To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - Nie odpala po wymienia swiec i kabli WN

angelos - 19-05-2012, 15:41
Temat postu: Nie odpala po wymienia swiec i kabli WN
Witam,

Korzystając z pogody, zabrałem się za wyminę elementów zapłonu (swiec i kabli), pościągałem wszystko, wymieniałem 1 do 1 czyli (wyciągam z 1 cylindra, wymieniam świece i podpinam nowy kabel) sprawdziłem wszystko 2 razy.

Jak odpaliłem 1 raz to na niskich obrotach się dławił ale chodził, później kombinowałem ze starymi kablami i świecami i teraz wogóle nie odpala, karci przez sekunda zaskoczy i gaśnie. Podejrzewam, ze się zalał, odczekam trochę i spróbuje później, ale możne macie jakieś sugestie. Akumulator oczywiście odpięty w czasie pracy. Świece i kable zgodne ze specyfikacja.

Podejrzewam, może moduł albo cewki padły, ale dlaczego :?

Anonymous - 19-05-2012, 16:10

a jakie kable kupiłeś?
angelos - 19-05-2012, 16:19

NGK RC-ME78, sprawdziłem przed założeniem rezystancje i była w normie.
w kohm

1-4,28
2-6.86
3-3,17
4-5,7
5-2,22
6-5,7

Anonymous - 19-05-2012, 22:08

czyli wszystko dokładnie tak jak u mnie ... to dziwne, że nie odpala
angelos - 20-05-2012, 09:56

wczoraj jeszcze poskręcałem wszystko i odpalił. Pierwszy raz obroty skoczyły do 1000, i tak trzymały wiec pomyślałem ze krokowiec. Później jak już przykręciłem wszystkie śrubki i odpaliłem to falują 500-1000. Łukasz podsunął mi jeszcze jeden pomysł, jak sprawdzę to dam znać.

[ Dodano: 20-05-2012, 11:03 ]
ECU pokazuje błąd 12

wojtas - 20-05-2012, 11:20

12 to problem z przepływomierzem, najczęściej styki w kostce. Wyskakuje również gdy zapomnimy go podpiąć przy naprawie i uruchomimy silnik. Silniki wtedy pracuje nierówno. Osobiście sprawdził bym wszystko jeszcze raz możliwe, że wkradł się jakiś błąd montażowy.

[ Dodano: 20-05-2012, 11:23 ]
Wątpię by padła któraś z cewek lub, moduł. Zbyt duży zbieg okoliczności.

angelos - 20-05-2012, 12:11

Chodzi :!:

Wcześniej odpiąłem i wpiąłem jeszcze raz wtyczki od TPSu. Nie chodziło, bo nie podpiąłem wtyczki do przepływomierza :? .

Także nie podejrzewałem cewki ani modułu ale na 100% nigdy nie można być pewnym.

Przejadę się gdzieś dalej i napisze czy wszystko jest ok.

Dzięki za pomoc.

[ Dodano: 20-05-2012, 16:11 ]
Wygląda na to, że jest ok. Zauważalna poprawa pracy silnika. Dla porównania rezystanacja oryginalnych kabli YAZAKI

1-5,46
2-10,5
3-4,11
4-7,05
5-3,36
6-9,16



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group