Carisma - FAQ - [Carisma] Problem z drążkiem skrzyni biegów
Goodik - 18-05-2012, 18:41 Temat postu: [Carisma] Problem z drążkiem skrzyni biegów Mam taki nietypowy problem, bowiem nie mogę wrzucić biegu wstecznego, stało się to nagle :/
i nie wiem gdzie szukać przyczyny bo nie ma stuków puków w skrzyni biegów tylko nie mogę tego grzybka podnieść w drążku skrzyni biegów. Rozbierał to ktoś kiedyś ? może jakaś sprężynka się zsunęła , nie wiem nie mam pojęcia co może być przyczyną do tego ta gałka chyba się nie odkręca? :/ bo próbuje kręcić w lewo , prawo , w góre ciągnę i nic , ani drgnie. Miał ktoś z was podobny problem? bądź przynajmniej powiedzcie jak ściągnąć tą gałkę dodam że mam Carisme z 97r
Bizi78 - 18-05-2012, 21:17
Najlepiej uzupełnij profil o pojemność i rok cari to innym trochę ułatwi .
Co do demontażu gałki to info masz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...ghlight=ga%B3ka
W serwis manualu (do ściągnięcia z działu download) powinieneś mieć schemat całego lewarka, ewentualnie na tej stronie też jest schemat .
http://mitsubishi-motors....EU&model=DA1-6A
A tutaj ponad 30 stron o tulejkach wybieraka itp.
http://forum.mitsumaniaki...t=30305&start=0
Goodik - 19-05-2012, 13:20
Cari którą mam to 1.9 TD z 97r.
Na razie odkręciłem kawałek metalu ( bo nie wiem jak to nazwać ) znajdujący się pod mieszkiem który służy jako blokada wrzucenia biegu wstecznego bez podciągnięcia tego grzybka i wsteczny wskakuje bez problemów ( ale na dłuższą metę kiedyś się zapomnę i zamiast 1 wrzucę R i narobię szkód więc nie jest to żadne rozwiązanie). Czyli żadne tulejki itp tylko coś w tym "grzybku" który trzeba podciągnąć do góry się zepsuło :/ Ale co ? , nie wiem czy tam znajduje sie jakaś sprężyna ehh... Byłem dziś u 2 mechaników i u blacharza ( którego mi doradzili bo oni przeważnie rozbierają auto do nagiej karoserii ) i nikt nie potrafił ściągnąć gałki i naprawić tą usterkę. Już sam nie wiem co robić , szukać jakiejś "złotej rączki" czy poświęcić gałkę i starać się samemu to naprawić.
wichura1 - 19-05-2012, 13:51
Tulejki wybieraka do wymiany. Możesz mieć też problemy z wrzuceniem jedynki. Chodzi o to, że dzwignia się nie przechyla tyle ile trzeba, bo ma około 5mm, albo więcej luzu. Szukaj na drążku pod samochodem (drążek łączący skrzynię biegów z dźwignią zmiany biegów), tulejki są na jego obydwu końcach.
Na 1 fotce widać zużycie tej dużej tulejki, ta stalowa wewnątrz nie powinna wystawać. Wystaje, bo teflonowa się wytarła.
Lolek - 20-05-2012, 22:00
galka jest nalozona na stale koncowka drazka jest radelkowana i na tym sie to trzyma musisz na sile pokrecic galka tak jakbys wkrecal srube az sie obrobi i wtedy z calej sily ja wyciagniesz do gory. Ja tak zrobilem z ponownym zalozeniem jej na drazku nie mialem problemow
Goodik - 25-05-2012, 22:11
Panowie ogromnie dziękuję za odpowiedzi, sądzę że to są/były tulejki tak jak pisze wichura aczkolwiek zrobiłem kurs do Holandii i o dziwo samo się naprawiło :/ wsteczny wskakuje tak jak za dawnych czasów, zamontowałem tylko ten metal który służy jako blokada wrzucenia R zamiast 1 i działa. Jeszcze raz strasznie dziękuje, mimo to że zaczęło znów poprawnie chodzić i tak pojadę wymienić tulejki przed kolejną podróżą. Aczkolwiek aby nie zakładać nowego postu zapytam się was, czy do naszych Cari można zamontować relingi i trumienkę ? Nigdy nie widziałem Cari z relingami a wybieram się w kolejną daleką podróż i nie wiem czy się da i jak zamontować bagażnik dachowy. Są tam jakieś plasticzki z którymi jutro planuje się pomęczyć zobaczę co pod nimi jest, może jakieś mocowania na to ustrojstwo aczkolwiek zawsze kilka litrów zyskam .
|
|
|