To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] Przebicie,szarpanie co to jest?

Korczuk - 26-05-2012, 17:36
Temat postu: [EA2A/W 2.0] Przebicie,szarpanie co to jest?
Witam, znów mam problem ze swoim Galem: strasznie szarpie w gazie i kopie prądem i to naprawdę solidnie .
Ostatnio dotknolem silnika to aż podskoczyłem do góry ,dziś przy zamykaniu maski tez mnie ładnie uderzyło.Wymienione świece przewody fajka cewki - zamówiona cewka , w poniedziałek powinna dojść.
Myślicie ,ze przerywa mi w gazie przez te przebicia?
Zamówiłem cewkę bo słyszę z niej takie cykanie i fajka w tej cewce była ponadrywana - jest to cewka używana poprzedni właściciel zmieniał, bo widzę ze markerem popisana jak to na szrocie się zaznacza .

P.s a i jak sprawdzić skąd to przebija? bo już pol auta powymieniałem aż teraz trafiłem mam nadzieje,że na dobry trop bo przebicie jest na pewno

pozdrawiam

Hugo - 26-05-2012, 19:42

Jak na benzynie chodzi dobrze to problem jest w instalacji LPG.
mar111cin - 27-05-2012, 00:47

przewód łączący silnik z karoserią ?:>
Korczuk - 27-05-2012, 10:16

-Hugo - instalacja działa jak trzeba a ,ze na niej szarpie to wina chyba tego przebicia bo na gazie wszystko musi chodzić idealnie.
Marcin- właśnie gdzie w galancie jest ten przewód bo mialemz tym problem i kupiłem taki stary od malucha, ale wmontowałem go w miejsce pomocniczego i napięcie mi się wyrównało podłączyłem go od karoserii do przepustnicy może tak być?

mar111cin - 27-05-2012, 11:43

jakbym miał podłączać ten przewód w tym miejscu co mówisz, to raczej bym to zrobił od karoserii do śruby trzymającej obudowe plastikową aparatu zapłonowego. (pod aparatem jest taki plastic)
Pieraś - 27-05-2012, 17:30

Korczuk ... a kto Ci tak LPG spierpaper?
Przed montazem LPG tak bylo?

Korczuk - 27-05-2012, 17:55

Kupilem z lpg,ale jeździł miesiąc bez problemu facet od gazu mówił ze jak zacznie tak rwać itd to świece wymienić i kable- wymieniłem i jest tak samo - raz jadę raz nie .
Jeszcze jedno pytanie czy kable wysokiego napienia dotykajac mierniekiem powinny miec jakaś wartość? bo jak mierze to czy to przyłożę do cewki czy do kabli mam wskazania od 0,5 do 1v to normalne? bo trochę dziwne żeby każda cewka i kabel miały przebicie?
i co myślicie o kopułce i paluchu? ich wada może powodować przebicia?

eddisson - 27-05-2012, 18:30

Przy napięci rzędu paku kV izolacja przewodu działa jak izolator w kondensatorze i w Twoim przypadku przyłożenie sondy to tego przewodu czy rozdzielacza czy cewki działa jak druga okładka owego kondensatora i dlatego miernik coś tam pokazuje = to normalne :P
Moja pierwsza myśl także padła na przewód umasiający silnik, a druga to może alternator nie ma dobrego kontakty na masie z silnikiem.

m6riano - 27-05-2012, 22:00

Korczuk napisał/a:
i co myślicie o kopułce i paluchu? ich wada może powodować przebicia?

Może ja sie nie znam..ale pokaż mi gdzie ty w R4 masz kopułke i palec?

Pieraś - 27-05-2012, 23:03

Korcz, a byles u elektryka na chmielnej? Jest dobry, moze nie najlepszy ale ogolnie go chwala. Poza tym jesli wali pradem na obudowie itp. to znaczy, ze silnik nie ma masy. Nie ma dla mnie innego wytlumaczenia.

Wg mnie do sprawdzenia:
- akumulator
- alternator
- na koniec rozrusznik (konkretniej okablowanie wokol)

Nie sadze aby tu po wymianie swiec i kabli to byla wina ich, czy cewek.
Gdzies zapewne jest zwarcie albo brak masy, a tego trzeba szukac w ukladzie, ktory "zapodaje" w aucie prad, czyli jak wyzej.

Dodam, zeby sprawdzac to wszystko przy wylaczonym LPG (juz wykluczamy 1 obwod).

Jakiego Ty w ogole masz Gala, 2.0?
Zalatw laptopa ja podrzuce kabel VAGa i evoscana na pendraku.
Odezwij sie na PW. - specem nie jestem i evoscana znam tyle co raz odpalilem ale moze sie cos odczyta.


A mierzyles napiecie na aku??? Moze altek wali zbyt duzym napieciem, a kazde urzadzenie, ktore ma ch-er rezystancyjny automatycznie wymusi większy prąd i stąd bicie?

Korczuk - 28-05-2012, 22:44

Noo napiecie mierzylem jak nie szarpie mam 14.3 jak szarpie 13.5-13.8 Teraz zamienilem cewki I jakos dziala ale pewnie zaraz sie odnowi awaria, mierzac napiecie na benzynce tez 14.3 czyli ksiazkowo wiec dla mnie to jest mega zagadka .Na chmielnej nie bylem ale jam polecasz to sie musze z nimo. Skontaktowac bo mnie trafia juz a cewke zmienie bo juz dobita troche
Bury - 28-05-2012, 23:52

Hugo napisał/a:
Jak na benzynie chodzi dobrze to problem jest w instalacji LPG.


Niekoniecznie.
Może chodzić dobrze na benzynie,a na gazie już nie.
Do przeskoku iskry na gazie potrzebne jest wyższe napięcie niż przy zasilaniu benzyną.
Możliwa jest sytuacja,gdzie nasz układ zapłonowy zapali nam mieszankę benzynowo-powietrzną,ale gazowej już nie da rady.
Sam tego doświadczyłem w swoim aucie.
Czkawką też odbijać się może jakość polskiego gazu,która stawia jeszcze większe wymagania układowi zapłonowemu.
Mamy dużo tańszego butanu,a mniej propanu,butan potrzebuje więcej energii do zapłonu niż propan.

Korczuk - 30-05-2012, 15:34

Teraz mam problem z odpaleniem - raz zakręci i odpali innym razem nie ma iskry chyba ...nie wiem zagadka dla mnie bo nie ma reguły jadę w trasie zatrzymam się i nie zapali innym razem stoi i odpali.
Zła praca rozrusznika może mieć jakiś wpływ na szarpanie w gazie? szarpie tez sporadycznie ale jednak nie idzie wtedy jechać

Hugo - 30-05-2012, 22:24

Korczuk napisał/a:
Zła praca rozrusznika może mieć jakiś wpływ na szarpanie w gazie?
Nie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group