Sport - Inne - który rower byście brali?
pompec - 24-05-2012, 00:09 Temat postu: który rower byście brali? Zastanawiam się nad kupnem roweru crossowego. Mam na oku trzy:
http://www.flowerbike.pl/...-Grey-2012.html
http://www.flowerbike.pl/...ria-GRATIS.html
http://www.domenasportowa...20-MD-2012.html
Który uważacie za najlepszy wybór? A może inne sugestie w podobnych pieniądzach...
Marcin-Krak - 24-05-2012, 13:22
Merida zdecydowanie ma najsłabszy osprzęt. Ale też i jest najtańsza.
Kellys tu płacisz więcej od razu za samą markę. Ale masz dużo lepszy osprzęt niż w Meridzie.
Wydaje się, że takim złotym środkiem będzie Kross. Wiele osób poleca ich rowery - bardzo dobry stosunek do jakości i osprzętu. Jak dla mnie jednak geometria ich ram nie trafia w ogóle i nie umiem się odnaleźć. Więc proponuję się przymierzyć do każdego z modeli - bo pozycja na rowerze może mieć decydujące znaczenie.
No i Kross jednak jest mimo wszystko Made in Poland - choć pewnie podzespoły niekoniecznie są tu robione
Możesz jeszcze poszperać co tam w ofercie ma Unibike.
pompec - 24-05-2012, 14:43
Marcin-Krak napisał/a: | Możesz jeszcze poszperać co tam w ofercie ma Unibike. |
ten fajny ale trochę przy drogi jak dla mnie
http://www.unibike.pl/zethosgts.html
Marcin-Krak - 24-05-2012, 15:16
Bardziej miałem na myśli tego: http://www.unibike.pl/vipergts.html
Trochę waży. Ale osprzęt całkiem całkiem. W sumie oprócz Meridy mają porównywalne - ja bym wybrał się do sklepu - przymierzył się do nich i wybrał ten na którym masz najlepszą pozycję i ... który najbardziej widzi Ci się wizualnie
pompec - 24-05-2012, 15:19
ale ja się uparłem na tarczowe hamulce ten Kross mi się coraz bardziej zaczyna podobać... ma tylko jedną wadę... ma 24 a nie 27 przełożeń... i mógłby wyglądać tak:
http://kellysbike.com/ind...8&subcat_id=323
i w ogóle ten Kellys jest zarąbisty... jak się wkurzę, to go wezmę
bastek - 24-05-2012, 19:03
pompec napisał/a: | ma tylko jedną wadę... ma 24 a nie 27 przełożeń... |
po co Ci 27? uzywasz i tak 5 +/- 3...
kupiłem herkulesa jump aluminiowego. po 3 m-cach uważam że jest super. tylko sie wysoko siedzi bardzo, ale ułozony pode mnie.
chyba taki
http://allegro.pl/hercule...2354385198.html
tyle, że nowy
Marcin-Krak - 24-05-2012, 21:51
pompec napisał/a: | ale ja się uparłem na tarczowe hamulce |
bo?
ja jeżdżę sporo w terenie - wziąłem zwykłe v-ki - bo rower był dzięki temu jednak tańszy. A takim rowerem raczej w teren jakiś szalony nie pojedziesz
Prędzej już bym rozumiał te 27 przełożeń - bo na prostej może to się przydać.
Będziesz jednak jeździł coś więcej niż weekendowe 30 km ?
Jeszcze jakbyś wagę i wzrost podał. I jak dla mnie, powtórzę się - przymierz się do Krossa przed zakupem.
bastek - 24-05-2012, 21:59
ja już o hamulcach terczowych nie chciałem pisać... bo jak ktos pisze że się uprał,
też szkoda pieniędzy - lepiej kupić lepszą ramę niż hamulce tarczowe
pompec - 24-05-2012, 22:08
chcę tarczowe (hydrauliczne) hamulce ponieważ masa do zatrzymania nie jest mała (115kg - 186cm) a podobno są skuteczniejsze... poza tym teraz mam rower z V-ką z tyłu i tarczą z przodu i mam porównanie... mam zamiar jeździć trochę więcej niż weekendowe 30km... zacząłem średnio dwa razy w tygodniu jeździć do pracy na rowerze (13km w jedną stronę)... teraz mam na tapecie tego:
http://www.kross.pl/pl/2012/cross/evado-4-0
trochę przekracza założony budżet ale bym się nagiął
bastek - 24-05-2012, 22:49
Marcin-Krak napisał/a: | ja bym wybrał się do sklepu - przymierzył się do nich i wybrał ten na którym masz najlepszą pozycję |
i tu jest kwintesencja wg mnie zakupu roweru....
pompec - 24-05-2012, 23:01
a wiecie może czy przy 27 przełożeniach w stosunku do 24, mniejsza jest najmniejsza zębatka, czy większa największa? bo jak to drugie, to przeboleję...
bastek - 25-05-2012, 07:21
zalezy od roweru.
wymiana 1 zębatki-kilka zł tylna, kilkadziesiąt przednia, plus ew. robozizna... (siostrze wymieniłem w góralu przednią,
to chyba lepszy pomysł, jesli zależy Ci na szybkich przełożeniach
czarny.marcin - 25-05-2012, 08:04
Także jestem na kupnie roweru . Mój wybór padł jednak na CUBE a dokładnie na model ATTENTION . Wybrałem tą firmę chociażby z powodu 5letniej gwarancji na ramę i w każdej grupie cenowej rowery o klasę wyżej z osprzętem niż u rywali .
Rozumiem , iż ogranicza Cię budżet , w Twoim przypadku zainteresowałbym się na przykład CUBE ANALOG osprzęt lepszy o klasę niż w Krossie , widelec o większym skoku i także z blokadą co ułatwia w podjazdach .http://allegro.pl/rower-c...2350343714.html
Marcin-Krak - 25-05-2012, 08:16
czarny.marcin napisał/a: | w Twoim przypadku zainteresowałbym się na przykład CUBE ANALOG |
Jesteś tego pewien?
pompec napisał/a: | Zastanawiam się nad kupnem roweru crossowego. |
W rowerze crossowym czarny.marcin napisał/a: | widelec o większym skoku | wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem
Z Cubem dla mnie to trochę jak np z Sony. Możesz mieć to samo za mniejsze pieniądze i nie płacisz za samą markę. Jednak sporo zależy od konkretnego sklepu i czasu kiedy kupuje się rower. Jednak najlepiej jest kupować je na przełomie roku, jak nie ma sezonu typowego i chcą się pozbyć modeli z ubiegłego roku. A w przypadku rowerów odwrotnie niż z autami - rocznik starszy może mieć więcej zalet niż wad. Teraz z roku na roku cena w górę, klasa osprzętu w dół
czarny.marcin - 25-05-2012, 08:37
Marcin- krak tak jestem pewien.
rower crossowy - niby taki kompromis a w zasadzie nie przystosowany do żadnych warunków.
Rower crossowy nie ma żadnej amortyzacji albo o mniejszym skoku to fakt .
Crossowy niby dlaczego ? bo ma węższe opony ??? i nadal na szosie ciężko ,niby węższe a nadal za szerokie a w szutrze zbyt delikatne , w piasku za wąskie .
W takim razie skoro ktoś nie chce kierować się , osprzętem , gwarancją , jakością szuka roweru do wszystkiego ale i do niczego . To można kupić Meridę za 1500zł i jeździć po co przepłacać .
To skoro rower crossowy to po jakiego grzyba ktoś stawia sobie za priorytet na przykład tarczówki i z hydrauliką ?
|
|
|