Sigma/Diamante Techniczne - Nie odpala po wymienia swiec i kabli WN
angelos - 19-05-2012, 15:41 Temat postu: Nie odpala po wymienia swiec i kabli WN Witam,
Korzystając z pogody, zabrałem się za wyminę elementów zapłonu (swiec i kabli), pościągałem wszystko, wymieniałem 1 do 1 czyli (wyciągam z 1 cylindra, wymieniam świece i podpinam nowy kabel) sprawdziłem wszystko 2 razy.
Jak odpaliłem 1 raz to na niskich obrotach się dławił ale chodził, później kombinowałem ze starymi kablami i świecami i teraz wogóle nie odpala, karci przez sekunda zaskoczy i gaśnie. Podejrzewam, ze się zalał, odczekam trochę i spróbuje później, ale możne macie jakieś sugestie. Akumulator oczywiście odpięty w czasie pracy. Świece i kable zgodne ze specyfikacja.
Podejrzewam, może moduł albo cewki padły, ale dlaczego
Anonymous - 19-05-2012, 16:10
a jakie kable kupiłeś?
angelos - 19-05-2012, 16:19
NGK RC-ME78, sprawdziłem przed założeniem rezystancje i była w normie.
w kohm
1-4,28
2-6.86
3-3,17
4-5,7
5-2,22
6-5,7
Anonymous - 19-05-2012, 22:08
czyli wszystko dokładnie tak jak u mnie ... to dziwne, że nie odpala
angelos - 20-05-2012, 09:56
wczoraj jeszcze poskręcałem wszystko i odpalił. Pierwszy raz obroty skoczyły do 1000, i tak trzymały wiec pomyślałem ze krokowiec. Później jak już przykręciłem wszystkie śrubki i odpaliłem to falują 500-1000. Łukasz podsunął mi jeszcze jeden pomysł, jak sprawdzę to dam znać.
[ Dodano: 20-05-2012, 11:03 ]
ECU pokazuje błąd 12
wojtas - 20-05-2012, 11:20
12 to problem z przepływomierzem, najczęściej styki w kostce. Wyskakuje również gdy zapomnimy go podpiąć przy naprawie i uruchomimy silnik. Silniki wtedy pracuje nierówno. Osobiście sprawdził bym wszystko jeszcze raz możliwe, że wkradł się jakiś błąd montażowy.
[ Dodano: 20-05-2012, 11:23 ]
Wątpię by padła któraś z cewek lub, moduł. Zbyt duży zbieg okoliczności.
angelos - 20-05-2012, 12:11
Chodzi
Wcześniej odpiąłem i wpiąłem jeszcze raz wtyczki od TPSu. Nie chodziło, bo nie podpiąłem wtyczki do przepływomierza .
Także nie podejrzewałem cewki ani modułu ale na 100% nigdy nie można być pewnym.
Przejadę się gdzieś dalej i napisze czy wszystko jest ok.
Dzięki za pomoc.
[ Dodano: 20-05-2012, 16:11 ]
Wygląda na to, że jest ok. Zauważalna poprawa pracy silnika. Dla porównania rezystanacja oryginalnych kabli YAZAKI
1-5,46
2-10,5
3-4,11
4-7,05
5-3,36
6-9,16
|
|
|