predkosc ogranicza jest u mnie walniety, o ile takie cos jest wogole...
|
|
|